Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 361 til 380 af 3925
-
Hjælp til perspektivering
ForumindlægJeg har skrevet en synopsis om renæssancen indenfor historie og matematik. Det jeg skrev mest om var "oprøret" imode kirken. Men nu er jeg nået til perspektiveringen, og jeg ved ikke helt hvordan jeg skal lave den. Er der nogen der kan hjælpe? -
Perspektivering?
ForumindlægHej, Sidder og skal lave dansk stil, og er blevet lidt forvirret over noget. Jeg ved, at når man laver redegørelse skal man ikke anvende citater og når man laver analyse så skal man anvende citater. Men hvad så, når man laver perspektivering? Skal man bruge citater eller ej? På forhånd tak. -
Perspektivering
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive en litterær artikel om Hus og hjem af Helle Helle, og jeg skal skrive en perspektivering. Jeg er helt på bar bund med, hvad jeg kunne perspektivere den med. Er der nogen, der har nogle forslag. På forhånd tak! -
Perspektivering
ForumindlægHej allesammen! Jeg har valgt digtet "gennem byen en sidste gang" til eksamen" og perspektivere det til art photoet "xxx couture af L.O.C" jeg har lavet en perspektivering men ville lige hører om nogen af jer har andre guldkorn jeg få spyttet ud på censors fjæs :) dig... -
Perspektivering (Haster!!!)
ForumindlægJeg skal aflevere min eksamens synopse imorgen, men kan ikke finde noget at perspektivere min tekst med. Jeg har tegneserien af alice i eventyrland, af david chauvel. Budskaberne og handlingen er meget ligesom i orginalen på bog. Det jeg skal perspektiver til skal være noget som f.eks. Bi... -
Perspektivering
ForumindlægHej derude. er der nogen der har ideer til hvordan jeg kan perspektivere folkeklubbens Torben Ulrich til Gi' mig DK tilbage af Natasja? Torben Ulrich https://www.youtube.com/watch?v=a68ZN0Vpu-M Gi' mig DK tilbage: https://www.youtube.com/watch?v=NONnUBKcNZI Mvh -
Perspektivering!
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og er stortset færdig med min eksamensopgave, men nu skal jeg lave min perspektivering. Jeg har om fascismen (kvinde undertrykkelse, balilla org. og mussolinis italy italy tale) og jeg er gået fuldstændigt død for ideer. Jeg tænkte på at perspektivere til nazismen, men jeg kan... -
Perspektivering..
ForumindlægHeeej Jeg skal nu til min perspektivering, hvori jeg skal vurdere, hvordan trekantsberegninger har udviklet sig fra oldtiden til i dag. (jeg skriver om babylonsk/græsk matematik: Ptolemæus + kordetabel og diverse andre trekantsberegninger) Tænker selv at det er sådan noget som sinustabeller og p... -
PERSPEKTIVERING!!! hjælp
ForumindlægHej :-) Jeg er helt på blank bund ift. hvordan man perspektiverer. Jeg skal perspektiverer en novelle fra det moderne gennembrud med to andre noveller jeg har fundet. Jeg har i den ene perspektiveret hovedpersonerne med hinanden, sådan sammenlignet. Jeg føler bare det er alt for tyndt og der man... -
Hjælp til perspektivering
ForumindlægHej Studieportalen Jeg søger hjælp til perspektivering af teksten "Paa sneen" af Emil Aarestrup; http://www.kalliope.org/digt.pl?longdid=aarestrup1838b14 Den skal perspektiveres til teksten ”Sköitelöberen” af Adam Oehlenschläger; http://www.kalliope.org/digt.pl?longdid=oehle... -
Perspektivering
ForumindlægHej. Jeg skal lave en perspektivering af to tekster fra det moderne gennembrud. Den tekst jeg analysere er 'Pernille' af Herman Bang. Jeg skal perspektivere den til Henrik Pontopidans 'Ane-Mette'. Men jeg ved ikke hvilke punkter jeg skal have med og på hvilke punkter jeg skal an... -
Mekanisk energi : Tarzan og Jane
ForumindlægHej Opgaven lyder: Tarzan står i et træ og vil over til jane, som sidder i et andet træ, han griber derfor fat i en lian og svinger sig af sted. Lianen danner til at begynde med vinklen 45º med lodret. Da han når Jane, er vinklen 30 º. Lianens længde er 14 m. Hvilken fart ramme... -
Perspektivering - HASTER!!
ForumindlægHej :) Jeg mangler perspektivering til: - Homer, Odysseen, I. sang (jeg ved godt at Odyseen og Ødipus kan sammenkoples med hinanden ang. deres skæbner, men er der anden det kan perspektiveres til?) - Homer, Odysseen, 11. Sang - Sofokles, Ødipus - Herodot, Hvilken forfatning er den bedste? - Thuk... -
Perspektivering!
ForumindlægSidder med sidste spørgsmål i min At-opgave og er gået lidt i stå! Vi arbejder med fagene samf. og kemi, men af en eller anden grund har min kemi lærer valgt fotosyntesen som en del af opgaven. Vi arbejder med global fødemangel og jeg skal i den forbindelse perspektivere på baggrund af nogle ar... -
perspektivering
ForumindlægHej alle sammen, ved godt perspektivering ikke er nødvendig at have med, men da der stadig er nogle sider at ta af i min opgave vil jeg gerne have en. spørgsmålet er så bare hvad jeg skal perspektivere til. Har matematik A og historie A og skriver om græsk matematik, nærmere og archimedes og eukl... -
Perspektivering?
ForumindlægPerspektivering: Jeg aner ikke hvordan jeg skal perspektiver dem. HJÆLP Giv mig Danmark tilbage: I "Det er samfundets skyld" Mener Steffen Brandt at man selv skal tage ansvar for sine handlinger. "Giv mig Danmark tilbage" er samfundskritisk og omverdensreflektere... -
perspektivering
ForumindlægHej. I morgen skal jeg aflevere min SRO opgave som jeg har skrevet i Mat A og fysik B. Jeg har skrevet om harmoniske svingninger. Herunder har jeg eftervist Hookes liv for en fjeder. Jeg magler nu kun perspektivering (og en indledning), så hvis I har en god idé til hvad jeg evt kunne perspektiver... -
Perspektivering
ForumindlægHej. Jeg har i min dansk eksamen trukket den svære kærlighed, og har valgt at analysere dette billede af P.S Krøyer. (vedhæftet) Jeg fokuserer i min fremlæggelse på punkter omkring Marie og Hugo´s affære, hans datter og forskellen mellem rige og fattige. Hovedpunktet er selvfølgelig det med ... -
Intet Af Janne Teller hjælp
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med de her spørgesmål til bogen Intet Højtlæsning af kapitel 1-4. Tag noter i stikord til personer og handling. Opgaver til og med kapitel 7: - Undersøg hvilken stemning det skaber, at eleverne i 7.a på skift kræver genstande af hinanden. Beskriv de følelser, der opst... -
Ondskaben Jan Guillou
ForumindlægNogen som ligger med en referat af bogen "Ondskaben". På forhånd tak.
