Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 2301 til 2320 af 3925
-
C.P. Ellis
ForumindlægHejsa..er her nogen som har læst teksten C.P. Ellis? Den er opgivet til min engelsk årsprøve, og har lige læst den igennem, men har lidt problemer med at finde på noget at perspektivere til.. nogen som kan hjælpe? :) -
DISPOSITION??
Forumindlæghvordan laver man diposition over sin fremlæggelse??? hvad betyder egentlig ordet 'disposition'??giv lige en eks...hvordan lavede I jeres??? -
Globalopvarmning PLEASE
ForumindlægHalløj, Jeg skal til at begynde med min at4 opgave hvor jeg skal lave en synopsis. Jeg har valgt at skrive om global opvarmning, da jeg har haft en del om det- så han en masse viden omkring hvilke holdninger der er etc. Mit spørgsmål er: " Nogen der kan fortælle mig hvordan sådan en skal opb... -
mundtlig dansk eksamen STX
ForumindlægHeey jeg ska op i mundtlig dansk eksamen om nogle uger men jeg er meget usikker på hvordan eksamen foregår og hvad man ska lægge vægt på? Er der en der kan forklare mig lidt omkring eksamen? -
Metode + Talepapir
ForumindlægHeej Jeg er i gang med at forbedre mig til min eksamen på torsdag. Jeg har skrevet om Darwins evolutionsteori. Jeg er dog kommet lidt i tvivl omkring brug af metoder. Altså har skrevet i min synopsis om de naturvidenskabelige metoder, og har lavet kildekritik af et brev fra Darwin. Skal jeg også... -
rapport
Forumindlæghej..jeg skal skrive en rapport om "kerneenergi og stråling"Og vil selvf. gerne have en meget god karakter.10 eller 11Mit spg. er så, hvordan synes i jeg skal starte på den?Forksempel starte med at skrive, hvad radiaktivitet er, derefter de 3 forsk. ioniserende strålinger. a - b - g, så... -
Fremlæggelse af analyse til dansk mundligt
ForumindlægHej alle.. Jeg står og skal til eksamen i dansk mundligt imorgen.. Jeg tænkte på om i have nogle få råd, til hvordan jeg kunne gøre det? Men... Når jeg har fået teksten og analyseret den osv. hvilke rækkefølge syntes/skal man så fremlægge det i? altså, skal man starte med antal strofer hvis det... -
det forsømte forår
Forumindlæghejza alle sammen jeg skal første gang i mit liv skrive en stor opgave i dansk på 6 sider.jeg har valgt at skrive om hans sherfig og bogen det forsømte forår.jeg vil gerne have hjalp til problemformulering - altså hvad skal skrive????? -
Analyse af Tepotten
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med forberede mig til eksamen. Jeg tænkte, om der ikke var en som havde en analyse af Tepotten? :) Det ville være en stor hjælp! På forhånd tak. - Camila. -
Forberedelse til mundtlig engelskeksamen
ForumindlægEr der mon nogen, der har nogle gode ideer til, hvordan man kan læse engelsk op, så man er topklar til den mundtlige engelskeksamen? Jeg har naturligvis læst de opgivne tekster, skrevet temaer og relevante ord i forbindelse med de forskellige emner ned. Men hvordan gør I? God eksamen! -
Forskel?
ForumindlægSidder og tvivler lidt.. Hvad er forskellen på analyse og fortolkning? -
Haster eksammen dansk
ForumindlægHej Håber i virkelig kan hjælpe mig for er godt nok i vildredde og i knibe jeg skal op i dansk mundligt og forsvare mit projekt som jeg har valgt er en kronik men jeg ved ikke hvordan man gør det da det er første gang jeg skal op.. Hvad går de op i læren og cencerne ? på forhånd tak.. P.s d... -
AT eksamen guldkorn
ForumindlægEr der nogle som har nogle guldkorn man kan få frem til AT eksamen? Mine to fag er Engelsk og Samfundsfag, hvad kan jeg fx sige om deres samspil til at belyse min sag (min sag er FN's svigt i Sudan. Jeg har bla. lavet en filmanalyse af en dokumentar om katastrofen i Sudan) Men o... -
Den Amerikanske Drøm - Diskussion
ForumindlægPuha, har virkelig brug for hjælp her er ved at blive en smule stresset. Kan se at vi næsten alle har det samme bøvl med diskussionsdelen... Jeg skal diskutere om begrebet om "The American Dream". Ved hverken hvor jeg skal starte eller begynde... Jeg har en masse eksempler på personer ... -
Murens fald
ForumindlægHej alle Jeg har trukket 24 timers historie med emnet "murens" fald - nogle der har nogen gode ideer til problemformuleringen? evt. hvorfor den opstod osv.? Jeg har nogle forskellige kilder jeg skal inddrage: 2 billeder - åbningen af muren og Gliennicke broen mellem øst og vest wolfgang... -
Opvarmning af vand via solarkonstanten
ForumindlægDav http://www.porten.noxy.dk/filer/walle/blakfysikuge3.doc Vi sidder med et lille problem i opgave V 8, opgave c. Vi kan ikke rigtig se, hvor vi får noget med meter ind. Vi vil bare have hjælp til at komme igang med den. -
Hjælp til synopse
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til hvordan en synopse skal se ud, og hvordan jeg skal lave en, jeg har trak avisens tekster og jeg kan ikke finde ud af at starte på den. så er der også nogle ting, som jeg ikke helt forstå hvad det er og hvad jeg skal gøre:p Præsentation af analyse og fortolkningspun... -
Kristendom- sygdom
ForumindlægHej jeg skal op i kristendom og jeg skal lave en synopse, hvor jeg har lavet disse 3 spørgsmål til min problemstilling. Håber i kan hjælpe mig med svarene. På forhånd tak Er sygdom en straf fra Gud? Og kan man finde trøst i kristendommen når man rammes af sygdom? Hvordan har det set ud historisk? -
Eksamen - Den kolde krig!!!
ForumindlægHjælp til problemstillinger. Kilderne er Marshallplanen, Marshalls tale på Harvard, Sovjets reaktion på Marshallplanen og Danmarks opfattelse heraf. Tak:) -
Medie oplæg
ForumindlægHej, Er der nogen medieelskere herinde, som har nogle gode ideer til hvad et godt medie(fags) oplæg skulle indeholde?
