Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 5981 til 6000 af 25374
-
Feminisme !
Forumindlæg- Hejsa! Jeg har et emne om feminisme, og der er noget jeg fisker efter, som jeg ikke kan få fat på.. - Hvad gjorde kvinderne, for at få stemmeret? -
Hjælp !!!!
ForumindlægHej hvad er det moderne gennembrud og det folkelig gennembrud? forskellen? - er novellen I modesalonen det moderne gennembrud eller? -
Matas
ForumindlægVed nogen hvornår reklamen er blevet udgivet (årstal) ? Tak på forhånd -
Problemstilling om Korea-krigen, holdnings- og vurderings spørgsmål
ForumindlægHej! Jeg ville spørge om der nogen som havde et forslag til et godt holdnings- og vurderingsspørsmål til problemstillingen: Hvad er/var konsekvenser af Koreakrigen? Det er en smule svært for mig at formulere et godt spørgsmål som ikke involverer samfundsfag, men som også inddrager noget om kon... -
diskussion
ForumindlægHej. Jeg har en dansk historieopgave for, hvor jeg skal gå i gang med at skrive en diskussion i forhold til Danmark omkring 1800-tallet, hvor de tabte mod England. Men også nationalsangen af Adam Oehlenschläger "Det er et yndigt land". Er der nogem som har en ide om hvordan jeg kan st... -
Rettelse af fransk stil
ForumindlægHej hejEr der nogen der gider rette min stil om Marc Chagall?Mvh. Maria--------------------------------Marc Chagall:Marc Chagall est naît à Vitebsk en Russie, en 1887. Il est juif. En bas âge Chagall montre un talent et une passion des tableaux. Les tableaux de Chagall se n’assortir pas à la hist... -
Platons Hulebillede - Hvorfor er det så vigtigt i Symposion
ForumindlægSkal op i Old på torsdag og mangler kun at læse på Symposion.. Det hulebillede driller bare, for jeg kan ikke få det til at give mening med hvad Sokrates siger i talen.. Tror jeg er ved at gå kold.. Håber der er en der kan hjælpe.. -
Jehovas vidner - hjælp!
ForumindlægHej alle! Jeg sidder her med projektopgave om Jehovas vidner og håber på, at nogle af jer kan svare på et spørgsmål. Hvis fx. en mor, far og søn bliver Jehovas vidner, men den sidste søn ikke vil og er under 18 år - er det så helt i orden eller "sker" der noget? Håber I fors... -
HJÆLP til metode i AT - HASTER!!!
ForumindlægHej. Jeg skriver i historie og matemaik om opdagelsesrejser og christoffer columbus. har bare ikke nogen ide om hvad jeg skal skirve under metode afsnittet? har kigget lidt rundt omkring, men de begreber der bliver nævnt kender jeg slet ikke. Hjælp mig, er forvirret og stresset!!! -
Eksamen!
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe mig med nogen fif til hvordan det ville være smart at læse de mange sider op i historie når jeg har 6 dage?Vil også gerne vide hvordan det er det foregår helt præcist til eksamen, for vores lærer har ikke fortalt så meget.På forhånd tak for hjælpen... -
Ødipus og jokastes børn?
ForumindlægHej Jeg har læst mig til at Ødipus og Jokaste får 4 børn i alt, men i Ødipus bogen refereres der hele tiden til disse afkom som værende afskyelige og gyselige? -- hvad er historien bag dette? -
gennemsnit for at komme på uni
ForumindlægGodaften alle sammen. Jeg har planer om at læse dansk og historie (måske) på uni efter end gymnasie, for derved at bliver underviser på et gymnasium.. Er der nogle der ved om der er nogle snit man skal have for at komme ind og læse, eller skal man bare have en bestået stx? (og ja har søgt :) ... -
HTX 1-10
ForumindlægNu skal jeg forhåbenlig selv på HTX. Er det noget jeg kan glæde mig til vis jeg elsker fysik/kemi og historie og matematik. er det sjovt kedlig Spændene?. eller sidder i bare og Gamer Cs.- World of warcraft.- eller bare wc3 ;D -
Valg af fag
ForumindlægHej, jeg skal ha' Engelsk på A, og et til fag. Jeg kan vælge mellem spansk, historie, mediefag, etc etc. Nogen der har et godt forslag til en god fag kombination, og ide til en opgave inden for det. MvH! -
Gode bøger?
ForumindlægHej, jeg vil gerne begynde at læse engelske bøger, da jeg ønsker selv at skrive historier på engelsk, det må også gerne være noveller. Men jeg ved bare ikke, hvad jeg skal læse. Er der nogen, der har nogle anbefalinger? Kan godt lide fantasy. -
PÅ BAR BUND 'MELLEMKRIGSTIDEN'??
ForumindlægHey min veninde og jeg skal op i mundtlig historie, vi har trukket det overordnet emne 'mellemkrigstiden'. Vi skla finde et eller flere deleemner, vi vil komme ind på som er vigtige og havde stor betydning dengang. Nogle der kan hjælpe? det haster. -
Hvad er det vigtigeste?
ForumindlægHej, er der nogle emner i historie som er vigtige at vide, hvilke emner kommer tit i 9.klasses eksamer synes i? Dem jeg ved er 1.verdenskrig, 2.verdenskrig, og den kolde krig. Er der flere vigtige emner? -
Tysk adjektiver
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål til hvordan man laver adjektiver på tysk. Hvis foreksempel jeg gerne vil skrive historien er mere handlende end fortællende. Hvordan skriver jeg det? Hvis jeg slår det op i en ordbog kommer nemlig kun handlende frem som verbum eller substantiv. -
Er der nogen der kender en rigtig god hjemmeside om Reformation/Martin Luther?
ForumindlægHey!Jeg er ved at lave en historie opgave om Martin Luther´s oprør og hvordan han fårreformationen til at udvikle sig. Så hvis der er nogen der kender en rigtig god hjemmeside om reformation/Martin Luther´s oprør osv. ville det være nice at have.... -
A-fag på gym..
ForumindlægHej. Når nu man snakker om at have 5 A-fag på gymnasiet, og altså lægge en vis procentdel til sit gennemsnit, snakker vi så også de oblikatoriske A-fag som Dansk A, historie A, og hvad man ellers har, eller snakker vi de fag man SELV vælger? Kom lige lidt i tvivl..
