Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 5521 til 5540 af 160716
-
Opgavesæt engelsk A skr. 27/5
ForumindlægEr der nogle der har opgavesættet fra 27 maj i engelsk A? Helst første del uden hjælpemidler -
Eksmaen hvad skal jeg have med? STX
ForumindlægHVad skal man have med til en skriftlig eksamen/prøve (STX)? Hvad plejer i at tage med? -
Hjælp til forberedning af en matematik prøve.
ForumindlægHej folkens:) Jeg ville rigtig gerne blive bedre til matematik, og jeg er klar over, at øvelse gør mester. Spørgsmålet er bare, hvilke hjemmesider tilbyder gratis matematik hjælp? Grund til jeg gerne ville blive bedre til matematik, er fordi, jeg gerne ville forbered mig til min kommende matema... -
Fra 1.g stx til 1 hf
ForumindlægJeg tog direkte på gymnasie efter at have afsluttet niende klasse. Ligenu går jeg på stx (naturvidenskabelig retning), men har fortrudt det, da jeg ikke synes, at stx er noget for mig alligevel. Spørgsmålet er om jeg kan tage skifte over til hf i stedet for, selvom jeg ikke har gået i tiende kl... -
Mundtlig Matematik om differentialkvotient
ForumindlægJeg skal op i mundtlig Matematik A-niveau og her er et af de spørgsmål jeg kan trække til eksamen: 1. Differentialregning: a.Gør rede for begrebet differentialkvotient og giv en geometrisk fortolkning. b.Bevis at funktionerne (f(x) = kvadratrod af x) og g(x) = x^a er differentiable. Nogen der k... -
Hjælp til at omskrive udtryk til en potens af a!!!
Forumindlæg1. 7.rod a^5*a^92. (kvadratrod a*a)/(a^2)3. a^-1*3.rod a*kvadratrod a4. (6.rod a*3.rod a*kvadratrod a)^7 (a) Opgave 2 og 4 er en brøk. -
Eksamensspørgsmål Mat A hjælp
ForumindlægNogle som kan give en hjælpende hånd med eksamensspørgsmålene ? 1. Polynomier Udled en formel til løsning af andengradsligninger, og redegør for, hvordan parablens udseende afhænger af parablens ligning. 2. Eksponentiel udvikling Fortæl bl.a. om forskrift, vækstrate, fordoblingskonstant. Redeg... -
Matematik aflevering FSA maj14
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp da jeg ikke kan kontakte min lære pga. coronavirusen vi har en matematik aflevering for men jeg har svært ved en side, er der måske nogen der kan hjælpe mig? -
forskel mellem stx og HF
Forumindlæghej, jeg skal til at beslutte mig, hvad for et videregående uddannelse jeg skal tage efter skolen. derfor vil jeg gerne spørge jer om, hvad forskellen er mellem stx og HF med venlig hilsen Jg0005 -
Matematik Geometri
Forumindlæghej har lige nogen opgaver i geometri i en rektangel ABCD er AB = 5 cm og BC = 72 mm. a: konstruer ABCD b: Udregn lægden af AC -
Hjælp..Babylonsk matematik..
ForumindlægHey er der nogen som kan klare denne her opgave??? Via eksempler skal du redegøre for, hvorledes babylonierne arbejdede med de forskellige regningsarter og om de var i stand til at finde rødder i polynomier. V.H A -
Matematik, dansk og engelsk
ForumindlægGodaften Jeg ønsker at vide, hvor mange timer man har i de følgende eksaminer i disse fag: dansk, engelsk og matematik. PS. det skal være for elever på HTX. -
HF-enkeltfagskarakter til STX?
ForumindlægHej. Jeg går ikke i skole pt, men skal starte i 3.g efter sommerferien. Imellem tiden vil jeg gerne tage HF-enkeltfag (f.eks. religion) sådan jeg slipper for faget i 3.g. Spørgsmålet lyder således: kan man overføre en HF-enkeltfagskarakter til STX? -
dumpet mat A
ForumindlægHej, Håber nogen der kan hjælpe. Jeg har søgt på en naturvidenskabelig bacheloruddannelse og har igår fået afslag på ansøgningen. Jeg har ringet til vejlederen på uddannelsesstedet for at høre hvorfor jeg har fået afslag, og der sagde de at jeg ikke havde beståede min matematik på A niveau, men... -
dumpet mat A
ForumindlægHej, Håber nogen der kan hjælpe. Jeg har søgt på en naturvidenskabelig bacheloruddannelse og har igår fået afslag på ansøgningen. Jeg har ringet til vejlederen på uddannelsesstedet for at høre hvorfor jeg har fået afslag, og der sagde de at jeg ikke havde beståede min matematik på A niveau, men... -
Bestå eller dumpe i skriftlig matematik
ForumindlægHej.. Jeg skal op i skriftlig matematik på A i morgen. Hvor mange point ud af hvor mange, skal man have rigtigt for at bestå? Eller hvor meget procent rigtig skal man have? -
SRP - Matematik & dansk
ForumindlægJeg vil gerne skrive i matematik A og i dansk A. Har tænkt på den type opgave man kan lave, hvor man skriver en naturvidenskabelig artikel og derefter analyserer den i dansk. Mit problem er bare emner !!! Jeg skal snart komme med et emne jeg vil arbejde med, men er helt blank. Jeg er ikke den... -
Dansk A eksamen imorgen!
ForumindlægNår man kommer ind og læreren siger "Ja, du har læst en tekst, kan du fortælle lidt om den?" Hvordan starter man så osv.? Nogen der har fået gode karaktere i dansk som kan fortælle mig hvad man skal komme ind på osv.? Gerne i detaljer :S -
Nogle kloge matematikere ?
ForumindlægOpgave 2. Lad a være et reelt tal. Betragt 3 × 3-matricen A givet ved A = 3 a 0 a 3 0 1 1 1 1) Beregn det karakteristiske polynomium for A og find egenværdierne. 2) Sæt a = 3 og angiv egenrummet N(A − 6i) hørende til egenværdien 6 (i er indentitestmatricen). Er i tvivl om hvordan m... -
1-årigt A-niveau?
ForumindlægHVa har I fået af resultater?? :p
