Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19981 til 20000 af 27879
-
Hjælp til om spørgsmål er besvaret
ForumindlægHej alle, som så mange andre er jeg lige nu godt i gang med min SRP. Mit emne behandler det amerikanske gældsloft. Jeg er lige nu blevet færdig med den redegørende del, og jeg vil derfor høre om der er en der vil læse det og fortælle mig om det besvarer den redegørende del af min problemformu... -
Terror debat
ForumindlægHej alle Jeg vil herved forsøge at starte en diskussion. Håber, I alle vil være med til at udvikle og uddybbe den! -------------------> Det jeg ønsker diskutteret er, hvad terror er? <------------------ Hvis det er muligt, ville det være dejligt at få belyst emnet fra alle tænkelige... -
Terror debat
ForumindlægHej alle Jeg vil herved forsøge at starte en diskussion. Håber, I alle vil være med til at udvikle og uddybbe den! -------------------> Det jeg ønsker diskutteret er, hvad terror er? <------------------ Hvis det er muligt, ville det være dejligt at få belyst emnet fra alle tænkelige... -
Jeg skal til Mundtlig dansk eksamen og har om Avisens genre (opinion) Skal finde det rette tekst HJÆLP MIG
ForumindlægJeg skal til Mundtlig dansk eksamen og har om Avisens genre (opinion) Har svært ved at finde en tekst som jeg kan bruge til noget tænker mest på et debatindlæg. Vi har arbejdet med to pensum tekster omkring emnet, Fede mennesker skal betale mere Niels-Erik Dalgaard, Flight magazine, Møgso! Sofi... -
Nationalromantikken
ForumindlægKan i svare på følgende: Emnet nationalromantik i litteraturen og kulturen; hvordan var opfattelsen af det nationale i romantikken? Er det naturen, der skaber folkekarakteren? Hvilke andre faktorer kunne tænkes at spille ind? Kan man overhovedet tale om en sær... -
Dansk mundtlig eksamenstræk
ForumindlægHej, jeg har trukket emnet Ondskab til min mundtligdansk eksamen på min efterskole. Det skal være enten en kortfilm på maks 10 minutter. En dokumentar, novelle eller feature. Det må ikke være Blodets bånd, beast, ond i sulet eller ondskab, videnskab, virkelighed og reality-tv da det er en del af ... -
SSO - Større skriftlig Opgave
ForumindlægHej, jeg skal skrive min SSO på Engelsk og har Historie blandt emnet, begge på B niveau. Skriver om borgerbevægelsen og hvilken effekt det havde på vietnamkrigen i 60'erne. Dog er jeg meget usikker på det jeg har lavet og ville høre om der en der vil kigge den igennem senest torsdag? Da ... -
Engelsk mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle! Jeg er lidt sent på den, og skal meget snart vælge et emne til min engelsk mundtlig eksamen. Jeg er fuldstændig og aldeles blank! Vi har 3 overemner indtil videre: War and peace, Youth culture & New York og Australien. Jeg håber virkelig i kan hjælpe, tak på forhånd! -
Inspiration til prøveoplæg
ForumindlægHejsa. Jeg har lige trukket til dansk eksamen i 9. klasse. Mit emne hedder Set i den trykte avis, og jeg er lidt tom for ideer. Jeg skal på biblioteket for at finde nogle aviser, men jeg ved ikke helt, hvad jeg skal gå efter. Nogen, der har nogle ideer? Det må være hvad som helst, der har været... -
Diffusion og cellestørelse! det haster !
ForumindlægHej jeg er 1.G og er igang med emnet i biologi, som er ''Diffusion og cellestørelse'' men der er bare et spørgsmål jeg ikke forstår: Fremsæt en hypotese til forklaring af følgende spørgsmål: Hvorfor formindskes cellens vækst¬hastighed, når den bliver større? - Håber i kan h... -
Produkt
ForumindlægHej jeg står her i næste uge og skal lave et produkt til emnet Ludomani med min gruppe. vi har sat i lidt tid nu og idegeneret. Det har ikke rigtig lykkedes os at finde ud af noget vi kan lave. Hvis der er nogen der har nogle ideer må i med glæde gerne skrive dem ned :) -
Aktiorn mod de danske jøder 1943
ForumindlægHej, ;D Jeg sidder og skriver SSO men er desværre gået lidt istå. så ville høre om der nogen som ved lidt om emnet kan hjælpe mig? Jeg skal finde motiver til hvorfor så mange dansker vælger at redde de mange jøder. har snakket lidt om pengene. men er nu gået kold i flere motiver. den skal af... -
Kulturfag eksamen.
ForumindlægHej jeg skal op til ks-eksmaen som består af ( historie, religion og samfundsfag) jeg skal fremlægge i 15 min, hvor efter man har en dialog med lærene i 30 min. Mit emne er Identitet før og nu Jeg ville hører om der ikke nogle kunne stille mig nogle spørgsmål angående dette, så jeg kan få en f... -
Unge og religion
ForumindlægHej allesammen Jeg har emnet "unge og religion". Min problemforumlering er "hvorfor går unge ikke op i religion". jeg ville høre om i havde nogle statistiker eller noget lignende som jeg kunne sammenligne med. Hvis nogle af jer også har nogle jeg kan spørge ville det være sup... -
Nv eksamen forberedelse
ForumindlægHej derude. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg kan foreberede mig til nv eksamen, som er her på tirsdag. Den overodnede emne er olie og olieudvindning. Jeg har valgt at tage udgangspunkt i de to fag biologi og naturgeografi. Jeg føler slet ikke at jeg har styr på hvad jeg skal sige t... -
STRØM / INDUKTION
ForumindlægSkal op til terminsprøv efter jul, så jeg håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd! Hvad kan man lave under emnet "transformation"? det vil være bedst, hvis forsøgene var lidt store, altså at det ikke er 1 minuts forsøg, men i er velkommen til at skrive alle de forsøg i kan komme i tank... -
molekyler
ForumindlægJeg sidder og læser til eksamen i kemi på c-niveau. Jeg har i et eksamensspørgsmål fået spørgsmålet: hvilke atomer danner typisk molekyler? Det er under emnet polære og upolære molekyler. Men svaret kan jeg simpelthen ikke gennemskue. Håber i kan hjælpe -
SRO - MATEMATIK OG KEMI
ForumindlægHej alle flinke kloge mennesker :-) Jeg skal snart til at skrive min SRO, i fagene matematik og kemi. Jeg har ingen anelse om, hvordan den skal skrives, så jeg ville bare spørge, om der er en venlig sjæl, der er villig til at sende deres til mig :) Det er fuldstændig ligegyldigt hvilket emne de... -
Forsøg med regnvand
ForumindlægHej :) Vi er 3 piger som skal lave en FFF, med drikkevand for fremtidlige genartioner, og vi har valgt emnet: Fra regnvand til drikkevand. Vi vil gerne lave et forsøg, men vi har ikke lige fundet ud af hvordan. Vi har søgt og spurgt vores lærer, men fik ikke så meget ud af det :( Har i nogle... -
Hjælp - Analyse af sagprosa (debatindlæg)
ForumindlægHej, jeg går i 9. klasse og har lige trukket emnet "Sagprosa - identitet" i mundlig dansk, og derfor valgt et debatindlæg. Selve analysedelen har jeg nogenlunde styr på, men er dog meget i tvivl om, hvordan synopsen/dispositionen egentlig skal opsættes. Er der en venlig sjæl, der evt. v...
