Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 5441 til 5460 af 57177
  • Dansk eksame 9.klasse.:)

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal op til dansk mundtlig i overmorgen men er der nogen som vil forklarer mig hvordan jeg kan starte med at perpektiveringen? tak..
  • Eksempel på synopsis til dansk analyse?

    Forumindlæg
    Skal lave min første synopsis til dansk analyse, og ved virkelig ikke hvordan jeg skal lave den .. Så vil spørge om hjælp her.
  • Dansk-opg. Undomsromaner

    Forumindlæg
    Hvad karetiriserer ungdomsromaner,og hvad skal man lægge vægt på i analysen?
  • dansk... nogen der har læst..

    Forumindlæg
    "man gjorde et barn fortræd"..? Jegved ikke helt hvordan jeg skal begynde at skrive om den... nogen der kan hjælpe?
  • Dansk skriftlig eksamen.. STINKER!

    Forumindlæg
    Hvad er det for nogle svære opgaver og kom med i år? Synes de altid har virket nemme, men bare fordi det nu er vores endelig studenter eksamen, så skulle den blive sværere??? ARHGGGG!!!!Nåh men jeg er skide bange nu.. for at jeg dumper.. Er der nogen der næsten tror de dumper? Mit gennemsnit er p...
  • KORT Dansk til Engelsk

    Forumindlæg
    Nem tekst jeg bare godt lige kunne tænke mig at blive kigget igennem af en 2.part ;) I maj måned 2001 oplevede vi den første rumtorist. Den 60-årige amerikanske mangemillionær Dennis Tito sad stille og roligt og smilede da rakketen blev opsendt. Ved at betale 20 millioner dollars fik han en utrol...
  • FSA Dansk mundtlig

    Forumindlæg
    Hej! har netop lige trukket emnet "Det moderne gennembrud". Er der nogle som har nogle gode ideér til tekster/malerier jeg selv kan vælge?
  • Dansk analyse af Til hjertet flyver

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig eksamen i moderne noveller. Jeg har valgt en novelle der hedder til hjertet flyver. Jeg har næsten lavet hele analysen, men er nu kommet til fortolkning og ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive. Er der nogen der har læst historien før, eller bare har nogle tips?
  • Hvad hedder "acetyloxonium" på dansk

    Forumindlæg
    Det ser sådan ud: CH3 - C - OH2+ || O Og dannes ved at overføre en proton til eddikesyre. Tror det hedder "ethanoat", kan det passe?
  • dansk eksamen 2007

    Forumindlæg
    Nogen der vil se den igennem da jeg ingen fornemmelse har for den overhovedet ! Altså hvad den ca kommer til at ligge på ?? Skolestue Opgave 2 Af. Suzanne Brøgger Susanne Brøgger mener at det moderne menneske er startet forfra, hun skriver at ”os” det moderne menneske ikke ved hvordan man fød...
  • ordsprog fra dansk til engelsk

    Forumindlæg
    hvad hedder en ulykke kommer sjældent alene på engelsk?
  • SRP - Dansk og Afsætning.

    Forumindlæg
    For alle der gerne vil have hjælp til disse to fag i SRP. Min opgave; Skriv et eventyr og lav derefter en analyse af dit eventyr. Udarbejd en segmentering af markedet for eventyr og vælg en målgruppe. Lav dernæst en reklame rettet mod din målgruppe. Gør rede for opbygningen af din reklame.
  • Dansk mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej jeg har et spørgsmål vedrørende min eksamen. Er det vigtigst at sige noget ens censor og lærer gerne vil høre eller sin egen mening? Jeg har om en novellle.
  • Dansk til espanõl :D

    Forumindlæg
    Håber nogen kan hjælpe mig Ja, hvor skal vi mødes? Har du lyst til at gå ud imorgen ?
  • DANSK ANALYSE AF TILSKUER

    Forumindlæg
    Nogen der har analyseret novellen: "Tilskuer" af Jakob Ejersbo? Jeg er i gang med at skrive en analyse af den og kunne godt bruge noget om inspiration. Tak på forhånd! :)
  • Dansk til Tysk oversættelse (Rettelse)

    Forumindlæg
    Som overskriften giver udtryk for. Er der en eller anden kigge på min oversættelse og evt. rette fejlene? (7 korte linjer) Hvis du skulle være så sød og have tid til det, så skriv lige en besked til min indbakke.
  • Gennegang af dansk stil

    Forumindlæg
    Hej :-) Er der nogen derude som har mod på at kigge på et essay, hvor jeg reflekterer over en novelle kaldet Tabernarren?? Hvis ja, så skriv det lige i kommentaren, herefter vil jeg vedhæfte en fil :-)
  • Dansk mundtlig eksame

    Forumindlæg
    hej er en dreng der går i 8 klasse og har trykket emnet trykte reklamer så ville høre om der var nogen der havde et forslag til hvilken reklame det kunne være
  • Dansk åben slutning

    Forumindlæg
    Hvad er en åben slutning?
  • Dansk stil om skønlitteratur

    Forumindlæg