Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 19981 til 20000 af 23690
-
Den engelske patient
ForumindlægJeg er i gang med at analysere Den engelske patient af Michael Ondaatje med henblik på bøgerne der bliver brugt deri (Herodot og Kim).Jeg har ikke rigtig kunnet finde ud af noget om Kim, da man ikke får at vide hvem der har skrevet den. Er der nogen der evt. kan hjælpe mig videre eller som har no... -
Hvad skal jeg dog gøre!?
ForumindlægHej! Jeg skal for første gang op i mundt. dansk/historie - jeg skriver i dansk og har analyseret + fortolket "Som englene flyver" af Naja Marie Aidt. Jeg har fået at vide, at jeg har 20 minutter til at fremlægge de vigtigste pointer fra min opgave, men har så derudover nu fået at vide a... -
HJÆLP MEGA HAST FRANSK ONS
ForumindlægHey Alle Jeg leder efter en som kan hjælpe mig med Fransk mod betaling, på Onsdag, i Århus! Jeg skal op til en Fransk mdt. eksamen på torsdag (Fransk begynder)! Skal trække et spørgsmål på onsdag som j har 24 timers forberedelse til. teksten skal analyseres på fransk som jeg så skal snakke om o... -
Ideer til undersøgelse af bodyshampoo?
ForumindlægJeg er i gang med et kemiprojekt, hvor vi skal undersøge forskellen mellem forskellige bodyshampoo'er. Problemet er, at jeg ud over at måle pH-værdier og kigge på indholdet ikke kan komme i tanke om nogle forsøg der kan laves.Det ville være alletiders med et par ideer til forsøg, der kan brug... -
24 timers eksamen :O
ForumindlægHej SP :) Sidder i forberedelse til tysk eksamen i morgen, og har trukket en tekst af Jakob Arjounis, et uddrag af hans roman Magic Hoffmann :) Ville høre om der er nogen der har noget liggende, noter, analyse eller noget lingnende. :) For så ville jeg rigtig gerne se det.. Jeg ved ikke hvilke... -
Læserbreve og holdninger??
Forumindlæghttp://www.berlingske.dk/article/20090503/kronikker/705030056/ Hejsa, min lære har stillet os til opgave at vi skal analysere denne kronik, vi skal tage udgangspunkt i manden som skriver kronikkens holdninger og vi skal skrive et læserbrev.. men nu er spørgsmålet.. jeg ved ikke helt hvrdan jeg sk... -
Billedanalyse
Forumindlægjeg skal analyserer et billed. Der hedder...Carlo Crivelli (ca.1430-1495)"The Annunciation" (Bebudelsen),1486Er der nogen der har arbejdet med billedet?Evt.Om der nogle symboller?Ps: vil blive meget glad hvis i kunne hjælpe mig?her kan du se billedet? http://images.google.dk/images?svnu... -
Hjælp! Historieopgaven!
ForumindlægGod dag!Jeg skal som så mange andre før mig til at skrive den spændende historieopgave i 2.g. Som emne har jeg valgt at skrive om den kinesiske borgerkrig. Jeg har tænkt mig at redegøre for Kinas udvikling fra 1911-1949, derefter vil jeg prøve at analysere årsagerne til kommunisternes magtovertag... -
Naja Marie Aidts "Lille Fedtøre"
ForumindlægHej! Jeg har trukket noveller til FSA dansk mundtlig eksamen, og har valgt "Lille Fedtøre" af Naja Marie Aidt. Det går fint med analysen, men da jeg mener den kan forstås på mange forskellige måder, vil jeg sætte pris på hvis nogle der måske tidligere har arbejdet med - eller kender no... -
Det Moderne gennembrud
ForumindlægHej Studi's.Nogen, som venligst vil forklare mig "Det Moderne gennembrud"? Gerne i forbindelse med, når billeder/malerier skal analyseres, som er fra denne tid. Jeg ved, at det moderne gennembrud handler noget om det kirkelige, det videnskabelige og industrialiseringen, men jeg syne... -
Rudyard Kiplings digt "hvid mands byrde”
ForumindlægHej allesammen!Har læst digtet "hvid mands byrde" af Rudyard Kipling, ´men ville gerne høre jeres bud på en kort tolkning/analyse. Er selv kommet frem til at detbeskriver victorianernes verdensbillede: Briterne er den nye verden overlegen og har således et moralsk ansvar over for de kol... -
Rudyard Kiplings digt "hvid mands byrde”
ForumindlægHej allesammen! Har læst digtet "hvid mands byrde" af Rudyard Kipling, ´men ville gerne høre jeres bud på en kort tolkning/analyse. Er selv kommet frem til at detbeskriver victorianernes verdensbillede: Briterne er den nye verden overlegen og har således et moralsk ansvar over for de ko... -
Hvad er masseprocenten af Cr i stålprøven ?
ForumindlægJeg sidder fast med følgende opgave: En stålprøve analyseres for Cr. 2,095 gram stål behandles, så Cr forefindes i sur væske som Cr3+. Der tilsættes H2O2, der oxiderer Cr3+ til Cr2O72- (Cr3+ → Cr2O72- og H2O2 → H2O). Overskud af H2O2 bortkoges, og blandingen fortyndes til 100 m... -
Inspiration til opgavebesvarelse
ForumindlægJeg har i forbindelse med et projekt fået en opgave hvor jeg skal "belyse og analysere teorien for tiltrækningskraften for legemer i rummet" Jeg har indtil videre skrevet lidt om hvad Gravitation er, men jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal fortsætte. Jeg kunne selvølgelig vælge t... -
forsøg
Forumindlæghejsa ;) jeg skal til min først fysik eksamen snart. Jeg har her nogle emner jeg kan komme til at trække. Jeg vil høre om der var nogen der havde nogen ideer til forsøg jeg kunne lave til hvert emne, eller hvis i bare har nogle noter det ville være super ;) på forhånd tak emnerne er: magnetisme e... -
AT-temaet 2012
ForumindlægHej, hej Jeg ville høre, om der er nogen, som har valgt at kombinere historie + biologi og arbejde med atombomberne over Hiroshima samt Nagazaki under 2. Verdenskrig: Hvilke skridt har I taget indtil videre og hvad med erfaringerne? Jeg ser det ikke svært af få biologi med ind i sagen, me... -
Dansk eksame
ForumindlægJeg snart op i mundtlig dansk eksame, og skal op i én af de her tekster: Den højes ord Kingo: Nu rinder Solen Overby: Snart dages det brødre Wivel: Der truer os i tiden Marianne larsen: Velfærdet gør hvad det kan Ivan Malinowski: fremmed i Danmark Janus Kodal: Maretropolis Maja Lee Langvad: Dett... -
Litteratur om Tjernobyl
ForumindlægHej :-) Jeg skal skrive om Tjernobyl til AT i samfundsfag og dansk. I samfundsfag vil jeg bruge Ulrich Becks teori om risikosamfundet og jeg vil overordnet se på hvordan katastrofen har påvirket folks holdninger til risikoerne der er forbundet med det moderne samfund. MEN jeg kan simpelth... -
Eksame
ForumindlægHvad kom I op i mundtlig dansk ? Jeg kom op i en tekst sidste år jeg fik 6 :S jeg analyseren den korrekt svarede på spørgsmålene men ingen nytte jeg sammenligne denne her tekst med en tekst vi har haft tidligere! Det nyttede hellere ikke ? Til sidst kom jeg ind på det om hvad det vil betyde for V... -
Hjælp til enkelt ord...
Forumindlægjeg skal oversætte følgende:"Men ingen vil i dag benægte, at det er lykkedes Nadine Gordimer at forene nøgtern analyse og mådehold med engagement og indsigt, og hendes bøger vil blive læst for deres litterære kvaliteter, længe efter at systemet i Sydafrika er faldet."det er så ordet &qu...
