Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 3801 til 3820 af 154032
-
Samfundsfag A og Engelsk A + evt Matematik A?
ForumindlægEr det muligt at have den linje hvor man har Samfundsfag A og Engelsk A, og så hæve matematik til A også? Synes nemlig at det man beskæftiger sig med på Samfundsfag A og Engelsk A virker meget mere spændende end det på Samfundsfag A og Matematik A, men vil gerne hæve matematik til A-niveau, så d... -
HF dansk skriftlig eksamen - hvilken genre er bedst?
ForumindlægHej, jeg skal til skriftlig eksamen på HF i dansk her om et par uger.. Hvilken genre er 'lettest' at få gode karakterer i? (10 el. 12) - Specielt når man aldrig har arbejdet med de 3 genrer før. Håber I kan svare snarest! :) -
Har du brug for lidt hjælp til at klare eksamen i biologi?
ForumindlægHar du brug for lidt hjælp til at klare eksamen i biologi? Jeg studerer biologi på SDU og har stor erfaring med undervisning. Jeg har tidligere lavet énetimer med elever som skulle til eksamen i biologi og de er alle bestået. Jeg bor i Odense og laver for tiden speciale i kbh. Jeg vil derfor hel... -
Ændre størrelsen og kursivindstillingen på sænket skrift i math mode
ForumindlægJeg arbejder i et equation array i et "article" dokoment og har det problem at jeg gerne vil skrive f.eks. \mu_B. Problemet er at B'et kursiveres og desuden er det for stort. Min umiddelbare løsning var at skrive \mu_{\tiny \mbox{B}}, hvilket giver det rigtige resultat på skærme... -
Billeder bearbejdet i GIMP giver fed skrift
ForumindlægHej Jeg har taget nogle mikroskopbilleder jeg har sat sammen i GIMP og derefter gemt som PNG-fil. Sættes det bearbejdede billede ind i Latex bliver al skrift på denne side med fed. Undlader jeg at sætte billederne sammen i GIMP, men fx. blot beskærer et billede i GIMP og konverterer dem t... -
Emne til Samf A - Skr. Eksamen Mandag d. 23. Maj - 2011??
ForumindlægNu er det ved at være ved.vejs-ende for skriftlig samfundsfag, og tænkte på om der er nogen der har nogle ideer til hvad emnet i år kunne være? Jeg tænker lidt: Krisen 2008 til nu? Den er set før men; noget om EU samt om Globalisering? Valget 2011 - Dog lidt urealistisk, da jeg har lade mig fortæ... -
AT, biologi og dansk: naturlig selektion osv.
ForumindlægHej, jeg har stærkt brug for hjælp og inspiration til mit AT10-forløb. Jeg har valgt at skrive i fagene biologi og dansk, hvor jeg vil se på noget darwinisme. I dansk har jeg indtil videre fundet novellerne 'Ørneflugt' af Pontoppidan og ' Darwin og Fuglen' af Johannes V. Jensen. M... -
Mdt. eksamen i biologi B - struktur i fremlæggelsen (HASTER)
ForumindlægHej, Har netop i dag trukket spørgsmål mundtlig eksamen i biologi B. Da dette er en 24-timers eksamen sidder jeg derfor nu og forbereder fremlæggelsen. Jeg er dog i tvivl om, hvordan fremlæggelsen skal struktureres - jeg har fået oplyst to artikler, seks figurer samt et par tilhørende spørgsmål,... -
Samf A, Historie A
ForumindlægHej venner! Jeg skal til at skrive min SRP, og er fuldstændig på bar bund. Jeg har besluttet mig for evt. at skrive om det politiske under en krig, men vil gerne have en krig som ikke er så stor en begivenhed, at alle skriver om den. Nogen der har et godt emne? Og evt. ideer til problemfor... -
Nødsituation biologi B, eksamen imorgen. (Respiration og glykolyse)
ForumindlægSkal til biologi eksamen imorgen og jeg manger lige at forstå 2 ting. 1: Hvordan bliver 30 ADP + 30 P til ATP på respiration billedet. 2: Hvordan bliver 2 ADP til 2 ATP på glykolysen på billedet til venstre? Mvh en lidt stressede Sander. -
Matematik B HF karaktergivning skriftlig eksamen 2012
ForumindlægHej, er der en som ved hvorledes der gives karakter for den skriftlige HF eksamen for Mat B i år? Der er 20 opgaver i alt, og jeg føler mig sikker på ihvertfald at havde 12 rigtige, måske 13. Jeg har prøvet at google, men kunne kun finde frem til http://www.emu.dk/gym/fag/ma/undervisnings... -
Hjæp! Mundtlig biologi 24timers forberedelse
ForumindlægJeg har fået en opgave stillet i forbindelse med min mundtelige biologi B eksamen. Håber der er nogen er kan hjælpe mig.. Diskuter brugen af naturlige og genmodificerede mikroorganismer i biotekindustrien (muligheder og risici) -
Hjælp til SRP om Den sorte død i historie og biologi
ForumindlægJeg skal til at lave en problemformulerning i SRP om emnet 'Den sorte død' i fagene Biologi og Historie, men jeg ved simpelthen ikke hvad min problemformulering skal indeholde, er der evt. en der har nogle forslag? -
Biologi B STX, eksamen: Forsøg
ForumindlægHej derude Er der nogen der ved, om man SKAL referere til et forsøg til den mundtlige eksamen i biologi B? De spørgsmål min lærer har opgivet passer nemlig ikke alle lige godt på de forsøg vi har lavet gennem året... og nogle slet ikke.. Håber virkelig I kan hjælpe! Kærlig hilsen mig -
(a + 2b)2 – a(a + 4b)
ForumindlægEr der nogle der kan se om jeg har lavet denne reducering rigtig (a + 2b)2 – a(a + 4b) a+a+2b+2b-a+a-4b = 2a Er der evt. noget jeg har glemt? -
Skriftlig b-niveau prøve uden hjælpemidler 2008
ForumindlægHej derude :) Jeg kunne godt tænke mig at prøve kræfter med de nye opgaver, der kommet efter reformen. Det er lykkedes mig at finde b-niveau prøven fra i sommers med hjælpemidler, men ikke den uden hjælpemidler. Er der nogen som ligger inde med opgvaerne eller kan huske hvad de omhandlede? Mvh ... -
stor skriftlig opgave på 3 år HTX
ForumindlægJeg skal lave en stor opgave om penrose fliser. Jeg har om Leonardo da Vinci og om det gyldne snit. Penrose fliser er lavet efter det gyldne snit, og jeg skal bruge noget matematik over det, så hvis nogle kan hjælpe vil jeg være meget glad.. -
Skal man lave en aflevering efter, hvis man får skriftlig fravær?
ForumindlægHej Jeg ville bare gerne vide om man skulle lave en aflevering efter man har fået 100% fravær for den? -
Biologi eksamen - Er der en sød biologilærer der kan hjælpe - forklaring
ForumindlægHej er der en sød sjæl, som vil fortælle os hvad figuren viser. Vi har selv skrevet vores bud i den vedhæftede fil. Men det ville være rart at se hvordan en biologilærer ville forklare det. Vi har virkelig meget brug for jeres hjælp. På forhånd tak. :) -
''Udfordre dig selv'' - Biologi fremlæggelse
ForumindlægHey allesammen. Jeg skal lave en fremlæggelse om svineproduktion og fremlægge det for min lærer, jeg har til på tirsdag. Jeg skal gå i dybden, og fik sidst et 12-tal på mit karakterblad, men er fuldstændig blank lige nu. Jeg skal leve op til det 12-tal, men fremlæggelsen må kun varer ca. 10 mi...
