Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 2761 til 2780 af 65692
-
Indekstal - Matematik (C)
ForumindlægHej - Jeg sidder lige nu med denne opgave som jeg ikke ved hvordan skal besvares og beregne. Håber nogen er friske på at hjælpe. Tak på forhånd! (Opgaven er vedhæftet) -
Skriftlig eksamen 09
ForumindlægHalløj! Tænkte på om vi på nogen måde kunne sammenligne lidt resultater fra matematik a skriftlig eksamen i år. Kunne godt tænke mig at se hvad andre har fået osv? Har selv skrevet i hånden så kan ikke med sikkerhed huske mine resultater, men hvis nogen skrev resultater ind, som var de samme som ... -
Eksamen mundtlig mat!
ForumindlægHej alle har meget brug for hjælp til denne opgave, som jeg kan trække til mundtlig matematik eksamen!!! :-) Den lyder således: BEREGNING I VILKÅRLIGE TREKANTER - Gør rede for definitionen af sinus, cosinus og tangens. - Bevis cosinusrelationen. - Fortæl hvordan man bruger cosinus til at finde ... -
Adgangskrav Matematik B-Niveau !
ForumindlægHej ! Jeg søger ind på Handelshøjskolen i københavn næste år, hvor man skal have mat b bestået med 6,0. Nu er det sådan, at jeg afsluttede matematik sidste år med årskarakterene 7 skriftligt, 6 mundtligt, så kom jeg op i mat, og fik 5 skriftligt, men var ikke oppe i mundtligt. Dvs. at jeg har fø... -
Skr. Eksamen i morgen
ForumindlægHej Jeg skal til skriftlig DANSK A eksamen i morgen på VUC (En HF) Jeg ved ikke helt, hvordan det foregår. Jeg har taget dansk a på stx, men ville forbedre min karakter og tog faget på VUC. Er der stor forskel på det, for her er sat 6 timer af og noget med grupper? -
Perspektivering - Fransk eksamen
ForumindlægHej Om en uge skal jeg til fransk B eksamen (STX). Som forberedelse tænkte jeg derfor at læse nogle tekster inde for hvert emne jeg kan trække, men må jeg gerne perspektivere til noget vi ikke har arbejdet med i timen? Tak på forhånd! -
Matematik opgave: Differentialligninger
ForumindlægHej Jeg har lavet hele opgavesættet, men mangler kun Opgave 17b. Er der nogen der kan hjælpe mig med den? Opgavesættet 12. august 2010 kan ses her: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Matematik/100816_opgave_mat_... -
adgangsgivende eksamen vs. specifikke adgangskrav
ForumindlægHar lige et "nybegynder" spørgsmål vedr. optagelse på en videregående udd. Hvis man kigger på optagelsekrav til mange af de videregående udd., er deres optagelsekrav en adgangsgivende eksamen og derudover specifikke fag bestået på et bestemt niveau. Hvis man nu har de specifikke fag bes... -
eksame sæt "øve"
Forumindlægjeg allesammen..Skulle bare sige at jeg skal til årsprøve.Det er matematik vi snakker om!!kan man finde nogle opgave sæt man kan øve sig med :Dfeks uvm.dk = kan ikke finde noetPs: 1g -
finansiering af rejse!!!Matematik
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik, hvor jeg skal lave en finansiering af en rejse til Brazil ved at låne i banke. Hvordan gøre man det ? Tak på forhånd -
Skriftlig eksamen uden hjælpemidler
ForumindlægHej! Er der ikke nogen, som sidder med den tynde røde bog STX a-niveau (vejledende eksempler på eksamensopgaver i mat)? Der er nogle eksempler på opgaver uden hjælpemidler side 44 og 48... nogen der kan svare på opgave 5 side 44? Det kunne være rart at øve sig lidt på disse opgaver... -
matematik c, eksamenssæt med udregninger
ForumindlægHej alle, Skal til skriftlig eksamen på mandag og dumpede i går mundligt. Vil meget gerne have nogen gamle eksamensopgaver med udregninger, så jeg kan se hvordan de forskellige ting bliver løst. Skal sidde og terpe nu. Kan nogen hjælpe?? -
Blive bedre til Matematik
ForumindlægHej folkens. Jeg kunne helt vildt godt tænke mig, at blive bedre til Matematik, da jeg gerne vil klare det godt til eksamen og skal bruge det på et højt niveau i gymnasiet. Her taler jeg om færdigheds delen og problemløsningen, som jeg har det meget svært ved. Mine karaktere er bestemt ik... -
Fs10 mundtlig matematik
ForumindlægHey guys. Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg skal til mundtlig matematik eksamen imorgen, og jeg er skide nervøs. Når vi kommer ind i lokalet skal vi jo trække et emne og vi får derefter udleveret opgavearket, er der nogen af jer der ved om man må bruge alt det man kan finde i det hæft, eventu... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej allesammen, jeg skal op i Dansk mundtlig imorgen (stx), mit spørgsmål er så, om man kommer op i tekster, som man har haft forfatteren om i de tre år? eller kan man komme op i nogle tekster, hvor man aldrig har haft forfatteren? -
Kommunikation/IT-eksamen
ForumindlægGoddag alle sammen. Jeg er endt i den uheldige situation at have mulighed for at komme op i Komm/IT til eksamen, hvor jeg inden da skal have skrevet en afsluttende opgave. Denne opgave er netop problemet, jeg har ikke tidligere afleveret noget skriftligt i dette fag, så jeg er i stor tvivl om h... -
Forbederedelse til matematik problemløsning?
ForumindlægJeg har min sidste skriftlige eksamen i morgen, matematik problemløsning. Er der nogen der har nogle tips & tricks. Hvor kan jeg også læse op på det? Hvad er nogle gode formler og sådan at kunne? -
Mundtlig matematik - delta(x)
ForumindlægHej! Jeg sidder og forbereder mig til eksamen i mundtlig matematik, og har i den forbindelse et spørgsmål. I forbindelse med differentialkvotienten for sin(x) og cos(x), er det så korrekt antaget at delta(x) er lig med vinkeltilvæksten? Vh Emma -
Spansk hjælp tilbydes til eksamen, afleveringer...
ForumindlægHola! Jeg har stor erfaring indenfor Spansk-området (hvilket også er mit 2. modersmål), oversættelser, tolkning, undervisning og opgavehjælp, fra gymnasie til universitetsniveau. Jeg tilbyder en hjælpende hånd i spansk på alle niveauer, begynder til avanceret. Det kan f.eks. være til afle... -
Brug af geogebra til eksamen?
ForumindlægHvor meget må man bruge geogebra til eksamen? Jeg har prøvet svare på det samme spørgsmål på to måder. Hvilken er bedste og er der forskel pointmæssigt?
