Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 4441 til 4460 af 52987
-
Partiel integration ?
ForumindlægHej Alle Hvornår er det man skal bruge partiel integration/Integration ved substitution ? - Jeg bytter virkelig meget rundt på disse to. Tak på forhånd :) -
Historiens funktion-
ForumindlægNår der benyttes to paralleler i en historie. dvs hvor man både får hovedpersons tanker og virkelighed på samme tid. Hvad gøre det ved historien? og for læserne? -
hjæælp engelsk stil.. ;((
ForumindlægHej Jeg skal skrive en stil på engelsk hvor jeg skal diskutere om den novelle vi har læst er en gothic novel eller ikke, men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kunne starte sådan en, ''diskusions-stil'' ?? Håber nogen kan hjælpe :// -
Fejlsætninger - Engelsk
ForumindlægHej, jeg skal lave nogle fejlsætninger, men ved ikke rigtig hvad fejlen hedder: 3. He keeps mention that he knows the important people in town. Det skal være: He keeps mentioning that he knows the important people in town. Hvad hedder fejlen? 6. When I in November met him he was compl... -
Engelsk hjælp rettelse
ForumindlægHej er der nogle herinde der vil rette min engelsk oversættelse på 4 linjer? -
Må man skrive "jeg" i den literære artikel?
ForumindlægTitlen siger spørgsmålet; må man benytte sig af jeg-vendinger i den literære artikel. Jeg har tænkt mig at skrive noget i retningen af "jeg vil nu fremhæve...". Er det tilladt? -
1.g ...Dansk Skriftlig årsprøve
ForumindlægHej..jer der har været op til dansk skriftelig årsprøve i 1.g, hvad var det fornogle emner i havde at vælge imellem...Hvordan er det helt præcist det foregår, for min lærer sagde noget om at der var en opgave vi skulle starte med at løse... Har i også haft sådan en?Bjarkee -
Engelsk udsagnsled og grundled
ForumindlægHej Er i gang med at rette grammatik i min engelsk aflevering. Jeg er i den forbindelse komme i tvivl om reglen omkring udsagnsled og grundled. Jeg ved godt at X skal stå før O. Men kan ikke huske om de skal stå ved siden af hinanden eller om der godt må være et ord imellem dem. Så ... -
ret sætning
ForumindlægTherefore did he use of a lot of clever and useful rhetorical tricks in his speech the American Promise. Er der fejl i denne sætning? -
Maple
ForumindlægHej, er dernogle, som vd, om det i Maple, er muligt at lave punkter i et koordinatsystem, hvor punkterne har forskellige farver? -
hjææælp :.0(
Forumindlæghey..jeg skal snart op i historie mundtlig..jeg fatter bare ik historie.. jeg hader d så meget:0(..Jeg sidder og læser om den franske revolution. Men jeg fatter ikke, hvad forskellen er er mellem disse 3:1. Girondinerne2. Montagnarderne3. Sans-culotterneOg hvad gik Bourgeoisiets magtkamp´ud på?pl... -
Tornadoer
ForumindlægHej Jeg har et sprøgsmål Hvordan påvirker tornadoer folk verden?:) -
hjælp til en kemiopg.
Forumindlæghej er der nogen der vil hjælpe med følgende opgaver.1) Ved en titreing bliver brugt 2 ml citronsaft som fortyndes med 40 ml vand, og denne opløsning bliver titreret med 0,100 M NAOH. Densiteten for citronsaft er 1 g/ml og ækvivalenspunktet er ved pH=9 og der er tilsat 19 ml. NaOHberegn indholde... -
Opløsningsmiddel
ForumindlægHej, er der en som kan hjælpe mig med følgende opgave;Jeg skal give et eksempel på 2 opløsningsmidler som kan bruges til at opløse et fedtstof og forklare hvorfor. Er det nok at sige at fedtstoffet er upolært og at man derved skal bruge et upolært opløsningsmiddel? Kan man så anvende fx benzen el... -
hjælp kemi 2008 aug
ForumindlægHej alle er der nogen af jer der lavet kemi august 2008 A? plz. det er meget vigtigt. jeg skal sammenligne med en af jers. tak -
2 minutes talk
ForumindlægI engelsk har vi fået til opgave at vi skal snakke uafbrudt i to minuter om et emne. Nu til mit spørgsmål: hvilket emne skal jeg vælge, men vi må ikke snakke om os selv. -
Positive værdi af ξ har hvilken betydning for vand-olie, vand-vand og olie-olie vekselvirkninger.
ForumindlægJeg ved at den typiske værdi vil ligge omkring 5.0 ved 25 grader. Ellers har jeg svært ved at kunne beskrive olie/vand systemer. Vil være fedt med lidt hjælp :) -
biologi
ForumindlægHej derude. Jeg har problemer med at indsætte dette i ecxel. Håber i vil hjælpe :.) -
Den kristne kalender...
ForumindlægEr det lige nogen der kan hjælpe?...Hvor mange helligdage er der i den kristne kalender??og kan i nævne dem??? -
Hjælp til bestemmelse af tangenter
ForumindlægBestem ligningerne for de to tangenter til cirklen med ligning(x – 3)^2 + (y – 2)^2 = 13 der står vinkelret på linjen med ligning y = 0,75x + 6.Jeg har tegnet det i Graph, og kan godt se hvad jeg skal finde, men bare ikke hvordan. Der er tilsyneladende ingen hjælp at finde i min grundbog, så jeg ...
