Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4301 til 4320 af 33009
-
Lidt eksamenshjælp
ForumindlægEksamen står for døren, og jeg har været så heldig at få udtrukket kemi. Jeg har kemi på højtniveau. Det jeg godt kunne tænke mig var udover mine egne noter, noter om følgende: -Forskellige typer reaktioner (addition, substitution, elimination, osv.), hvordan man kan se hvornår det er det ene o... -
Studere geografi og Spansk A? Muligt/umuligt?
ForumindlægHej! Min situation er den at jeg til sommer skal starte på geografi på københavns universitet - jeg vil dog samtidig gerne lære at snakke spansk og tænker derfor på at tage hf enkeltfag og læse spansk op på A niveau. Mine spørgsmål er i den forbindelse om det er muligt at læse hf enkeltfag ved... -
Emneforslag i samf./his./engelsk
ForumindlægHej, er der nogle, som kan hjælpe med emneforslag i: 1. Historie/engelsk 2. Historie/samfundsfag eller måske 3. samfundsfag/engelsk? Har virkelig brug for noget inspiration! På forhånd tak, Scherz -
Fysik/ mat eller his
ForumindlægHej........... Emnet til srp skal vælges til okt. jeg har matematik, fysik og historie på A-niveau. hvad synes i om emnet atombomben i fysik og historie og havd med jeres ide til emner......... -
Essay
ForumindlægHej er der nogen her inde der kan forklarer hvordan jeg skriver en analytical essay? Jeg har skrevet en summary af The rescue. Er det ligesom i dansk, hvor man laver en beretter model? Jeg har fået udleveret en fra min lærer, hvad man gør, men den er væk :( -
Eksamensplan
ForumindlægEndelig- er det givet- Hvilket fag vi skal op i!:. Jeg skal op i religion og old. Hvad skal I op i!? I så fald- hvordan kan man forbedre sit tal? Far 9 til 10? -
matematik - eksamen
ForumindlægHej lige et spørgsmål til 1 års HF. Er det sådan at jeg får lommeregner med ind til skrfitlig matematik og så vil jeg også lige hører om jeg skal huske alle de 1000 formler eller om de er angivet under de forskellige opgaver... -
Hjælp til kemieksamen
ForumindlægHej venner Jeg går på hf og skal til kemieksamen på c-niveau til sommer. Og det er alle mest fag som jeg bekymrer mig for og fattede det ikke. Er der nogle der kan forklar mig hvordan foregår eksamen og hvad skal jeg mest fokusere på?? Og tak på forhånd:) -
gennemsnit
ForumindlægJeg sad og tænkte på et spørgsmål.. (Måske er det dumt) Jeg tænker.. Hvis man nu gøre sin studentereksamen færdig, og man er ikke tilfreds med det gennemsnit man ender med.. Kan man så godt tage en HF og gøre den færdig, og hvis gennemsnittet bliver bedre der, så kan jeg bruge den.. Eller skyde... -
Falkuteter?
ForumindlægHvilken falkutet hører samfundsfag under? Historie hører under humanoira ik? -
DHO - Mundtlig forsvarelse
ForumindlægHej er der nogen der har eksempler på hvordan man kan reflektere til ligheder og forskelle mellem fagene dansk og historie? -
Lave en sætning med 10 adv.
ForumindlægDamm.. kan ikke lave en hel historie, da hele bare bliver korte sætninger... nogen som kunne hjælpe ? -
Kemi - ph
ForumindlægNogen der kan hjælpe med vedhæftet opgave: - Her er lidt oplysninger: Adskillelsen af de to mineraler fungerer kun, hvis masseprocenten af flussyre i opløsningen er mindre end 42 %. En flussyreopløsning har densiteten 1,11 g/mL. Koncentrationen af denne opløsning bestemmes ved titrering me... -
Trosbekendelsen
ForumindlægEr der nogle, som ligger inde med nogle noter til trosbekendelsen? Eller som kan give nogle stikord til fortolkning af den? -
Drømmen.
ForumindlægEr der nogen, som sidder med en analyse/noter til filmen drømmen ? Har søgt under opg, men fandt ikke noget :/ -
engelsk mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle sammen ! Vil høre om der er nogle herinde som har gode noter til emnerne immigration og Hooligans? altså tekster som i har analyseret bare et eller andet på forhånd tak -
Hvor lang tid varer den trojanske krig?
ForumindlægHej. Hvor lang tid varer den trojanske krig? For jeg har et sted i mine noter skrevet en måned og et andet sted et år? -
Hvilke gymnasier tilbyder Arabisk?
ForumindlægJeg leder efter gymnasier (STX) som underviser i Arabisk på B og A niveau. Helst som studieretningsfag, men ellers som valgfag. Har fundet to steder som udbyder det som fag til HF, men vil helst tage en STX. -
Samfundsfag og humaniora
ForumindlægHvordan spiller historie (samfundsvidenskab) sammen med engelsk (humaniora)? Hvad er fordelene og hvad er ulemperne? :-) -
Kultur- og samfundsfaggruppe
ForumindlægHvis man har dumpet KS hvilket er: Samfund C, Religion C, Historie B Har man så mulighed for at supplere historie som "0-B" på GSK Eller skal det kun være B niveau?
