Søgning på: analyse af digte. Resultater: 201 til 220 af 26634
-
Lyrisk digt eller episk digt?
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen i mundtlig dansk imorgen, og sidder lige og forbereder mig med min analyse og det sidste til imorgen. Jeg har ikke lyst til at sige noget forkert til eksamen, så derfor ville jeg høre om nogen kan fortælle mig om jeg har ret i, at dette digt er episk: Grø... -
Analyse og fortolkning af digt!
ForumindlægEr der nogen, der lan hjælpe mig med fortolkning til dette digt. Ved virkelig, ikke hvad jeg skal skrive. Barndommens gade (Digtet) Jeg er din barndoms gade jeg er dit væsens rod. Jeg er den bankende rytme i alt hvad du længes mod. Jeg er din mors grå hænder og din fars bekymrede si... -
Digt - tolkning
ForumindlægKan man tolke et digt, som man nu forstår det, hvis bare bagrundelsen med analysen er god nok? Jeg skal skrive en novelle ud fra et digt og er bange for, at læreren vil sige, at jeg har tolket digtet forkert. Men kan man ikke tolke digte på mange måder? -
Analyse af digt-hvordan finder jeg rytme i mit dig? Det haster
ForumindlægHvordan finder jeg rytme i mit digt : Til Vinter-lærken af Christian Winther?? det er til eksamen imorgen. -
Problemer med analyse af Blichers digte
ForumindlægHej. Jeg har haft lidt svært ved at analysere et digt af Steen Steensen Blicher, og håber i vil hjælpe. har også skrevet hvad jeg er kommet frem til indtil videre. det ville være ovenud dejligt, hvis i gad at skrive hvad det betyder indirektet. Ved at der kan drages parallel til hans eget liv, me... -
Hjælp til stil om digt
ForumindlægHej.Jeg skal skrive en dansk stil her til næste uge.Jeg har fået et digt af Rifbjerg som jeg skal analysere og fortolke.Jeg aner ik hvad jeg skal gøre..Digtet stammer fra digt samlingen 'sæsonnen slutter', og har ingen overskrift.Det er et meget sævrt digt synes jeg, men er der nogen der ... -
Analyse af thomas kingos digt hosianna
ForumindlægNogen der har en liggende som inspiration? -
analyse
ForumindlægHeeej allesammen. Jeg sidder med et digt og et essay, som jeg skal analysere. Kan i give mig nogle ideer på hvad jeg kan bruge i min analyse i digtet og Essay?. For at det bliver en god analyse. Tak på forhånd -
Digt analyse - livets hastighed
ForumindlægHej jeg er igang med en analyse af livets hastighed og er kommet til sproglige virkemidler kan nogle hjælpe mig med at finde dem? Knuser uret med mine tanker - jeg lever kun med livets hastighed Skifter hurtigt til en ny forklædning - jeg behøver forandringer med livets hastighed Danner kont... -
Digt genre???
ForumindlægKan et digt have mere end én genre??? -
Fortolkning af digt ?
ForumindlægNogle der kan give mig et link til en guide hvor i det fremgår hvordan man fortolker et digt ? -
Fortolkning - digt
ForumindlægI en stil, jeg skal skrive, har jeg valgt at fortolke et digt, men da jeg ikke tidligere har prøvet det, tænkte jeg på, om der ikke er nogle af jer, som vil skrive de vigtigste ting, man skal tage op, når det handler om fortolkning af digte? -
lyrisk digt
Forumindlæghey, ville dette gå som en god nok analyse af dette digt? eller er der noget i synes jeg skal lægge mere vægt på? på forhånd mange tak.Vi vil starte med at behandle digtet Vaarsang ved Jul, som er skrevet af Sophus Claussen (1865-1931).Overgenren er lyrik, og det er ligeledes et lyrisk digt, hvil... -
Digt analyse help plzz
Forumindlægplzzzz help... Det haster virkelig... -
halfdans digt.. nogen som er god til analyse som kan hjælpe.
Forumindlæghej alle.. nogen som vil kigge på dette digt... og forklare mig hvad det helt præcist handler om. jeg forstår den ikke helt. vedhæftet /signe -
Digtet styrt.
Forumindlægjeg er igang med at lave en analyse om digtet "styrt" og jeg er nået til et spørgsmål som jeg ikke forstår. spørgsmålet lyder: hvordan vil du karakterisere fortælleren i digtet styrt?. Hjælp hurtigst muligt tak. -
hjælp til et aarestrup digt...
ForumindlægHej jeg skal til at analysere et digt af emil aarestrup ved navn "en middag". Forstår godt de første tre strofer, men kan ikke se hvordan den sidste strofe passer ind med resten. Håber at der er nogen som er så søde at give med et lille tip. Her kommer digtet: En Middag See, vort ... -
Højt eller lavt sprog i digt analyse
ForumindlægHvad er Højt eller lavt sprog i digt analyse -
"By eller land?" Hjælp til analyse af digt.
ForumindlægHej.. Sidder inde med en stil som faktisk skulle have været afleveret i dag. Men jeg er simpelthen blank!!\n\nStiloplægget er taget fra et hæfte "Skriftelig dansk, tirs. d. 26. januar 1999" , og går ud på at man skal analysere et digt af Benny Andersen, "Udflytter". Der er så ... -
Analyse af digtet "Jeg er (til fest med primært tecno"
ForumindlægHej Jeg skal analysere digtet "Jeg er (til fest med primært tecno", jeg har meget svært ved at komme igang. Jeg forstår den virkelig ikke. Nogle der kan hjælpe, den skal aflevers imorgen
