Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 2821 til 2840 af 3925
-
DHO
ForumindlægJeg er i gang med DHO og har valgt at skrive i dansk. Jeg har skrevet om modernisme og eksistentialisme samt analyseret 2 digte af Peter Seeberg. Nu mangler jeg et perspektiverings digt af en anden forfatter, skrevet i modernistisk stil fra 1960'erne -
sport i syd afrika
Forumindlæghej alle sammen jeg har emnet sport i syd afrika til mundtlig fremlæggelse i engelsk. jeg har skrevet lige fra cricket til fodbold og jeg har taget tid og det varer cirka 4 minutter men jeg mangler en perspektivering og det skal helst være noget kort som jeg kan presse ind på 1 minut. har i nogle... -
Amerikansk præsidentvalg!! Hjælp
ForumindlægHej alle Er I ikke lige søde at svare på nogle enkelte spørgsmål angående det amerikanske præsidentvalg, har virkelig brug for hjælp!!! Tak på forhånd! Hvilken vælgergruppe er typisk imod Hillary Clinton og hvorfor er hun så upopulær på trods af sin erfaring? Kan tidligere præsidenters kampag... -
AT-synops
Forumindlæghej... jeg er ved at skrive en synopsis som jeg skal op til årsprøve i... et spørgsmål til de garvede synopsisskrivere er hvad der skal stå i fremgangsmåden? er det ikke det samme som metoden?? og i konklusion/perspektivering, behøver man der udtrykke sig klart? jeg er på nuværende tidspunkt ik... -
Det moderne gennebrud - Irena Holm
ForumindlægHeeeeeej .. Jeg skal til at skrive 2.g opgave om det moderne gennembrud i dansk. Jeg overvejer Irene Holm med henblik på det moderne gennembrud, men tænkte på om der nogen der har lavet en rigtig god analyse, fortolkning og perspektivering af denne novelle, bare sådan så jeg kan danne mig et bill... -
Hvor langt skal et talepapir til synopsis være?
Forumindlægsom titlen antyder så vil jeg gerne vide: 1.) Hvor LANGT skal et talepapir til synopsis være? højst en a-4 side eller? 2.) Og er underpunkterne nok til et talepapir?: - Indledning - Fremgangsmåde (materialer, teori, metode) - Resultater - Konklusion - Perspektivering - Afslutning (metodeprobl... -
Analyse af tekst
ForumindlægHej. Jeg er helt lost i en opgave til i næste uge! Jeg er ved at lave en perspektivering af teksten "vi kan ikke hjelpe alle" (spørg ikke hvorfor vi laver norsk i dansk, har ingen ide). Nogen der har et bud på, hvad jeg kunne perspektivere til? På forhånd, tak :) -
Hjæælp til fysik!??
ForumindlægHej alle derude, Jeg er igang med min fysik-rapport der omhandler tyngdeaccelerationen. Jeg er nået til punktet perspektivering, som jeg har svært med. Vi havde en tennisbold og glaskugle som vi skulle bruge til at regne tyngdeaccelerationen. Men hvilke viden er det jeg har fået gennem ... -
Terminal, af Nadine Gordimer
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har netop trukket Terminal af Nadine Gordimer i engelsk mundtlig eksamen og har nu 24 timer til at forberede mig (med alle hjælpemidler, derfor jeg benytter mig af denne side). Er der andre der har haft denne tekst, evt. som del af undervisningsforløb i Euthanasia (dødshjæl... -
Mellemkrigstiden
Forumindlæghjælp mig! Jeg skal bruge noget litteraturhistorisk perspektivering af bogen barndommens gade fra mellemkrigstiden. Er der nogle der kan hjælpe mig i dette tilfælde? Kan i komme med råd, fif eller links? eller hvad jeg måske burde lede efter på bilioteket? eller måske nogle jeg ellers kan spørge ... -
Analyse af giftpilz
ForumindlægHej vi har en mundtlig screening i tysk snart, og til det skal vi aflevere et talepapir hvor vi skal have: Intro til temaet, Præsentation af tekst, Analyse af tekst og perspektivering til anden tekst. Vil bare høre om der var nogen der kunne hjælpe, da jeg ikke helt ved hvor jeg skal begynde ell... -
Vandkapacitet - porøsitet og permeabilitet
ForumindlægHej! Er der nogle der kan/vil give en forklaring til løsning af denne opgaves (vedhæftet) konklusion og perspektivering? Alle beregningerne har jeg lavet/udfyldt, men er ekstrem lost mhs teori og har haft svært ved at læse på det. Evt. links der kan hjælpe mig med at læse op på emnet eller links... -
DHO - HJÆLP TIL PROBLEMFORMULERING
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal skrive DHO næste uge med emnet "Det Moderne Gennembrud". Jeg har valgt værket "Frøkenen" af Herman Bang. (er dog stadig lidt usikker?) I må meget gerne komme med gode forslag til noveller. Jeg har dog brug for hjælp til problemformulering samt unders... -
litterær artikkel
ForumindlægHej derude! Jeg har fået en svær opgave som lyder at jeg skal skrive en litterær artikkel om en reportage som hedder "Fra Lighuset". Min artikkel skal indeholde en analyse + fortolkning af reportagen samt en perspektivering, som placerer den litteraturhistorisk! Kan nogen hjælpe mig i... -
hjælp til opstilling af Fysik rapport
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og skriver en NV rapport, hvor jeg har trukket fysik til prøve eksamen her til jul. Der står i beskrivelsen af rapporten, at vi skal benytte os af perspektivering af energibegrebet for de andre NV fag, som biologi, kemi og natur geografi. Men problemet er, at jeg ikke ... -
Den Kroniske uskyld >< Nordkraft ?
ForumindlægHej alle.. Nogle som kan give mig et lille hint her? - Jeg ér næsten lige blevet færdig med Klaus Rifbjerts roman "Den kroniske uskyld" , og har fået stillet til opgave, at perspektivere til Jakob Ejebos roman "Nordkraft" . Kan ikke rigtigt se nogle steder hvor der er muligt... -
Synopse
ForumindlægJeg er pt. igang med at skrive synopse, derfor skal jeg også lave nogle perspektiveringer... er der nogen som kender nogle noveller, romanuddrag, digte, eller andet som omhandler emnet:" følelser vs. fornuft, retorik vs. indhold, idealisme vs. bekvemmelighed" ????? PLEASE HELP MEEEE!!! -
Strukturering af eksamen
ForumindlægHej. Skal op til AT-eksamen imorgen og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal strukturere min fremlæggelse og hvad der skal inddrages. Især perspektivering og metodeafsnit. Har skrevet om doping i samfundsfag og idræt og har primært brugt Verner Møller og hans positive syn på doping i cykling og el... -
Eksamen! Kirkekampen i DK i middelalderen
ForumindlægHejsa Har trukket diverse kilder fra Harald Blåtand og frem til jyske lov. Alt dette omhandler kirkens og kongens magtkamp. Er der nogen der har nogle gode ideer til perspektiveringer, problemstillinger eller andet der kan score points? Alle relevante noter, kilder og fx billeder modtages med k... -
hvordan siger man "perspektivere" på tysk?
ForumindlægHej! Jeg skal op i tysk i morgen, og sidder med det problem at min ordbog ikke kan give mi noget svar på hvordan man på korrekt tysk siger: Jeg vil gerne perspektivere teksten til? Elelr bare "jeg vil lave lave en perspektivering?" er der nogle der kan hjælpe mig :s på forhånd tak!
