Matematik

Brug af geogebra til eksamen?

21. maj 2016 af Christofferoe (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hvor meget må man bruge geogebra til eksamen? Jeg har prøvet svare på det samme spørgsmål på to måder. Hvilken er bedste og er der forskel pointmæssigt?

Vedhæftet fil: Forskel.docx

Svar #1
21. maj 2016 af Christofferoe (Slettet)

Ups en lille fejl i resultatet i den første, der skulle stå 2,12.

Vedhæftet fil:Forskel.docx

Brugbart svar (0)

Svar #2
21. maj 2016 af pingpon (Slettet)

Jeg ville mene, at dit andet svar, ville det svar der ville give flest point, da du både viser at du har forståelse for  CAS værktøj, og formel brug og generel matematik anveldelse. Ved bevsarelse 1 viser du blot at du har CAS forståelse..Jeg ville tro, at en censor ville dog elske dit svar hvis du havde begge svar med, dog hvis du er i tidspres, ville jeg tage nr 2. :) Det blot mig dog! 

Svar #3
21. maj 2016 af Christofferoe (Slettet)

Ja, tænker også det er mest rigtig, men synes at have hørt at begge svar er lige gode, fordi der jo står bestem. Tænker at jeg laver det først på den hurtige måde og så finpudser det bagefter med formler, så jeg er sikker på at jeg får al lavet og så bagefter trække det op, men tak for svaret. :)

Brugbart svar (0)

Svar #4
21. maj 2016 af mette48 (Slettet)

Jeg kan ikke anbefale at man afleverer begge løsninger. Gør man det, skal man være opmærksom på, at kun den ringeste af løsningerne tæller.

Brugbart svar (0)

Svar #5
22. maj 2016 af MatHFlærer

Som censor foretrækker jeg dine matematiske udregninger, altså nr. 2 og ikke blot udregning via GeoGebra. Du kan med fordel bevise dine udregninger med GeoGebra, altså at du først løser en opgave og skriver, at man kan illustrere det v.h.a. GeoGebra. Er opgaven korrekt og er illustrationen relevant, vil du få 10p for spørgsmålet. Bemærk, at på A-niveau tildeles der i alt 250 points.

Held og lykke med eksamen

Mvh

Anders

Svar #6
23. maj 2016 af Christofferoe (Slettet)

Tak for svar, så krydser vi fingre. :)

Skriv et svar til: Brug af geogebra til eksamen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.