Engelsk

Essay

18. oktober 2014 af zartorium (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej er der nogen her inde der kan forklarer hvordan jeg skriver en analytical essay? Jeg har skrevet en summary af The rescue.

Er det ligesom i dansk, hvor man laver en beretter model? 

Jeg har fået udleveret en fra min lærer, hvad man gør, men den er væk :(


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. oktober 2014 af Stygotius

Kunne du måske skrive det på dansk ??

"nogen der kan forklarer" ??

"en analytical essay" ??

"en summary'" ??

"en beretter model" ??

"Jeg har fået udleveret en fra min lærer, hvad man gør, men den er væk" ??


Svar #2
18. oktober 2014 af zartorium (Slettet)

:) beklager det dumme sprog lidt træt. Det en engelsk opgave i HF. teksten hedder "The Resue". opgaven siger at jeg skal skrive en analytical essay på (300 ord) som skal have disse ord med: conflict, main character, point of view, change. Jeg ved bare ikke hvordan jeg starter. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. oktober 2014 af Stygotius

Du skal nok skrive "et analytisk "essay" "

Jeg ville begynde med at lave en analyse af historien og huske på at en analyses ikke er det samme som en fortolkning. En analyse skal beskrive teksten i så mange detaljer som muligt, sprog, evt, inddeling iafsnit, navnes betydning (hvis nogen), -kort sagt kun det man kan se sort på hvidt. Din mening og forståelse kommer ikke denne del ved.

Fortolkningen skal så fortælle om hvorfor der er alle dissse detaljer i historien, og hvad de betyder for forfatterens hensigt/budskab.

conflict - main character - point of view - change ??

-hvorfor ikke konflikt - hovedperson - synsvinkel - ændringer ????  -bor vi ikke i Danmark?


Svar #4
18. oktober 2014 af zartorium (Slettet)

jeg tror du forvirrer dig selv med det du skriver til sidst :) i HF er opgaver lidt anderledes end STX de ord som opgaven kommer med skal bare med i din analyse. 


Brugbart svar (1)

Svar #5
18. oktober 2014 af Stygotius

Jeg forvirrer ikke mig selv, men selv om jeg er cand.mag. i engelsk, er jeg dansker og bor i Danmark og er ikke flov over at tale mit eget sprog og ønsker ikke at være skabagtig og blafre med enkelte engelske ord på en cafésmart måde..


Brugbart svar (0)

Svar #6
18. oktober 2014 af Stygotius

Hvad er det der skal med i min analyse ??

Hvad er det for en analyse jeg skal lave ??


Svar #7
19. oktober 2014 af zartorium (Slettet)

Beklager jeg blafre ikke med noget det er noget du selv bilder dig ind. Jeg har bare misforstået opgaven, men ikke mere tak for hjælpen og sov godt.


Brugbart svar (0)

Svar #8
19. oktober 2014 af Stygotius

1. OK

2. Hvad er det for en analyse jeg skal lave ?

3. Du blafrer måske ikke med noget.


Brugbart svar (0)

Svar #9
24. oktober 2014 af cikke (Slettet)

#8

1. OK

2. Hvad er det for en analyse jeg skal lave ?

3. Du blafrer måske ikke med noget.

Åh hold dog op!!


Brugbart svar (0)

Svar #10
24. oktober 2014 af Stygotius

???????


Skriv et svar til: Essay

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.