Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 19981 til 20000 af 23677
-
CSR i samfundsmæssig belysning
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu og skriver SRP, og er gået lidt i stå med samfundsfagsdelen. Jeg har fået til opgave at analysere CSR i et samfundsmæssigt perspektiv og ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an. Har læst lidt på Idealisme og globalisering, og prøvet at vikle den på ansvars/magtsfordel... -
AT 2012 - World Trade Center - psykologi og engelsk
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive om World Trade Center i AT med fokus på konsekvenserne og frygten for en katastofe herefter. Jeg kommer ind om ulrich bech og risikosamfundet, en analyse af en af Bush's taler efter angrebet. Men jeg mangler den psykologiske samfundsfaglige vinkel og teorien bag fryg... -
HJÆLP, HAR EKSAME I MORGEN.. ''a message from the Pig-man?''
ForumindlægHejsa Det haster rigtig rigtig meget... Jeg har 24 timers forberedelse i engelsk. Jeg skal op i morgen. Er der nogen a jer, som har haft teksten : A MESSAGE FROM THE PIG MAN ? Syns den er virkelig indviklet.. Evt. nogle der ku hjælpe mig, for syns den er svær .. Og hvordan jeg skal komme igang ... -
1000 kr. for Dansk Stil
ForumindlægHejJeg er en elev som går i 3.G.Jeg søger en som har ekspertise i at skrive Dansk stile/analysere tekster. Gerne en som læser litteraturvidenskab eller dansk på universitet. Jeg har brug for en stil der vil give mindst et 10-tal.Jeg vil tilbyde 1000 kr. for denne opgave. Betalingen vil ske via. n... -
aldersbestemmelse af trækul
ForumindlægHey sad og grublede lidt over denne opgave:Nord for Salisbury i det sydøstlige England står en berømt formation af stenblokke, kendt som Stonehenge. De ældste kan dateres tilbage til ca. 2000 f.kr. En prøve af trækul fundet ved Stonehenge analyseres og viser sig da at indholde 62,5% så meget C-14... -
engelsk stil
ForumindlægEr der er en venlig sjæl der gider at rette min engelsk stil for fejl? Det er en analyse af "The Wife and a half"(ikke et specielt godt sæt)Det er nemlig min sidste stil, og som de andre af mine sidste vil jeg gerne give den en ekstra skalle. Min lærer havde egentlig sagt at det var fri... -
Engelsk eksamen - hjælp, ideer
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til engelsk afsluttende eksamen, og vil gerne have lidt hjælp hist og pist. Først vil jeg gerne høre om der er nogle, som har en god metode at repetere stoffet på, altså skal man analysere sine tekster eller bare læse dem, og self skrive noget ned om dem. Er der en god ide ... -
opg. 6.29 -iodtal
ForumindlægHar desværre lidt problemer med opgave 6.29 i den røde opgavebog af Carsten k Holmboe "Opgaver kemi"."Ved analyse af et fedtstof har man fundet følgende kendetal: Forsæbningstal: 189Iodtal:28,5.A)Beregn den molare masse af fedtstoffet. n(KOH)/3=n(fedtstof) nKOH=189mg/56,108g/mol=... -
spørgsmål til dispositionen
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig engelsk her på mandag. jeg har lige et sprøgsmål mht. til dispositionen. Ville det være en god ide, lige efter præsentationen af teksten, at nævne hvad temaet og budskabet er, for så senere at underbygge dette ved hjælp af de analytiske hjælpemidler, så som personkarak... -
Komplekse koblingsmønstre for thalidomid
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at skrive SRP om stoffet thalidomid, og skal i den forbindelse analysere et 1HNMR-spektrum for stoffet, hvilket har givet mig nogle problemer og er grunden til jeg skriver her. Jeg har nemlig svært ved at bedømme hvilken opsplitning signalet ved 2.27 ppm og 2.72 ppm er... -
Historie eksamen
ForumindlægHej jeg skal til historie eksamen den 23 juni. Det er min sidste folkeskolen afg eksamen. Da jeg har skuffet lidt med de sidste 2 karaktere vil jeg gerne slutte det hele af med en meget god karakter i historie. Vil helst ikke have under 10 da det ikke vil være tilfredstillende på nogen måde. Jeg ... -
forskellig eng HN eksamen??
ForumindlægForleden dag snakkede jeg med en veninde om hvordan det var gået hende til eksamen. Det viste sig at det var en hel anden opgave de havde haft. Hun har også engelsk på A-niveau og er sproglig, så det undrede mig at hun ikke havde det samme sæt. Hun undrede sig også over at vores var anderledes. H... -
Framing??
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at skrive SRP i samfundsfag og engelsk med emnet "Integration i Storbritannien og UKIP", og jeg skal analysere en tale, hvor jeg skal inddrage 'framing'. Men jeg har svært ved at se, hvordan framing kommer ind i det. Kan heller ikke huske, hvad frami... -
søger noter til hjælp til eng.eks
ForumindlægHej alle er der nogen sommer ligge inde med noter/essays/analyser om følgende tekster; - Shooting an Elephant, George Orwell - The Evolution Wars, C. Wallis and others - The Algebra of Infinite Justice, Arundhati Roy - Eureka Street, Robert Mcliam Wilson - Famine, O’Connor, Sinead, Eksamens tid =... -
Historie årsprøve!!!
ForumindlægJeg skal op i historie årsprøve i morgen. Jeg har været oppe på skolen i dag, hvor jeg trak opdagelser og kulturmøder. I de ukendte papirer jeg fik udleveret var der tekst om bl.a. Hellige, katolske, kejserlige Majestæt. Bartolomeus de las Casas. Indianermassakren. 1532. Sepúlvedas opfatte... -
Skr. årsprøve
ForumindlægSå var jeg til skriftlig årsprøve i dnask i dag, og jeg ville egentlig bare høre, hvordan det gik jer andre og hvad I skrev om?Jeg havde tre valgmulighed og valgte at skrive en analyse af en novelle. Langt de fleste valgte at skrive essayet, men min dansklærer mener, at det klart er den sværeste ... -
Engelsk A - STX, mundtlig eksamen hjæælp?!
ForumindlægHej alle sammen. SKal snart op i mundtlig engelsk eksamen på a niveau. Det er på stx og er i tvivl om nogle ting og vil gerne have gode råd. Vi har eksamensformen, hvor vi har 1 times forberedelse. MIne spørgsmål går på: 1) Hvordan udnyttes denne time bedst muligt? Vi trækker en tekst på en 4-5 e... -
Eksamensprojekt Narcissisme
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive om narcissisme til den mundtlige eksamensprojekt, jeg har fagene dansk og psykologi. Jeg har overvejet at læse 'plastic' af Mette Thomsen. Hvad kan jeg mere gøre? Jeg skal snart skrive problemformuleringen, og er total lost. Er der nogen, der har skrevet ... -
Er der nogen som har været oppe i den nye samfundsfags-reform?
ForumindlægHejsa Alle.Jeg er i tvivl om hvordan at jeg skal gribe min samfundsfag-eksamen an. Jeg skal op på onsdag og ville enormt gerne hvis det kunne lade sig gøre at der var nogle som kunne fortælle hvordan de greb eksamen an efter den nye reform som siger at du har 50 min. forberedelse og må have alt m... -
Tragtmetoden, hvordan?!
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder og er i gang med at skrive min SRP. Jeg skal bl.a. analysere Georg Jensens muligheder for ekspansion i Mellemøsten. Det har jeg valgt at gøre vha. tragtmetoden/modellen. Jeg er nu nået til punktet specifikke markeds og produktforhold og her har jeg svært ved at ...
