Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5461 til 5480 af 33009
-
studie i England
ForumindlægHej!Jeg skal starte i 3.g efter sommerferien, og synes efterhånden, at jeg meget snart skal til at beslutte, hvad jeg vil efter gymnasiet. Jeg overvejer meget kraftigt at tage et eller flere år til England. Jeg vil gerne studere på 'University of Oxford' eller 'University of Cambridge... -
SSO ?
ForumindlægHej.. jeg siddr med min SSO og jeg har fået nogle opgaver på billag hvor en eller flere SKAL inddrages.. Men mit spørgsmål er så hvorvidt disse sider som opgaverne fylder tæller med i de 15 sider som opgaven skal fylde?? -
ANGST!
Forumindlæghej folkens.. jeg skal op i mundtlig engelsk her på fredag.. Det er kun en årsprøve.. Jeg ahder engelsk og kan slet ikk finde ud af det! betyder det meget hvisj eg ikke dukker op? for en fra min klasse han er helelr ikk dukket op til to årsprøver indtil videre.. betyder det meget årsprøve? seriøs... -
Upload dit skolearbejde for dette skoleår - vedrører dig;)
ForumindlægHej alle brugere på studieportalen.Det forgangne skoleår er ved at være slut. Vi kan tælle skoledagene på en hånd.Upload jeres noter, stile, matematikaflevering, opvarmningsprogrammer, biologi- og fysikrapporter m.m. Næste årgang kan få brug for det.https://www.studieportalen.dk/opg/addopg.php?t=... -
"Der er kun en rigtig hue..."
ForumindlægDe fleste gym'ere kender vel sangen, der går på "Du må få min sofa cykel" melodien? og jeg har efterhånden hørt forskellige vers og versioner af den... Hvilken bruger I? og er der andre gode sange man kan brøle til dimissionen? :) -
Kigges igennem!
ForumindlægHvem er Gud? Siger Gud moderne mennesker noget? Der har i 4000 år eksisteret religiøse forestillinger om en skaber, der er altings herre, og jøder, kristne og muslimer har hver især givet os deres version af denne øverste magt under navnene Jehova, Gud og Allah.\n\nHistorien om Gud er også histor... -
Krav Til At Blive Psykolog???????
ForumindlægJeg skal til at vælge en studieretning på gymnasiet. jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge men jeg har tænkt på denne sammensætning: Matematik A + Kemi A + Fysik B. + Psykologi C (valgfag da skolen ikke kan tilbyde andet) + Tysk B + Musik C Hvilke fag skal man have på hvilket niveau for at... -
humaniora, elle samfundsvidenskab?
ForumindlægHejsa Er historie samfundsvidenskab eller humaniora :S ? -og hvad hvilket begreb er det der dækker ,humaniora, samfundsvidenskab, og naturvidenskab ..? -
emneforslag
ForumindlægHej! har i nogle gode emne foreslag til SRP med fagkombinationen matematik A og historie A? det skal helst været et emne, hvor man kan finde meget materiale -
DHO forsvarelse
ForumindlægJeg skal snart til DHO forsvarelse, ville høre hvad forskellene og ligeheder i dansk og historie er?? Og hvordan fagene supplere med hinanden?? Jeg håber virkelig I vil hjælpe mig:)) -
Den grimme ælling perspektivering
ForumindlægHej jeg skal snakke om Den grimme ælling og vil perspektivere til Klods hans. Nogle der kan hjælpe mig med ligegeder mellem de to historier??? -
Emne til AT hjælp!!!?
ForumindlægHej venner :) Jeg skal skrive en AT opgave i 2.g om overvågning og iscenesættelse og kan vælge mellem fagene tysk, historie og naturgeografi.. Jeg kunne godt tænke mig at skrive i naturgeografi og historie, da jeg allerede har skrevet AT i tysk, så de metoder har jeg styr på, derfor vil ... -
socialpsykologi
ForumindlægHej alle sammen Imorgen torsdag skal jeg går igang med min eksamsprojekt, og der har jeg valgt som fag psykologi og historie. Som emne er det Ku klux Klan i historie og socialpsykologi. Det jeg vil høre om nogen kender gode hjemmesider eller bøger, eller selv har gode matreialer om Socialpsykol... -
Babylon/mesopotanien?
ForumindlægHej til jer alle! Jeg sidder og er igang med at skrive stor opgave i matematik/historie (med mat som hovedfag) om 'babylonsk matematik', og jeg vil meget gerne have lidt hjælp - både matematisk såvel som historisk. Hjælp i Matematik: Ligningssystemer: 1. og 2. gradsligninger? Hjælp i H... -
Projekt retningshjælp
ForumindlægIndtil videre har jeg fundet ud af at jeg vil skrive om "the war on drugs" Hvor jeg vil benytte mig af fagene kemi og historie. Når det jo kommer til narko, er de forsøg jeg kan fortage mig i kemi meget begrænset, og jeg har derfor (indtil videre) kun fundet ét muligt forsøg jeg kan for... -
Hesiod: Theogonien
ForumindlægHej Jeg vil lige spørge om der er nogle der har noter til Hesiod: Theogonien? Tak på forhånd. -
Hjælp søges omkring Odysseen
ForumindlægHejsa.. Jeg skal op i oldtidskundskab her på tirsdag og er igang med at læse odysseen 11 sang. Jeg kunne dog vældig godt bruge nogle noter.. Så hvis I sidder med nogle noter til 11 sang er jeg meget interesseret! (: -
Indledning til SSO i mat
ForumindlægJeg skriver stor opgave om Algebra - helt præcist "algebraiske strukturer og afbildninger mellem disse".Jeg skal nu til at skrive indledningen, og er lidt i tvivl om hvad denne egentligt skal indholde? Skal man skrive et kort resume af algebraens historie, og derefter hvorfor man har va... -
Meritoverførte karaktere?
ForumindlægHej hej Det er sådan at jeg har fået meritoverført 2 karaktere fra htx til HF. Men da jeg endnu ikke har beviset endnu fra HF, da jeg mistede en eksamen, som jeg så skal tage til sommer, har jeg kun en protol med karaktere fra eksmanerne ,plus de meritoveførte karakter. Men jeg ønsker alligevel ... -
SSO, matematik og emne(!)
ForumindlægHej derude, Jeg er HF studerende og vil gerne skrive SSO i matematik. Har matematik på B-niveau, og synes i hvert fald selv, at jeg kan være bekendt at skrive SSO i det. Min rigtig stærke side i matematik er geometri/trigonometri. Jeg har det fint med ligninger. Funktioner kan jeg også g...
