Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5241 til 5260 af 33009
-
Hamlet
ForumindlægNogle der har nogle gode noter til hamlet på engelsk a-niveau? -
1. & 2. verdenskrig
ForumindlægHej, Er der nogen der har noter til 1. og 2. verdenskrig som jeg må låne?:) -
eksamen
ForumindlægMå man gerne tage computer med ind i forberedelseslokalet? alle mine noter er på computer???? tak på forhånd -
Engelsk Stil- Annie's story
ForumindlægHej..\nEr der nogen der er interesseret i at hjælpe med at rette denne engelske stil for gramatiske og sætnings fejl. Ville ikke mene der var så mange, forhåbenlig. Det ville bare være super. På forhånd tak..\n\nAnnie’s Story\n\nNowadays it is harder being a child then formerly. Parents are very ... -
Hvor meget bør jeg gøre ud af det!
ForumindlægMisforstå mig nu ikke, jeg prøver ikke at springe over hvor gærdet er lavest. Der er bare ingen grund til at gøre alt for meget ud af det hvis det er unødvendigt. Med henblik på eksamen. Jeg har en masse kernetekster, som jeg har læst/læser. Bør jeg lave noter på hver enkelt, eller burde min hu... -
Dansk {[Årsprøve{]
ForumindlægHejNogen der ved hvad sidste års dansk syge eksamen var? Altså skriftlig dansk!.. -
Suppleringsfag
ForumindlægJeg har gået på handelsskole i 3 år, men kunne godt tænke mig at studere medicin, hvilket de fag jeg har haft på handelsskolen ikke giver mulighed for.Derfor mangler jeg nolge fag, såsom fysik B niveau og Kemi C. Har I nogle ideer om hvor det er sædvanligt at man tilbyder sådan suppleringsfag ude... -
Sophus Clausen- Rejseminder
ForumindlægHejJeg vil høre om der evt er nogen, som kender dette digt af Sophus Clausen der hedder "Rejseminder"?Om der evt. var nogle som kunne sige lidt om hvad det vil sige at han var kritiker af positivisme og naturalismen. -
Gymnasiet online??
ForumindlægKan man tage en hel hhx online? Tænker om man kan tage fag fra forskellige sider der udbyder fjernundervisning og så bruge fagene sammen og kalde det en 'rigtig' hhx? Er der evt nogen der selv benytter sig af fjernundervisning eller kender til det ? -
Læse op på fag
ForumindlægHej jeg vil gerne studere bygningsingeniør, men jeg har ikke matematik A og fysik B som jeg er nødt til at læse op på? Er jeg så nødt til at betale for undervisningen eller? -
Eksamenstekster
ForumindlægHeyEr der nogen der ved hvordan en typisk eksamenstekst ser ud til c-niveau på stx. Jeg har hørt at man trækker en artikel, men hvor lang er den så? Hvis man både skal nå at læse og forstå dem samt lave en analyse skal man da besidde et ret stort overblik?MVHJimbo -
Partikel med frekvens?
ForumindlægKan en partikel godt have en frekvens? E = h*f -
energiniveua
ForumindlægHej! Har et lille problem: I et absorbtionsspektre af atomet kan man se linjer ved 13,5 nm, 11,4 nm og 10,8 nm. 1) Man skal opstille et energiniveaudiagram for et atom. 2)Hvad er bølgelængden af de fotoner der har de længste og korteste bølgelængder i det tilsvarende emissionsspektre. -
Hjælp!
ForumindlægHej! Jeg har det problem, at jeg ikke kan få mig selv til at snakke i timerne, da jeg har angst for det. Kan bedre snakke når der er få i klassen, men vi er desværre mange. Jeg går i 3.g og mine karakterer er noget møg! Synes I, det vil være en god idé, hvis jeg valgte at gå op til eksamen i a... -
Areal af en trekant i rummet
Forumindlæghej.. er der nogen der ved hvordan man beregner arealet af en trekant i rummet? jeg har 3 punkter: A(-9,0,0), B(0,9,0) og C(0,0,-18) Det ville være iorden skal jeg fik en formel, og hvor jeg selv regnede arealet ud..!! Mange tak på forhånd..! -
Supplering
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skulle høre om der er nogen som ved hvor lang tid det tager at supplere engelsk A niveau? :) -
Iderativ proces
ForumindlægHvad vil det sige, at noget er en iderativ proces ? Det er i forbindelse med nulpunktbestemmelse. -
HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
ForumindlægJeg skal til eksammen i Mat Onsdag. MEN jeg kan ikk bevise annuitets formlen Plezzzzzzzzzzzzzz Helppppppppp -
dumpet i geo i 2002
ForumindlægHej Dumpede i 2002 i geografi på gym, altså før reformen. Er det muligt for mig at gå om i år eller næste år? Hvis ikke, kan jeg vælge fx at gå op i erhversøkonomi eller psykologi i stedet, fordi blot 1 af de 3 fag er nødvendige for at få studentereksamen på studenterkursus? -
Middeltallet - spredningen?
ForumindlægHej. Sidder her på sidstedagen i min studieretningsopgave, med en af de sidste opgaver, som jeg sidder lidt fast i! Spørgsmålet: "Opstil under andvendelse af bilagene 4+5+6 en hypotese om vælgeradfærd ved valget i 07 på baggrund af Folketingsvalget i 05 for 3-4 af partierne. Er resultatet ...
