Søgning på: Dansk. Resultater: 19961 til 19980 af 40954
  • Fagsider..

    Forumindlæg
    Er der nogle personer der er webmastere på fagsiderne?? F.eks. en 'dansk fagside-webmaster'.. Og er det kun mig, eller er det også en mening som i deler med mig, at vi godt kunne udbygge fagsiderne (og tilføje flere)???
  • Oversættelse af tysk sætning

    Forumindlæg
    Er der nogle der ville være søde at hjælpe mig med at oversætte dette spørgsmål til dansk? "Lasse ich mich darauf ein?" Danke Schön! :)
  • Rettelse af spansk en sætning

    Forumindlæg
    Spansk: Más tarde contraer matrimonio con Juan Dansk: Senere hen giftede hun sig med John Jeg tror der et eller andet galt, men kan ikke se hvad... tak på forhånd
  • Dativ? Akkusativ?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har nogle tysk lektier, hvor jeg skal oversætte fra dansk til tysk, og mit spørgsmål er, hvordan ved man, om en sætning står i dativ, akkusativ, nominativ o.s.v? TrineLE
  • Reglerne for Verbal-kongruens

    Forumindlæg
    Hej er lidt lost... håber der er nogle der ka hjælpe lidt. Hvordan kan man Forklar reglerne for verbal-kongruens (overensstemmelse mellem subjekt og verbum) På englesk / dansk terminologi (hvad betyder ordet?) ?
  • Kunne du tænke dig at rette min stil?

    Forumindlæg
    :D Jeg er ikke den bedste til dansk. Så det ville være rart hvis een gad at kigge den igennem, helst een der kender til de forskellige perioder i litteraturen. Det er en fortolkning og analyse. :)
  • Længsel

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at skrive en dansk stil - et essay om menneskets længsel. Er der en, som har et par idéer til problemstillinger eller andet jeg kunne gribe fat i, for mangler lidt idéer? Tak for hjælpen :)
  • Hvad er moral og magt?

    Forumindlæg
    har nu siddet her og tænkt længe, vi skal i en dansk stil finde ud af hvad moral og magt er iforhold til stressede forældre, et stresset miljø for børn.. og kan ikke komme på noget. hjælp har sat min opgave med i,
  • Genretræk i reportage

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg er i gang med at skrive en reportage i Dansk. Jeg vil derfor bare lige høre nogle af jer om, hvad der bliver lagt mest vægt på inden for reportagegenren?
  • Afslutning af novelle

    Forumindlæg
    Jeg skriver en kriminovelle i dansk stil, og synes at det er kedeligt bare at få hovedpersonen til at dø i slutningen. Er der nogen der har et godt råd til hvordan man kan afslutte den? :)
  • Forskellen?

    Forumindlæg
    Hej.. For at kunne løse en opgave i engelsk, har jeg brug for en defination af disse tre genre: "essay", documentary" og "short story". En der kan hjælp mig med det? Bare kom med det på dansk.
  • et ord..

    Forumindlæg
    Hej,. Er der nogen som kan hjælpe mig med et ord? Jeg kan ikke finde "genopleve" i dansk-engelsk ordbogen. Findes der overhovedet et ord for det på engelsk? F.eks: Hun genoplevede ungdommen..
  • Resume af "How to kill a mokingbird"

    Forumindlæg
    Hey.. Er der nogen der ved hvor jeg kan find resumer enten på dansk eller engelsk af bogen "how to kill a mokingbird".. Det ville være en kæmpe hjælp da jeg snart skal til eksamen..
  • DIO problemformulering

    Forumindlæg
    Halløjsa! Sidder og fumler med emner og problemformulering i dansk og samtidshistorie, og kunne derved godt bruge noget inspiration til emner/problemformulering. Håber I har noget at byde ind med. Mvh
  • tysk boganmeldelse :(

    Forumindlæg
    Er der nogen der evt. har skrevet en tysk boganmeldelse jeg må læse igennem? Ellers er der så nogen, som vil hjælpe mig med at oversætte en boganmeldelse fra dansk til tysk? På forhånd tak! :)
  • Eksamen!

    Forumindlæg
    Hej :-) Min dansk eksamen foregår sådan at jeg skal vælge en roman, novelle- eller digtsamling (dansk litteratur eller udlandsk oversat til dansk, efter 1945), som skal være et skønlitterært, fiktivt værk af en vis litterær lødighed. Derefter skal jeg tage notater til og analyserer. Så til prøven...
  • fra datid til nutid

    Forumindlæg
    hejsa, sidder og er ved at lave en dansk opgave hvor jeg skal skrive fra datid til nutid. " forleden aften sad jeg og så tv" hvordan skriver jeg den til nutid? :)
  • Søge optagelse på universitet i Norge.

    Forumindlæg
    Nogen der ved hvad en norsk poenggrense på f.eks. 44.8 svarer til i danmark. Eller generelt kan forklare hvordan man omregner sit danske eksamensgennemsnit til norske poeng? På forhånd tak! :)
  • Udsagnsled og grundled.

    Forumindlæg
    Hej med jer. Jeg har virkelig brug for hjælp til en dansk opgave. Jeg skal finde udsagnled og grund i denne sætning: Den 9. april 1940 er en trist dag i Danmarks historie. Jeg har i kan hjælpe mig.
  • beamer-pakken

    Forumindlæg
    Kan man godt inkludere pakkerne: \usepackage[latin1]{inputenc} \usepackage[danish]{babel} \usepackage[T1]{fontenc} og der ved kunne skrive danske tegn? og hvad med pakken? \usepackage{amsmath,amssymb}