Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 3221 til 3240 af 3925
-
Struktur af den monologen
ForumindlægHajsa.Jeg skal til AT i morgen, og arbejder med fagene Musik B og Samfundsfag C. "Musikeres selviscenesættelse og deres indvirkning på samfundet" Jeg har læst at flere steder at man først skal konkludere på problemstilligerne kort, og derefter snakke metode.Mit spørgsmål er, om det ikke... -
HJÆLP til maleri-analyse
ForumindlægHej! Skal til eksamen i morgen, så har virkelig brug for hjælp!... :-) Jeg analysere og fortolker maleriet "udslidt" (H.A. Brendekilde), og er igang med at perspektivere til novellen "vædderen" (Cecil Bødker). Men problem er bare, at jeg skal perspektivere et maleri og en no... -
FSA: Dansk mundtlig - spørgsmål
ForumindlægHej derude, Jeg skal op til dansk mundtligt i næste uge - prøveform b. Jeg sidder nu og knokler med forberedelsen og kom derfor til at tænke på, hvordan man starter på en god måde. Vil det være "smart" at starte ud med at læse min disposition op - hvis ja, så delvist eller helt? Har... -
Opstilling:(
ForumindlægHej Jeg har svært ved at se hvordan jeg skal opstille mit talepapir. Har snakket med 2 som fik 12 for deres AT, de havde begge helt forskellige talepapirer. Hvad synes I om denne opstilling? Indledning (kort præsentation, problemformulering + mine delkonklusioner) fylder lidt mere end en ha... -
tager for lidt tid?
Forumindlæghej jeg skal op i fs10 dansk på tirsdag, og jeg har forbedret mig. teksten jeg har valgt og snakke om er Muldskud, men det tager kun 6min? og jeg føler da jeg er kommet ind på det hele? Titel forfatter år litteratur genre synsvinkel resume personsbeskrivelse tema miljø sproget symboler fortolknin... -
Synopse - Digtetanalyse
ForumindlægPå fredag skal jeg op i dansk mundtlig eksamen. Jeg har trukket romantikkens lyrik og har tænkt mig at analysere digtet "I Danmark er jeg født - af H.C. Andersen. Er færdig med min analyse, fortolkning samt perspektivering, men i min synopse står der under punktet "præsentation af analy... -
hjælp til artikelanalyse om de 7 dødsynder og L.O.C
ForumindlægHej jeg skal til mundtlig eksamen i dansk. jeg har trukket de 7 dødsynder og har fundet en artikel fra BT med L.O.C og hans album Melankolia/xxxCouture. www.bt.dk/underholdning/l.o.c.-doedssyndernes-fortolker Jeg skal så analysere artiklen, men er helt tom omkring det med at analysere artikler,... -
Den franske revolution, problemstillinger!
ForumindlægEr der en som gider at komme med feed-back på disse problemstillinger, kan se at der er et eller andet galt, men ved ikke rigtig hvordan jeg kan omformulerer dem :) 1. Redegøre for situationen i slutningen af oplysningstiden. 2. Undersøg hvilke meninger som var forbundet med den Franske Revolu... -
Hjælp med tekst
ForumindlægHej derude :) Har lige været oppe og trække og til min tysk eksamen. Har trukket mødet mellem øst og vest, her med henblik på filme/bogen "Goodbye lenin" Den tekst jeg har trukket hedder "Das neue Deutschland" Eine kolumne von Matthias Kalle. Er der nogle der kender noget... -
Skulpturer, nyere tider??
ForumindlægHejsa, jeg sidder med forberedelse til old-eksamen og er p.t ved at gennemgå jeg diverse skulpturtider samt karakteristika. (: (Note: skulpturerne er udelukkende til perspektivering) Men min lære har opgivet skulpturer i (udover arkaisk, klassisk og hellenistisk) renæssancen, nyklassicismen, mod... -
HJÆLP - OLD: Skulpturer fra nyere tid??
ForumindlægHejsa, jeg sidder med forberedelse til old-eksamen og er p.t ved at gennemgå jeg diverse skulpturtider samt karakteristika. (: (Note: skulpturerne er udelukkende til perspektivering) Men min lære har opgivet skulpturer i (udover arkaisk, klassisk og hellenistisk) renæssancen, nyklassicismen, mod... -
Råbe under vand - Rap
ForumindlægJep, jeg skal analysere denne rap (Råbe under vand) - http://www.youtube.com/watch?v=5xO0lxh29Eo Altså ikke videoen, men teksten/rappen/sangen, og jeg er nu nået til hensigt og perspektivering. Hvad er hensigten? Jeg er simpelthen en hat til alt sådanne noget analyse fis.. Og hvad kan jeg perspe... -
Mundtlig eksamen om det moderne gennembrud
ForumindlægHej. Jeg har som fordybelsesområde trukket det moderne/folkelige gennembrud. Hertil har jeg valgt Forladt dog ej af venner i nøden som mit prøveoplæg. Jeg er nu nået til perspektivering. Jeg skal finde tre perspektiveringsområder, jeg mangler den som er udenfor pensumlisten, som altså kan være ... -
Engelsk essay on fiction
ForumindlægHej. Jeg skal skrive et engelsk essay om fiction - altså et essay på en novelle. Jeg skal analysere og fortolke teksten, og samtidig perspektiverer til en sangtekst. Jeg skal skrive mellem 800-1200 ord. Jeg har hørt, st perspektiveringen skal fylde ca. 1/3 af hele his... -
Problemformulering til Jørgen Leths "Det perfekte menneske"
ForumindlægHej alle! Jeg har DHO (Dansk) med udgangspunkt i Jørgen Leths "Det perfekte menneske" (kortfilm) Men jeg er virkelig på bar bund med hensyn til en problemformulering. Jeg er gået i gang med en redegørende analyse som det første - men kan sådan set også godt gå i gang med den fulde ... -
Harry Potter (både for børn og voksne)
ForumindlægHej, er i gang med at lave en perspektivering af “Fyrtøjet” til Harry Potter generelt. Mit fokus skal være, hvordan de begge både henvender sig til børn samt voksne. Jeg havde her tænkt over, at det fx begge er magiske verdner med magiske ting, som her er noget der appalerer til børn, som sætter... -
Digte om rygning?
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at lave en disposition til min eksamen, og så har jeg valgt en reklame om rygning, som jeg skal analysere. Jeg kan ikke finde nogle perspektiveringer, og jeg vil meget gerne have fat i et digt som jeg kan perspektivere til mit reklamebillede, (Har vedlagt billedet, som j... -
HJÆLP litterer artikel kendetegn?
ForumindlægHej jeg har fået en opgave til på fredag der hedder at jeg skal skrive en litterær artikel ud fra en tekst, og jeg har aldrig skrevet en litterær artikel før Så jeg har slået op på nettet og fundet frem til at jeg blandt andet skal bruge danskfaglige begreber. Og sproget er danskfagligt: analy... -
Hvad kommer EFTER det senmoderne samfund? Altså i fremtiden
ForumindlægHej derude! Jeg er i gang med SRP-opgaven, og mit emne er identitetsdannelse i det senmoderne samfund, med særlig vægt på sundhed og fitness. Jeg overvejer at lave en perspektivering, til hvordan tendenser er i resten af verden ELLER hvordan tendensen kommer til at blive/være i fremtiden herhjem... -
Mundtligt dansk HJÆLPPPPPPPPPPPP!!!!
ForumindlægHej! Jeg skal snart til at aflevere min synopse og sidder fast ved perspektiveringen, da jeg ikke ved hvordan jeg skal gøre det. Jeg har fordybelsesområdet "Hverdag" og har analyseret novellen "slik" Af Naja Marie Aidt og skal perspektivere den til Dan turell "Jeg holder ...
