Psykologi

Hvordan er psykologi på gym?

05. juni 2015 af freja854 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Som sagt/skrevet så vil jeg bare høre, hvordan psykologi er på gym?

Er det som man forventer det er, hårdt /nemt, interresant/kedeligt?

Hvad laver man i timerne og hvad er det gode og det dårlige? 


Brugbart svar (1)

Svar #1
05. juni 2015 af K92H (Slettet)

Jeg havde psykologi på B niveau, og det var et af mine absolutte yndlingsfag. Vi lærte bl.a. om forskellige teorier og de vigtigste personer indenfor psykologi, psykiske lidelser og så dokumentarer om alt fra et barns opvækst til personer med psykiske lidelser. Vi lavede, så vidt jeg husker også drømmetydning på et tidspunkt, hvilket var meget sjovt. 

I 3.g lavede vi feltarbejde om et selvvalgt emne, hvor vi så skulle redegøre for emnet og analysere en case (jeg skrev f.eks. om psykopati, og analyserede bl.a. en dokumentar om Peter Lundin).

Jeg synes ikke, at det var svært, men det var dog til tider en smule kedeligt og tungt at læse om alle de forskellige teorier, og der var en del begreber og navne, man skulle huske. Men udover det, så var det bestemt et af de sjovere og interessante fag i gymnasiet. 

Håber, at det var svar nok :)


Svar #2
05. juni 2015 af freja854 (Slettet)

Hvad hed den linje du gik på + 2.fremmedsprog??

Og kunne du eventuelle uddybe de fag, du selv havde valgt på b og a niveau, hvilke du synes var gode og om der var nogle du synes var dårlige..

Da jeg er sikker på at jeg godt vil have en psykologi linje, men der er en med biologi A, matematik B, og en anden med samB, engA. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. juni 2015 af K92H (Slettet)

Jeg havde kreativlinje, så jeg havde musik A, engelsk A, psykologi B, og så havde jeg tysk B. 

Jeg var ikke sindssyg vild med tysk, specielt ikke i 1.g, men det var det eller spansk, og jeg havde haft tysk fra 7 til 10.klasse, så det var bedre bare at vælge tysk. Psykologi var som sagt et af mine yndlingsfag sammen med musik, men det var ligeså meget, fordi jeg havde nogle rigtige gode og søde lærere i de to fag, så det var lidt sjovere at have det, når man også kunne lide læreren. 


Skriv et svar til: Hvordan er psykologi på gym?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.