Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 19901 til 19920 af 72126
-
Grafer, relation - en sætning evt. fejl?
ForumindlægJeg skal snart til eksamen og er ved at læse pensum op. Jeg har følgende sætning i min bog og jeg mistænker, at der er en fejl i sætningen og vil gerne have det bekræftet/afbekræftet. Sætningen " En relation R på V er symmetrisk, hvis og kun hvis alle kanter i dens tilhørende orientere... -
!!!NOTER AFGANGSPRØVE I 9. KLASSE !!!
ForumindlægSkal op til samfundsfagafgangsprøve på mandag. Men føler det kniber med at læse og skrive noter til alle, da pensummet er ret stort. Så tænkte om der er nogle som har notater til følgende emner fra bøgerne ind i samfundsfaget a og ind i samfundsfaget b: velfærdssamfundet, demokrati og ideolog... -
Generelt om Tysk B eksamen
ForumindlægSå, jeg sidder og er igang med min 24-timers eksamen i mundtlig tysk, og jeg er egentlig lidt i tvivl om præcis hvad det er, som jeg skal tage op i min forberedelse. Skal man kun give et kort referat af teksten og perspektivere den til en tekst fra pensum, eller skal man også give en mere dybdeg... -
MATEMATIK HJÆLP SØGES
ForumindlægJeg er en pige der har matematik på B-niveau på STX, da jeg er igang med mit andet år og afslutter matematik til sommer søger jeg en som kan lære fra sig, og hjælpe mig når jeg har brug for det (fx. til opgaver) Da jeg er tabt for længst i matematik har jeg svært ved at følge med i timen, da ... -
Lektiehjælp Matematik A Niveau
ForumindlægHej jeg går på teknisk gymnasium på 3. år og søger en lektiehjælper til at gennemgå gammelt stof samt pensum og lave opgaver i det så jeg kan føle mig mere sikker i det. Drejer sig om rumgeometri altså vektorer i tre dimensioner komplekse tal, differentialligninger og derudover lidt stof fra 2. ... -
Atomfysik
ForumindlægHey folks ;-) Jeg er 3.g'er på teknisk gymnasium, og vi har fået til opgave at skrive et valgemne med et overordnet emne: Atomfysik. Jeg er ikke startet endnu (Smart!), og det skal afleveres i aften senest klokken 24 :) Jeg har ingen idé om hvad jeg skal skrive om, men emnet er frit - vi må b... -
DANSK-eksam !!
ForumindlægHey alle sammen...Jeg vil lige udnytte jers Erfaringer med hensyn til eksamerne..!jeg tænkte på Dansk - hvis man vil klare den mundtlige eksamen rigtig godt, hvad kan man gøre inden? Altså, feks. skal jeg læse et par eventyr-uden for mit pensum- så jeg kan perspektivere til dem, hvis jeg kommer o... -
Online Video Feeds
ForumindlægForrige år var der en kæmpe craze omkring en eller anden webside hvor man skulle kunne få gennemgået "alt" så man fx kunne få repeteret sit pensum, eller "følge med" hjemmefra hvis man blev syg. Alt sammen online! Men jeg synes ikke man har hørt så meget siden da? Var det en f... -
film konkurrence
Forumindlæghej! 3 spørgsmål ang. undervisningsvideoen 15. maj: 1...jeg gik ud af gym for to år siden, og er endnu ikke startet på nogen videregående udd, men går ud fra at jeg stadig kan deltage, siden jeg fik en invitation? 2...skal emnet så være fra pensum jeg havde dengang, eller fra hvad de nuværende el... -
Privat Undervisning Søges
ForumindlægHej Jeg er en 18 årig gymnasieelev fra Birkerød som søger noget hurtigt privat undervisning i mundtlig engelsk her inden den 29 maj hvor jeg skal op.Selvfølgelig imod betalning. Skriv til min mail hvis du er interesseret i at hjælpe eller kender nogle der kan.Der er tale om engelsk højniveau i 3.... -
Privatundervisning søges
ForumindlægHej, jeg har valgt at tage fysik reeksamen, da jeg dumpede i 2.g. Derfor søger jeg noget hurtigt undervisning i fysik – på B-niveau, fuld pensum. Selvfølgelig imod betaling. Det er ikke sådan, at jeg går efter et 10-tal til eksamen, du skal bare kunne lære mig nok til, at jeg kan få 5-6.Det ville... -
Old eksamen
ForumindlægHaiiEr igang med at lave noter til old eksamen.. Vores pensum består af Ødipus, Theogonien (Hesiod. vers 104-210), Odysseen (9, 16 og 24 sang), Symposion og Kong kroisos (vers 7-27)..1)Er der nogen der har forslag til hvordan man bedst forbereder sig til eksamen?2)Hvad kan man kan perspektivere d... -
Substitution eller partiel
ForumindlægHvornår skal jeg bruge hvilken en af måderne til at integrere og hvornår skal jeg bruge den anden.Skal til skriftlig eksamen på fredag (a-niveau og har løst opgaver til alt andet end i pensummet end partiel- og substitutions opgaver.når jeg kigger mine tidligere regneeksempler ud, så kan jeg ikke... -
hjælp -- mundtlig mat
Forumindlæghej jeg ska op i mundtlig mat B 2.g her om lidt over en uge.... men har ikke de bedste noter... da jeg har været på højniveau hold og kun har været på dette hold i 2 måneder... derfor har jeg misset det meste af 2.g pensum... og har været uheldig at få en lærer der er blevet fyret 5 gange på 5 fo... -
Matematik hjælp
ForumindlægHej jeg skal op i mundlig mat b på 2' HHx og står og har ingen notater eller noget. så hvis nogen har nogle notater eller anden hjælp så vil jeg blive med glad hvis i ville sende dem sprinto@gmail.com eller skrive dem her ind.. på forhånd tak!Pensum:- Koordinatsystemet og den rette linje- Lin... -
MIN LOMMEREGNER!
ForumindlægJeg går pt. i 1.G og skal på tirsdag op i skriftlig matematik (YES!)Efter jeg gik igennem pensummet og sad lidt med min lommeregner - TI-89 Titanium - fandt jeg ud af, at dens Sinus, Cosinus og Tangens funktioner fucker fuldkommen op :/ Eksempel:I min matematik bog står de i et eksemple, at man s... -
Basal viden?
ForumindlægLige netop som jeg synes, jeg har fået læst pensum færdigt, så støder jeg på et par ord i opgavesektionen, som aldrig har været omtalt i undervisningen, men ordene er tilsyneladende basale. Jeg har søgt lidt på google, men jeg synes ikke søgningen gav resultat.Der står følgende:"Når man beha... -
Marxisme... mig i *numsen*...
ForumindlægArgh, sidder og skal op til min sidste eksamen på mandag... religion.. :'( Vi har haft en lærer, der har yndet at fortælle mere om sit eget liv end om selve faget, hvilket har været utrolig afslappende i årets løb - men nu er det så man sidder og VIRKELIG brug for den viden, man aldrig helt h... -
Mundtlig afgangsprøve - hvilket emne?
ForumindlægHello. Jeg skal her om 1-2 måneders tid til den obligatoriske, engelske mundtlige afgangsprøve. Men jo mere forberedt man er, jo bedre vil det gå for en. De fire overemner på min skole (pensum) er: - Young People - Fighting for Freedom - Violence/Crime - Hollywood/Celebrities Når man så... -
Lommeregner problemer?
ForumindlægHey.. Jeg sidder og læser pensum op til mat A i 1G. Er igang med Trigonometri, men har problemer med eksemplerne. Min lommeregner giver hele tiden andre resultater end dem som er opgivet i bogen. Det er en standard TI-89. f.eks. cos-1(0,75) giver 41,41 grader... men når jeg taster det ind, giver ...
