Biologi

Mdt. eksamen i biologi B - struktur i fremlæggelsen (HASTER)

16. juni 2014 af biotest (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej,

Har netop i dag trukket spørgsmål mundtlig eksamen i biologi B. Da dette er en 24-timers eksamen sidder jeg derfor nu og forbereder fremlæggelsen. Jeg er dog i tvivl om, hvordan fremlæggelsen skal struktureres - jeg har fået oplyst to artikler, seks figurer samt et par tilhørende spørgsmål, som jeg skal inddrage/besvare. Men hvordan skal artiklerne bedst muligt inddrages? Er det bedst at følge de taksonomiske niveauer ved først at besvare det redegørende spørgsmål, derefter "analysere" de to artikler og afslutningsvis diskutere?


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. juni 2014 af JulieMSørensen

Jeg tror helt klart, at følge de taktonomiske niveauer er en god idé og trækker op. Nu ved jeg ikke, hvordan dine artikler lyder, men ellers kunne du også sammenligne de fakta, de to kommer med og så diskutere dette? Det er også en mulighed at starte med en redegørelse af figurerne, afhængigt af, hvilket emne, du har. Men dette er jo kun idéer. Jeg synes også, din struktur lyder super fin og sagtens noget, du kan gøre :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. juni 2014 af mgfs94

Er der en der kan komme med en idé til hvordan man skal strukturere sin diskussion, når man kun har en artikel? 


Skriv et svar til: Mdt. eksamen i biologi B - struktur i fremlæggelsen (HASTER)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.