Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5781 til 5800 af 33009
-
Inspiration til Dansk faget
ForumindlægHej, Jeg er på helt bar bund med denne her DHO, da vores lærer ikke har givet os en ordenlig introduktion. Jeg har valgt at skrive i Danskfaget, men har stadig ikke helt forstået foreskellen mellem dansk og historie? Vi skal aflevere en disposition den 24 Juni, men hvordan skal den se ud? ... -
SRP, emneforslag - fysik A
ForumindlægNogle der har idéer til hvad man kan skrive om i SRP hvis jeg vælger Fysik A som det ene fag,og det andet fag skal være et af følgende: Historie A Dansk A Engelsk B Kemi A Matematik A Jeg vil helst ikke vælge Kemi A eller matematik A som det andet fag. Kom gerne med så mange forslag som muligt... -
Nadine Gordimers "country lovers" og "city lovers"
ForumindlægSidder med srp - og har fået til opgave at analysere og fortolke Nadine Gordimers "city lovers" og "country lovers". Derunder skal jeg give en grundig karakteristik af novellernes væsentlige personer samt en disskussion af forfatterens måde at bruge skønlitteratur til at bes... -
optagelseprøve
ForumindlægHej. Jeg er desværre ikke blevet UPV derfor skal jeg søge om optagelsesprøve på HF mit spørgesmål er så er der nogle der har prøvet sådan en før og ligesom kan fortælle om deres oplevelse og om prøven var svær Jeg er meget nervøs det betyder rigtig meget for mig at kunne gennemfører HF -
AT HUngersnød???
ForumindlægAT vores overordnet emne er katastrofe. Jeg har valgt historie A og biologi C om hungersnød hvad kan man komme ind i biologien delen? i historie delen ved jeg godt hvordan beskriver de mennesker som lide af hungersnød men biologi er jeg lidt forvirret, hvad kan jeg komme ind på? -
kvalitativ kvantitativ
ForumindlægHey jeg har om den globale opvarmning i at med historie (samfundsvidenskab) og kemi . Jeg er kommet i tvivl om hvordan jeg skal skrive jeg har anvendt den kvalitative og kvantitative metode... for jeg har ikke helt forstået hvad det egentlig er.. i historie har jeg har skrevet noget om Al gore... -
Kan man komme ind på Europastudier med...
ForumindlægHej allesammen! Kan man komme ind på Europastudier (AU), hvis man tager en bachelor i historie? adgangskravene står beskrevet som følgende: Adgangskrav For at blive optaget på kandidatuddannelsen i europastudier skal du have en humanistisk eller samfundsfaglig bacheloruddannelse Og man kan ... -
hvilken metode?
Forumindlægjeg laver at om den amerikanske revolution i historie og engelsk mit arbejde går på at: i engelsk at analysere filmen "the patriot" og en tale i historie vil jeg analysere på "the constitution" og et essay hvilke metoder skal jeg skrive på min synopsis? -
hjælp....SRP
ForumindlægHej folkens, Jeg skal jo snart vælge fag, og jeg skal vælge biologi som det ene. Jeg havde tænkt på et emne om søvn. Har overvejet kombinationerne endten biologi/dansk eller biologi/historie. Men kan ikke rigtig finde ud af hvordan søvn kan kobles sammen på de dansk eller historie? Nogle ... -
hjælp til Allan poe his. THE BLACK CAT
ForumindlægHey allesammen... er der nogen der ved hvad denne novelle handler om the black cat som allan poe har skrevet... jeg vil bare lige hører om nogen havde guldkorn til historien og lige fortæller mig kort hvad den handler om jeg har nemlig ikke historien selv... -
Diabetes
ForumindlægJeg vil gerne skrive om diabetes og insulin i biologi og historie. Jeg har ingen problemer mht. biologi. Men er der nogen der ved hvordan jeg kan få historie med ind i det?, kan i ikk hjælp mig med nogen spørgsmål til problemformuleringen? -
Bestå Studentereksamen
ForumindlægHejsa, er det rigtig at man skal have 6,0 både i årskarakter og eksamenskarakterne? Hvad med idræt, musik og billedkunst de tæller jo en halv, så hvis man har fået 7 i allesammen er det så 3,5 ved årskarakter og 3,5 ved eksamenskarakter? Håber nogle kan hjælpe mig, for jeg er bange for ikke at be... -
AT - imperialsme og evolution
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til AT-eksamen på torsdag og så har jeg læst et sted at jeg skal redegøre for hvordan de to fag (historie og biologi) kan "hjælpe" hinanden. Er der nogen der kan forklare mig hvad der menes med det. Evt give nogle eksempler. -
Studieretningsopgaven
ForumindlægSkal snart vælge fag til studieretningsopgaven og jeg kan vælge mellem matematik - dansk eller matematik - historie. Er endnu ik helt sikker på hvad jeg vælger endnu så ville spørge om der var nogen der kendte til nogle gode emner hvor man kunne kombinere de fag. -
AT 2009 - emne '?
ForumindlægHej folkens Sad lige og tænkte på om jeg ikke kunne skrive om pestens rejse og dens konsekvenser, i biologi og historie i AT 2009 ? Tror i man vil kunne udarbejde en god synopsis i forbindelse med sådan et emne ? -
120 kr i timen ;)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg tilbyder 120 kr i timen for at få rettet min srp opgave :) i Historie Aog Matematik A! hvis du mangler penge så skriv. -
bøger..
ForumindlægHey så har jeg endelig ferie :D men, der skal stadig læses. Så ville høre jer ad, mht. hvilke perioder der var de vigtigste at læse om indenfor HISTORIE.. -
Tog
ForumindlægJeg skal i min teknologi opgave have et afsnit om historien omkring tog og jernbaner, og veje og biler. Så mit spørgsmål er om der er nogen der kender et site eller to om emnet? -
srp- at være kritisk
ForumindlægHej jeg sidder med mine srp. I min historie del så skal jeg analysser nogle tekster men ogsp være kritisk for dem. hvad menes der med at huske at være kritisk mens man analysere?? -
Eksamen retfærdig ?
ForumindlægHey Alle. Jeg har et spørgsmål, som jeg godt kunne tænke at høre folks meninger om. Synes i, at eksamen generelt er retfærdig? Når man tænker på hvilke fag man trækker, samt hvilket emne man trækker i den enkelte eksamen. Man kan hurtigt få en dårlig karakter i et fag man er god til, hvis man er ...
