Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6061 til 6080 af 11183
  • Immunforsvaret - pest

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og skriver SRO i biologi og histrie og jeg skal svare på hvordan pestbakterien går ind og påvirker immunforsvaret, er der nogen der kan svare mig på hvor jeg kan finde noget om det?
  • Mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Ville bare høre om der er nogen der har været til mundtlig eksamen i biologi som ligger inde med deres synopsis? Bare for at se hvordan det kan gøres:0)Skal selv op i juni og er simplet hen så nervøs:0(
  • EKSAMEN PÅ MANDAG

    Forumindlæg
    Biologi søger forsøget : vurdering af Bmi og æble/pære ratio og forsøget: osmose forsøget med kartofler :) Håber nogen kan hjælpe mig før mandag .
  • AT PEST

    Forumindlæg
    Hej Jeg har valgt at skrive om Pest i AT og er virkelig virkelig lost med henshyn til problemformulering? er der nogle søde mennesker der gider at hjælpe . fagene er biologi og hisorie.
  • Haster

    Forumindlæg
    Hej igen igen...;) Man bliver godt nok hurtig træt af at skrive biologi rapport. Men hvad er meget vigtig at få med om lillehjernen, nu hvor jeg skriver en rapport om hjernen,..? Puk.<33
  • eksamensspørgsmål

    Forumindlæg
    hej, er der nogen her inde der kan give mig et eksempel på et eksamensspørgsmål til biologi B-niveau, jeg er nemlig temmelig usikker på hvordan sådan et ser ud. emnet er lige meget, det er mere indholdet, jeg er interesseret i
  • Arv og miljø

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder mit i en biologi eksamen, ville høre om der var nogen der kunne hjælpe mig. hvad er arvelige og miljømæssige faktorer hos mennesket ? og hvordan finder man ud af om et individ har et vigende gen i sit DNA ? please hjælp mig !
  • Hjælp til rettelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil høre om der er en venlig sjæl, som kunne have lyst til at hjælpe mig med at rette denne SRP? Den handler om fedme i Danmark og der er gjort brug af biologi og dansk. Dette ville være en kæmpe, kæmpe hjælp! Tak på forhånd!
  • Arvelige egenskaber

    Forumindlæg
    Hej jeg har lidt problemer med en biologi rapport håber i kan hjælpe!! jeg har følgene spørgsmål... hvad er fænotyper og genotyper + forskellen ?? hvad er Dominant og reassiv (gener) + forskellen?? håber i vil hjælpe mig
  • Mendels 1. og 2. lov

    Forumindlæg
    Hej.Sidder her med mit årsprøve spørgsmål i biologi og der skal jeg fortælle om mendels 1. og 2. lov. Er nogenlunde med på hvad de er men kan ikke rigtig forklare det.Er der nogle der kan hjælpe..
  • bøgens bladareal - haster!

    Forumindlæg
    hej jeg er igang men en biotopundersøgelse i biologi, en der skal afleveres. jeg skal regne et bøgetræs bladareal ud, og jeg ved hverken hvad bladarealet er, eller hvordan man regner det ud... kan nogen mon hjælpe??! på forhånd mange tak:)
  • Kulstofs kredsløb & Kvælstofs kredsløb

    Forumindlæg
    Hej!! Jeg har en biologi aflevering for til næste uge. Det ville være en stor hjælp hvis der var en der gad komme med en forklaring på kulstof og kvælstofs kredsløbet. Gerne med et illusteret billede hvis det kan lade sig gøre. - Tak på forhånd
  • Blodets kredsløb

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave i biologi, hvor jeg skal finde ud af hvorfor blodet ikke bliver liggende i bunden af vores krop, altså hvordan det kommer tilbage til hjertet og jeg kan ikke finde ud af det..Et hint?
  • større skriftlig opgave

    Forumindlæg
    Hejer der nogen som har en super god idé til hvad man kan skrive større skriftlig opgave om i biologi. er løbet helt tør for idéer så det ville være rart med nogle indput.
  • Emnet ''grænser''

    Forumindlæg
    Hej, jeg ville høre om der var nogen som lagde inde med ideer, omkring emnet grænser? Jeg tænker jeg gerne vil bruge fagene psykologi, biologi, historie, dansk eller samfundsfag :)
  • Fiskehejren

    Forumindlæg
    Hej studieportalen. Jeg er i gang med året sidste biologi aflevering (!), og har brug for hjælp til opgave 4, da jeg ikke helt forstår grafen. Jeg har vedhæftet opgaven. Mvh. Signe :)
  • Studenter eksamen 2006

    Forumindlæg
    Hey alle sammen! Er der nogen der har lavet en biologi opgave der hedder havbrug den er fra det hæfte fra eksamensopgaver maj 2006 håber der er nogen der kan/gidder hjælpe mig
  • Spørgsmål vedrørende vandplanter

    Forumindlæg
    Hej søde mennesker! Jeg har virkelig brug for hjælp til nogle spørgsmål i biologi. Jeg har vedhæftet spørgsmålene forneden og markeret dem jeg ikke kan (de sidste) med rødt. På forhånd tak :)
  • Privat lære

    Forumindlæg
    hejsa Jeg har svært ved biologi og har tænkt på, at finde en privatlære, der kan undervise mig i det jeg har svært ved. Er der nogen, der ved hvad en privatlære koster?
  • Ionbalancen i cellerene

    Forumindlæg
    Hej :) Har et biologi spørgsmål hvor jeg skal analysere og forklar forsøgsresultaterne vist på figur 1A og 1B. Er der nogen som kan hjælpe mig med dette, da jeg ikke kan se hvad der sker. Har vedhæftet figuren!