Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 2801 til 2820 af 3925
-
STX ELEVER - HJÆLP! Litteraturhistorisk placering
ForumindlægHej SP, Jeg sidder og er i gang med min dansk opgave i genren litterær artikel, hvor jeg skal analysere og fortolke Jens Blendstrups novelle Tyngde. I min opgave bedes jeg lave en perspektivering, hvor jeg skal inddrage viden om "den nye realisme", til at placeres novellen litteraturh... -
Erik knudsen - Sagn
ForumindlægHejsa. Er der nogle af jer som har læst "sagn" af Erik Knudsen? Jeg skal nemlig analysere og fortolke det.. Men jeg har lidt problemer med det! Perspektiveringen til "Johannes Åbenbaring kapitel 6" er ikke noget problem.. men den der fortolkning og analyse går mig virkelig på.... -
Genremæssig placering - hjælp!!!
ForumindlægHejsa :) jeg er ved at skrive en litterær artikel om novellen Tørdokken, hvor opgaveformuleringen lyder således: Artiklen skal indholde en analyse og fortolkning af teksten samt en perspektivering, som placerer den genremæssgt analysen og fortolkningen kan jeg godt følge med til, men at placere d... -
Analyse af kortfilmen: Valgaften
ForumindlægEn analyse af kortfilmen: valgaften! Karakter: 12 Klasse: 9 Jeg har analyseret personerne, miljøet, rekvisitterne og symboler. Dramaturgi som består af: Anslaget Præsentation Filmens Udvikling Point of no return Konfilktoptrapning Klimaks: udtoning: + virkemidler ... -
Smarte 'hvis-jeg-nu-går-i-stå'-sætninger
ForumindlægHeysa :)Jeg ska til mdt tysk eksamen (har tysk på a-niveau, puha!!), og jeg er super nervøs for at gå i stå og ik ka komme videre... Er der nogle gode forslag til, hvordan jeg kommer videre, hvis jeg går i stå, og måske også nogle sætninger til, hvordan jeg kommer i gang med perspektiveringen... ... -
I tvivl !?
ForumindlægHej. Jeg er pludselig kommet utrolig meget i tvivl om hvad mit talepapir skal indeholde. Skal jeg fortælle om mine underspørgsmål til eksamen f.eks. "Redegørelse af slaveri" eller skal jeg kun fortælle mine problemformulering, metoder, konklusion, perspektivering og ny viden? Er virkel... -
AT - 2g
ForumindlægI anden g, skal man så også lave '• en perspektivering til problemstillinger, teorier og metoder fra studierapporten.'? Og hvad vil dette egentligt præcis sige? Ydermere: Når man så skal lave 'en sammenfattende konklusion, som er klart relateret til problemformuleringen, herunder... -
Redegørelse for sport og hitler
ForumindlægHvordan griber jeg det her an? "Der ønskes en redegørelse af sportens betydning for Hr. Adolf Hitler I analysen bedes du tage udgangspunkt i De olympiske lege i 1936 og denne hjemmeside http://www.ol-studiet.dk/wm142372 I Perspektiveringen bedes du tage stilling brugen sporten ... -
AT eksamen kan det passe ...
ForumindlægHej alle sammen. Mht. AT eksamen, kan det da virkelig passe, at man ikke skal fremlægge sin synopsis som så, men bare fremlægge: - Problemformulering og problemstillinger - Hovedkonklusion - Metode, empiri og teori - Fagenes muligheder og begrænsninger - Evt. nye ting til rapporten (hvilke nye ti... -
Syre og Base
ForumindlægHej. Er i gang med en fysik rapport og faldt over noget jeg ikke helt kunne finde ud af. Når man har fortyndet saltsyre (HCI) og eddikesyre (H3OOH) så de indeholder lige mængde syrer pr. ml vand og man har fundet ud af hvilken en af dem der er svag og hvilken en der er en stærk syrer. Hvad kan ... -
Hjælp til dansk stil
ForumindlægNogle som kan hjælpe med at rette min dansk stil? Er nemlig ikke sikker på at jeg har besvaret opgavebeskrivelsen korrekt. Specielt med hensyn til kompositionen. Opgavebeskrivelse: Skriv en litterær artikel om De gales hjem. Artiklen skal indeholde en analyse og fortolkning af De gal... -
Hjælp til perspetivering
ForumindlægHej, Jeg skal perspektivere kortfilmen "Småpenge" til noget andet, jeg har fundet en anden kortfilm, som er en del af pensum, men mangler noget helt andet. Noget der ikke er en del af pensum. Er der nogle der har nogle ideer? Kan jeg godt bruge "Individets behov" ,(de... -
De rigtige mennesker af Benny Andersen
ForumindlægHej jeg er ved at skrive en stil om digtet ''De rigtige mennesker'' af Benny Andersen, og vil gerne slutte af med en perspektivering. Er der nogle der har en ide til et digt? Desuden har ledt efter digtet ''Når der bare bliver grinet af Henrik Nordbrandt. Men kan ikke... -
Hjælp! Hjælp!
ForumindlægHej, Jeg ved godt, at jeg spørger utrolig dumt nu, men jeg skal læse noget op (til afgangsprøven) om min perspektiverings film. Jeg har fået og fundet det jeg skal læse op, men det er en side, taget ud af en bog. Skal jeg så skrive, at jeg vil læse op fra side 1 eller fra sidens tal i bo... -
Tyrkiet og EU
ForumindlægHej igen.. Skal have sagt til min lærer hvilke områder og hvilke vinkler jeg vil have på min opgave inden iaften. Nogle gode ideér? Opgaven være i 3 dimensioner: redegørelse, analyse og perspektivering/vurdering.. Jeg har om Tyrkiet og EU .. Og opgaven kan altså handle alt derom.. TAK FOR HJÆ... -
vold i skolen tekst eller rafarat
Forumindlægjeg skal op til min mundlige dansk eksame om ikke så lang tid og skal derfor aflevere min sunopse på fredag. men sidder lidt fast med perspektiveringen og har fået at vide at jeg kan perspektivere til vold i i skolen af Cecil Bødker men har ikke teksten!!! så ernder nogen der har et refarat af t... -
Spørgsmål vedrørende dansk eksamen
ForumindlægEr det rigtigt at jeg har ca. 7-10 min at analysere min tekst grundigt, fortolkning og perspektivering osv. + læse mit oplæsningsstykke? - og kan man kan vælge at læse et stykke op fra sit eget prøveoplæg? Hvordan forgår det så efterfølgende? Hvad vil lærer og censor snakke om? -
Hvorfor lige i dag ?
ForumindlægHavde en off dag til eksamen, og kunne mærke influenzaen var rundt om hjørnet. Var ikke syg nok til at gå til sygeeksamen, så måtte bare mande mig op! Er der nogle der gider læse hvad jeg fik skrevet og vudere det ? Er meget nervøs for reslutatet.. ved godt det hedder konklusion og ikk... -
Emner til Ødipus og Odysseen
ForumindlægJeg skal til eksamen inden længe og ville høre om nogle her kunne komme med nogle forslag til relevante problemstillinger, perspektiveringer eller generelt andre emner, der bringer en samtale udover det referende niveau. Er klar over basiske ting som hybris og nemesis. Men kunne godt lidt andre ... -
Skæbne - dansk eksamen
ForumindlægHej. Jeg har så trukket emnet skæbne, som jeg skal op i her på onsdag. Sidder og er i gang med at forberede mig, og kommer til at se, at jeg skal have noget om "problemet der behandles i teksten" hvilket jeg nu har siddet og tænkt lidt over hvad det kunne være, og aner det ikke...
