Søgning på: analyse af digte. Resultater: 381 til 400 af 26633
-
Perspektivering af Dan Turéll-digt
ForumindlægHej alle, jeg skal lave en synopse, hvor jeg har trukket Dan Turéll som fordybelsesområde. Jeg har valgt digtet "Jeg skulle have været taxachauffør", og det digt skal jeg jo så analysere. Det går okay, jeg har bare lidt problemer med at finde en tekst at perspektivere det til. Jeg... -
Vurdering af mit digt
ForumindlægNogle der gider, at vurder mit digt, evt. analyse, fortolkning, karakter, kommentar. Det er et filosofisk digt, har kaldt det "ontologi?" den er vedhæftede i pdf format. Jeg går godt nok i 10. klasse, men vil gerne have svarene på A-niveau. Tak på forhånd, selvom jeg nok siger det igen ;) -
Klaus Rifbjerg + digt " Frihavnen"
ForumindlægHey..Mangler en analyse af digtet " Frihavnen".Håber I kan hjælpe. -
Digt :(
ForumindlægHej! er der nogen der har læst digtet "The song of the spectators"... det er et digt jeg har lidt svært ved, så hvis der er nogen der har nogle gode noter til det, så ville det være dejligt.. Yasmin -
Analyse af digte fra et ukendt sted af Peter Legård Nielsen
ForumindlægEuropa åbner sig for kaos i et gab af kedsomhed. Kaos som driver medierne frem og får pulsen til at stige. Kaos som under fortidens gladiatorkampe men nu på tryg afstand bag en skærm som voldelige computerspil. Drama breaking news på ipod kriminalitet er den nye politiske kampplads højrekræfter f... -
DIGT
ForumindlægHvad siger dette digt jer: http://books.google.com/books?id=JnFyNbQilukC&pg=PA46&lpg=PA46&dq=the+past+by+oodgeroo+noonuccal&source=web&ots=Bqsnjdvq10&sig=Dh0kkzxjnlaFhGHROBWbOoHf_Ag hedder: the past -
Et godt digt.
ForumindlægHvordan kommer man med argumenter for, at et digt er godt? -
Digte!
ForumindlægHej! er der nogen der ved hvor man kan finde disse digte:Tore Ørnsbo : frostenOve Abildgaard: under nattens hattepuldNaja marie Aidt: kan det blive værre endnuCarsten Rene Nielsen: du må forlade migMorten Søndergaard: De ligger i et rum -
Digte
ForumindlægHej. Det fordi jeg skal skriver et digt om ungdom og jeg vil skriver om mobning og ensom pige, men ved ikke hvordan jeg skal bygynde. Håber I kan hjælpe mig. -
Digt
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave som jeg ikke helt forstår og jeg har spurgt min lære mange gange please hjælp mig. Bogen hedder: vild med dansk7 side 191. Digtet: Den hemmelige, mystiske stæmning ved at mæreke et jordbær i munden kan slet ikke købes for penge. man véd ikke, hvad der er grunden, men... -
digt
ForumindlægHej, hvad siger dette digt jer? Den hedder "The Past" -
digt
Forumindlæghej alle sammen jeg skal finde et digt fra digt samlingen "ild og ungdom" ( af emi bønnelycke ) det skal helst være et kort digt så jeg tænkte jeg kunne spørge jer om i ville hjælpe mig med det?? -
Digt
ForumindlægHej Allesammen. Hvilket digt er efter jeres mening det bedste ., eller det i bedst kan lide ? -
Hjælp til at analysere digtet "Yes Mandela - Dennis Brutus"
ForumindlægJeg er lige nu igang med SRP og skal have analyseret digtet "Yes Mandela" Jeg har valgt fagene engelsk og historie og emnet er apartheid. Jeg har problemer med at forstå digtet hvilket gør, at jeg ikke kan gå i dybden med digtet og analysere det ordenligt. Jeg ved at jeg både skal gå i... -
digt
ForumindlægHej, jeg har et digt, hvor ordet blod er farven rød, mens resten af digtet er sort. Hvad hedder det, når dette ord er favet? Farve rim? -
Digt
ForumindlægHejsa allesammen, er her nogen med meget forstand på digte? Jeg er ved at skrive et langt ét og vil gerne at det bliver helt helt perfekt, så kunne godt tænke mig lidt brugbar kritik dertil. Jeg gør meget brug af opsætningen/ at det ser godt ud. Men jeg synes måske, at mit billedesprog dykker l... -
Johannes V. Jensen (digt)
ForumindlægJeg har simpelhen svært, ved at forstå denne text (digt) , Er der nogle der kan foklar hvad den handler om.? Juvelen ved den danske Aa, forborgne Vandes sjældne Sir, en vinget, levende Safir ... dig laante Himlen af sit Blaa! Foran det vaade Møllehjul Regnbuen svæver i en Røg; he... -
I sing of a maiden (digt)
ForumindlægHejsa, jeg har fået dette digt, som jeg skal skrive en analyse om.. Jeg kan ikke rigtig forstå digtet og derfor har jeg ingen anelse om, hvad jeg skal skrive i min analyse.. Nogle der kan hjælpe? I sing of a maiden That is matchless, King of all kings For her son she chose. He came as still Whe... -
Tove Ditlevsen digt
ForumindlægHej Studiportalen :) Jeg leder efter et digt af Tove Ditlevsen. Et digt, som jeg egentlig troede hed 'Børn'. Jeg har søgt meget på det på forskellige sider på nettet, google.. Men jeg kan virkelig ikke finde det! Derefter så jeg her, nogle analyse, som var kaldt 'børnene', men opg... -
digt
ForumindlægHey. Er ved at oversætte et norsk digt af Edith Söndergran til dansk, men er i tvivl om nogle ord som jeg ikke lige kan gætte. det drejer sig om følgende ord: kronorna? hit? de hala stammarna?
