Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 19981 til 20000 af 23684
-
AT-eksamen
ForumindlægHej Jeg ved godt der er en masse indlæg her inde, om humanistisk metode. Men jeg vil bare gerne være helt sikker på at jeg har forstået det rigtigt. Jeg har skrevet om pesten og her har jeg kombineret fagene historie og biologi. Jeg har her sagt at jeg har analyseret min kilde som en levnsslutnin... -
søger noter til hjælp til eng.eks
ForumindlægHej alle er der nogen sommer ligge inde med noter/essays/analyser om følgende tekster; - Shooting an Elephant, George Orwell - The Evolution Wars, C. Wallis and others - The Algebra of Infinite Justice, Arundhati Roy - Eureka Street, Robert Mcliam Wilson - Famine, O’Connor, Sinead, Eksamens tid =... -
Brug for hjælp!:s
ForumindlægHej alle! Jeg skal til optagelsesprøve på Onsdag. Og jeg har øvet lidt matematik, og forberedet mig lidt til dansk. Men jeg har først fået chancen nu, til at øve engelsk! Jeg har udskrevet nogle korte engelske noveller, til at analysere, men jeg føler ikke at de på 9. klasses niveau fordi, at d... -
Hjælp, for det snart eksamenstid!
ForumindlægHej :) Jeg har trukket Kim Fupz Aakeson - Humor i mundtlig dansk eksamen. Jeg har bare store problemer med at finde en god tekst som siger mig noget. Min lærer har givet mig en der hedder; Den legetøjsløse stakkel'. Er der måske nogle der har hørt noget om den og give et par hints om teksten... -
Relevante emner for Romantikken? - Dansk/historie opgave (Fokus på Historie)
ForumindlægHey der! Jeg skal skrive en Dansk historie opgave om nogle uger. Jeg tænker lidt at det ville være godt at se at komme lidt igang, så jeg ikke er helt bagud dagene før den skal afleveres! Jeg har valgt at fordybe mig i Romantikken, men er løbet lidt død for emner jeg kan have med under ... -
Skr. årsprøve
ForumindlægSå var jeg til skriftlig årsprøve i dnask i dag, og jeg ville egentlig bare høre, hvordan det gik jer andre og hvad I skrev om?Jeg havde tre valgmulighed og valgte at skrive en analyse af en novelle. Langt de fleste valgte at skrive essayet, men min dansklærer mener, at det klart er den sværeste ... -
hvad er en hjemmel? (toulmins analysemodel)
Forumindlægjeg skal skrive et debatindlæg, hvor jeg skal agumentere for en sag med baggrund af Toulmins analyse model. Min påstand er: Valgretten skal forblive hvor den er Belæg: Fordi vi allerede har noget der fungerer Hjemmel: noget der fungerer i forvejen, skal vi beholde. rykdækning: gen... -
AT i engelsk og biologi
ForumindlægJeg sidder og skal til eksamen i AT på torsdag, og er i fuld gang med at forbedre. Det går egentligt fint nok, men er gået i stå ved metodeafsnittet (som så mange andre).. I min engelskdel har jeg taget udgangspunkt i sangen "The End" skrevet af The Doors, hvor jeg har analyseret og fo... -
Afkastningsgrad og overskudsgrad for NKT Holding
ForumindlægHej, står og mangler hurtig hjælp. Fik en opgave, hvor vi skulle vælge en virksomhed og analysere. Jeg valgte NKT Holding. Jeg har været inde og kigge på deres årsregnskaber for 2008 og ville gerne beregne nogle nøgletal for virksomheden men jeg får nogle ekstremt mærkelige tal, i forhold til en ... -
Er der nogen som har været oppe i den nye samfundsfags-reform?
ForumindlægHejsa Alle.Jeg er i tvivl om hvordan at jeg skal gribe min samfundsfag-eksamen an. Jeg skal op på onsdag og ville enormt gerne hvis det kunne lade sig gøre at der var nogle som kunne fortælle hvordan de greb eksamen an efter den nye reform som siger at du har 50 min. forberedelse og må have alt m... -
Hjælp: en AT'sk undersøgelse, kan man sige det?
ForumindlægHej alle, Jeg har biologi og engelsk i AT og skal op på fredag. Jeg vil derfor høre om man godt kan sige dette eller om det lyder helt hen i vejret for så lader jeg bare være med at nævne det :) Den AT’ske undersøgelse = Blander metoderne fra det naturvidenskabelig og det humanistiske fakul... -
Mundtlig eksamen FSA
ForumindlægHej eksperter og stræbere :)Jeg står og skal til mundtlig eksamen på torsdag, og jeg søger råd, der skal hjælpe mig med at lave det forventede 11-tal om til 13.Jeg har et godt næsten flydende engelsk, og jeg er god til at analysere og fortolke. Jeg mangler bare noget, der kan give de sidste margi... -
AT - humaniora-metode
ForumindlægHej (: Jeg har om kvindehandel i AT, hvor jeg har dansk og psykologi med samfundsfaglig metode. I dansk har jeg læst en roman, som er fiktion. Min dansklærer mener, at jeg ikke kun har brugt den hermeneutiske spiral til at analysere bogen, altså vil hun have, jeg skal finde noget mere indenfor hu... -
Historie 2
ForumindlægSå har jeg puslet mig frem til et nogenlunde bud på hvad historie er, med inddragelse af metoder. Hvad er Historie: Den fortidige virkelighed, som bliver belyst via den humanistiske metode, kildekritikken. Kildekritikkens formål er at sortere urelevante kilder fra, og dermed nå frem til en pålide... -
1870-1890
ForumindlægJeg har valgt at skrive om kvindens stilling i perioden 1870-1890. Er der nogen der har nogle gode sider omkring det? I dansk delen har jeg valgt at analysere en af Amalie Skrams værker, men kan ikke rigtig finde nogen gode nogen omkring kvindens stilling. Er der nogen der kan hjælpe? Hvis der e... -
vurdering af engelsk stil
ForumindlægHej Jeg kunne se at der er nogle der har lagt deres eksamens stil herind, så tænkte at det ville jeg da også lige prøve. Jeg har valgt opg. B i eksamenshæftet som var et essay der skulle indeholde analyse og fortolkning, derudover skulle stilen også indeholde karakteristik af fortælleren, fortæll... -
Korstogene: samf.metode (historie)
ForumindlægHej, jeg skriver om korstogene i AT, i kombination med religion (humaniore) og historie (samfundsvidenskabeligt) , men jeg har meget svært ved hvilken metode jeg kan anvende og demonstrere i hirstorie, da det skal være en samfundsvidenskabelig metode. Jeg vil analysere tekstmateriale med henblik ... -
Naja Marie Aidts Omstændigheder og Herman Bangs Frøkenen
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu og skal have lavet en eksamensopgave i dansk hvori jeg vil analysere og perspektivere mellem to tekster: Omstændigheder og Frøkenen. Er der nogen der har arbejdet med denne konstellation før vil jeg gerne høre nærmere om det. Eksempelvis: Er der sammenfald mellem Bangs og A... -
Metodeproblem inden AT-eksamen
ForumindlægHej drenge og piger Jeg skal til AT-eksamen snart, hvor jeg har valgt emnet "korstogene". Religion og historie udgør fagkombinationen, idenfor henholdvis den humaniske og samfundsvidenskabelige fakultet. Problemet er, at jeg idenfor historie har lavet hvad jeg udgiver for at være en s... -
Religionsfaglig metode i Urban II's korstogstale?
ForumindlægHej StudiePortalen Jeg har som så mange andre lidt problemer med AT: 1) Jeg har historie og Religion om korstogene, og skal derfor analysere Urban II's tale fra to forskellige forfattere. Men hvilken religionsfaglig metode skal der bruges? den teologiske(hvis det overhovedet hedder sådan?). J...
