Søgning på: analyse af digte. Resultater: 521 til 540 af 26633
-
stilistisk analyse
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp. jeg skal lave en sproglig stilistisk analyse på digtet suspekt Danmark.. -
Digt analyse ''Det høje spil''
ForumindlægHej jeg håber i kan hjælpe mig med at analyse dette digt. Jeg har aldrig selv analysret et digt. her er digtet ''Det høje spil’’,Grethe Risbjerg Thomsen(1955). At elske er at forvandle Og næsten som at dø At bryde op og forlade Sin trygheds lune ø Og give sig ud på re... -
ABC-analyse
KompendieABC-analysens formål er at hjælpe virksomheden med at få fastlagt en differentieret styring af indkøbet og lagerdisponeringen. Indkøbsstyringen skal sikre, at virksomhedens indkøb koordineres med det forventede salg, den planlagte produktion samt den gældende lagerpolitik.Den differentierede købs... -
Hjælp! Digt!
ForumindlægHar forsøgt at fortolke dette digt, men er ikke sikker på, jeg har forstået det rigtigt. Er der nogle,der vil byde ud med, hvad de tænker når de læser følgende? engang var der store glæder, store solskinsdage, store sus i maven, at tage alene hjem fra skole, æggesnaps, sækkepude, læse de voks... -
digte
ForumindlægHej, jeg skal skrive 2 digte (et regelmessigt digt og et knækprosa digt) Det jeg har indtil videre er Nu bliver skoven fuld af grønt, Og farverne de kommer. Ikke mere trist og gråt, som sent det var i sommer Og i det fjerne høres bilers båt Men helt inde i skovens spot Ikke en lyd kan høres Gr... -
Hjælp til Digt!
ForumindlægHej jeg skal have hjælp til et digt som hedder Tiden af Benny Andersen. Jeg forstår ikke denne strofe. Man vil gerne udnytte tiden, men den blir væk hele tiden hvor blir den af har den nogensinde været der har man brugt for megen tid på at trække tiden ud Man må benytte tiden i tide ... -
HASTER - analyse af sangtekster!
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen imorgen og der skal jeg lave en analyse af en sangtekst og jeg kan ikke huske, hvordan det er, men noget med linjerne om de rimer osv? men hvad mere? hjælp, hjælp, hjælp. er første års på handelsskolen. tak på forhånd. -
Analyserende artikel
ForumindlægHvordan skriver jeg en analyserende artikel? -
Digt
ForumindlægMorten Nielsen har skrevet digtet foraarets horisont i 1943: Verden er vaad og lys - Himlen er tung af væde ... Hjertet er tungt af lykke, lykkeligt nær ved at græde Hvad vil i sige? er det lykke eller smerte som her beskrives? Hvad vil han sige med det? Hilsen Catrine -
Digte
ForumindlægJeg er i gang med et AT projekt, hvor jeg skriver om nazismen i Tyskland. Jeg skal have noget dansk littaratur med i opgaven, så jeg tænkte om der var nogen som kendte nogle dansk-nazistiske digte? -
Digte
ForumindlægJeg er i gang med synopse, og skal finde ud af hvornår og hvilken digtsamling det kommer fra. Ved hvor man kan søge om det, eller ved hvor Steen Kallø's "Den Første Gang".? Hilsen Sara -
hjælp til digt.
ForumindlægLet me not to the marriage of true minds Admit impediments. Love is not love Which alters when it alteration finds, Or bends with the remover to remove. O no! it is an ever-fixed mark That looks on tempests and is never shaken; It is the star to every wand'ring bark, Whose worth's unknow... -
Emil Aarestrup, digt
ForumindlægJeg har problemer med at analysere digtet "Du! Du! Du søde" af Emil Aarestrup. Er der evt. en der har en gammel analyse liggende, eller kunne være behjælpelig? På forhånd tak. Du! Du! Du Søde! Du Smekkre! Hvide! Du Længselsvarme! Som ved min Side, 5 Som tidt i mine Arme ... -
digt
Forumindlægjeg skal lave et digt om historien æggesnaps har i nogen ider ?? -
Lyrisk, episk eller dramatisk digt?
ForumindlægHej Jeg skal analysere et digt til min afgangseksamen, men jeg kan ikke finde ud af, om det er episk, lyrisk eller dramatisk. Er der nogen, der kan hjælpe mig med det? Derudover, hvis der er nogle vigtige ting eller symboler i teksten, må I også meget gerne skrive dem:) Her er digtet: fra sout... -
analyse af fløjtekedel
ForumindlægHeey, er der nogen der har lavet en analyse/fortolkning af digten føjtekedel af benny andersen?? -
Digt
Forumindlægjeg vil gerene have at nogen finder mine fejl i dette digt :D Jeg ville ønske... Jeg ville ønske en ønske abe for der kan jeg få alt og nu vil jeg ikke lide Jeg ville ønske en Lamborghini for der kan jeg køre hurtigt... -
Ivan Malinovski + digtet " Disjecta membra"
ForumindlægHey..Nogle af jer som har en analyse af digtet "Disjecta Membra, som er skrevet af Ivan Malinovski "Galgenfrist" 1958. -
Digt 2 spørgsmål
ForumindlægHej derude, jeg er igang med at analysere et digt ligenu, men mangler lige 2 spørgsmål som jeg ikke kan besvare, håber i vil hjælpe . Jeg forstår ikke helt hvad digtet drejer sig om, kan i hjælpe? Digtet hedder "sådan er kapitalismen" Hun var fattig, men så ærlig hun var... -
Digt/novelle - Slaveri
ForumindlægHej kloge hoveder ;) Står og skal til at skrive Dansk historie opgave. Har valgt at skrive om "Slavernes frigivelse på de dansk vestindiske øer - Peter von scholten" Historiedelen har jeg meget godt fat på. Ved dansk delen, vil jeg gå ind og redegøre for oplysningstiden og fork...
