Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 3201 til 3220 af 3925
-
fremlæggelse
Forumindlæghejsa, Jeg skal snart itl AT-eksamen, men jeg ved ikke endnu helt hvornår. Hvordan skal man/ kan man opbygge sin fremlæggelse? i de 10 første min. skal man jo præsentere sit emne, er det så her en god ide at snakke om metode i de to fag man har valgt og komme kort ind på hvad man overordnet ha... -
AT mundtlig
ForumindlægHej. Jeg skal op til AT mundtlig eksamen på mandag, og jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal strukturere den. Skal jeg bare gå efter min synopse og fremlægge punkt fra punkt selvfølgelig med uddybelser og ændringer, eller hvad skal jeg gøre? En synopsis vil jo typisk være: indledning, præsentation... -
Naja marie aidt. Analyse af noveller.
ForumindlægHej. jeg er ved at skrive dansk historie opgave om Naja Marie Aidt. jeg har valgt at analysere "tur i bil", "bulbjerg", "Slik" og "Kvinden i baren". Mit problem er egentlig mest fortolkning/perspektivering til de forskellige noveller, hensigt/budskab og tem... -
Hjælp til mundtlig dansk, emnet: Avisen
ForumindlægHar trukket avisen som emne i mundtlig dansk. Jeg har fundet en artikel og en anden jeg kan perspektivere til. Synopsis: Synopse overskrifter/ disposition: ANALYSE: - hvad er budskabet? - hvad er hensigten med artiklen? - komposition - sproget og sproglige virkemidler PERSPEKTIVERING: - Jeg... -
24-timers eksamen - Velfærdsstaten
ForumindlægJeg har trukket Velfærdsstaten som emne til min 24 timers eksamen i samfundsfag, hvilket jeg er rigtig godt tilfreds med. Lækkert emne med gode muligheder for perspektivering. Der skal skrives en synopsis, og jeg savner dog nogle gode begreber at smide på - jeg er klar over, at realisme og ideal... -
Tysk mundtlig eksamen b-niveau 2010
ForumindlægHej alle! Jeg er så uheldig at skulle til tysk eksamen og er virkelig skod til det. Jeg skal op til b-niveau eksamen med 24 timers forberedelse og har trukket teksten: Der Freispruch af Claudia Rusch. Det kunne være virkelig fedt hvis nogen havde noter, analyse/fortolkning/perspektiverings-idéer ... -
Fysik C eksamen i morgen - varmeenergi
ForumindlægHej, jeg skal til fysikeksamen i morgen og har trukket emnet: Varmeenergi med specielt fokus på faseovergang. Jeg har nogenlunde styr på emnet, men mangler nogle gode punkter at kunne perspektivere til, eller bare evt. hvilke punkter man kunne tænke der kunne perspektiveres til, da jeg også tr... -
HJÆLP DANSK!!
ForumindlægPerspektivering: Jeg aner ikke hvordan jeg skal perspektiver dem. HJÆLP Giv mig Danmark tilbage: I "Det er samfundets skyld" Mener Steffen Brandt at man selv skal tage ansvar for sine handlinger. "Giv mig Danmark tilbage" er samfundskritisk og omverdensreflekterende ... -
H.C. Andersen - Romantikken
ForumindlægHej Studieportalen ;) Jeg er igang med anaysere min tekst (Historien om en moder) og jeg vil gerne spørge jer kloge mennesker herinde områd :) Spørgsmålet er; På hvilken måde kan man, at H.C. Andersens tekster er skrevet under romantikken/romantismen? For jeg vil gerne komme kort ind... -
Analyse af: NRA: Full statement by wayne LaPierre
ForumindlægHej alle sammen ... Jeg er ved at forberede min tekst til den mundtlige engelsk eksamen. Jeg har trukket NRA: Full statement by Wayne LaPierre.. Jeg skal give en analyse af teksten samt citater, agumenter, logos, pathos, ethos, perspektivering til andre tekster. Analyse er bestemt ikke ... -
Biologi C HTX
ForumindlægHej, jeg skal snart op i biologieksamen, men der nogle ting, som jeg er i tvivl om. Håber at, I kan hjælpe: 1. Man trækker det ukendte bilag + spørgsmålene med kendte billag. 2. Man har 24 minutter til at forberede sig, 3. Man snakker om det førsøg man lavede i forbindelse med temaet. ... -
Litterær artikel SAGA!
ForumindlægHej dejlige mennesker derude. Jeg har fået en litterær artikel om en saga min klasse har læst sammen i dansk: Ravnkel frøjgodes saga. Er der nogen, der har læst den, som har snakket om sagaens genre?? Jeg har tænkt mig at starte med en indledning, analyse og til sidst konklusion/perspektivering.... -
Analyse+fortolk af romanuddrag
ForumindlægHej. Jeg sidder lige med et romanuddrag af "Den tolvte Rytter" af Ib Michael. Jeg skal give en analyse og fortolkning af den. Kaldes det så ikke en litterær artikel? Når man indleder sådan en sag, er det så godt med et KORT KORT KORT opsamling på historien, eller er det bare overflødigt... -
Selvlæst værk
ForumindlægJeg skal finde en roman af en af disse forfattere: H.C. Andersen Herman Bang Henrik Pontoppidan Johannes V. Jensen Martin Andersen Nexø Tom Kristensen Karen Blixen Martin A. Hansen Peter Seeberg Klaus Rifbjerg Som jeg her til skal skrive: 1) En præsentation af forfatteren 2) En tematisk analyse... -
Politisk selviscenesættelse - materiale?
ForumindlægHej! Jeg mangler noget materiale, hvori det er klart at politikere iscenesætter sig selv gennem medier.. Det burde være ligetil, men kan simpelthen ikke finde noget... Har overvejet Obama's valgkampagne, men jeg vil helst ikke ud i at skulle analysere sidelange taler. Mine fag er samfundsfag ... -
danske musikeres selviscenesættelse
ForumindlægHej alle! Jeg håber virkelig, at der er nogen der kan hjælpe mig videre med AT. Jeg skriver om selviscenesættelse og mangler et sidste spørgsmål, inden jeg kan gå i gang med konklusion, litteraturliste og perspektivering: "Hvordan iscenesætter de danske musikere sig gennem, ikke kun musikken... -
essay opbygning
ForumindlægHej Folkens. Jeg har ikke skrevet et essay før, men ved at det skal indeholde en indledning, brødtekst og en afslutning/perspektivering. Jeg vil skrive om mine tanker angående herreløse dyr i Marokko og hvordan de blev behandlet. Mit problem er, at jeg ikke ved hvordan jeg skal starte, så det har... -
Naja Marie Aidt - Hun græder ikke
ForumindlægSkal skrive en dansk stil med denne opgave: skriv en litterær artikel om naja marie aidts novele, hvor du fokusere på dens fortællemæssige virkemidler og personkarakteristik, du kan inddrage avisartiklens karakteristik af novellernes skrivemåde og tematik i din perspektivering. Den artikel jeg h... -
Analyse af musikvideo.
ForumindlægHey peeps. Jeg skal op i mundtlig dansk om en måndes tid, jeg trak emnet sagprosa og har derefter valgt musikvideoen til Karusellen af Balstyrko. Vi har ikke rigtig arbejdet med analyse af musikvideoer i undervisningen og derfor beder jeg jer om hjælp. Jeg kan bruge en enhver form for hjælp. Ana... -
Billedanalyse for Cult-fonden "Support the breasts
ForumindlægHejsa. Jeg skal op i b-prøven til sommer 2011 på FS10 niveau, hvor jeg har fået Trykte reklamer. Jeg har valgt som min perspektivering at have om Cult shaker "shake it baby" med den nøgen kvinde, mens som min prøvetekst har jeg valgt reklamen Cult-fonden "support the breasts"...
