Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6161 til 6180 af 11183
-
Akut! Hjælp til tre spørgsmål!
ForumindlægHej!:) Nogle der kan hjælpe med biologi angående, om her tre spørgsmål: - Hvordan er DNA opbygget, baseparringsprincippet? - DNA’s funktion? - Opskrifter på proteiner? Evt kunne forklar hvor kemi'et lægger :) -
Partikelforurening
ForumindlægHej alle sammen, jeg har fået noget biologi for, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Så det ville gøre mig glad, hvis i lige ville se på spørgsmålet om i måske kender svaret. På forhånd tak. Hvordan formindsker man partikelforurening ved vejtransport? -
Mendels love
Forumindlæghej med jer, jeg sidder med en biologi aflevering, og har lidt svært ved Mendels lov (9:3:3:1), altså det er med krydsningsskema. Nogen som kan forklare mig det? :) -
AT- Global opvarmning
ForumindlægHej :D Nogen der har en idé til en god problemformulering til en AT - synopsis med emnet : Global opvarmning Overemnet er fremtiden - visioner og forudsigelser i fagene (Biologi og Engelsk) På forhånd Tusind tak :) -
AT-om rejse.
Forumindlæghej folkens, jeg skal skrive AT, mit emne er rejse, det må også gerne være psykisk rejse. Jeg skriver i biologi og dansk. Tænkte på om der var nogen som kendte en bog? -
Vandløb
ForumindlægHej venner. Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig. Jeg sidder med en biologi aflevering til fredag og jeg er helt væk. Er der nogen der kan hjælpe mig med disse spørgsmål: -
Hvilke egenskaber gør at blodlegemer kan inddeles i forskellige typer.
ForumindlægJeg har fået dette spørgsmål til en biologi opgave. Hvilke egenskaber gør at blodlegemer kan inddeles i forskellige typer. og jeg er selvføligelig helt lost hjælp!! tak på forhånd:D -
Hudkræft
ForumindlægHej, jeg er i gang med at lave en biologi-opgave, og jeg har svært ved at forstå, hvordan UV-strålinger er med til at danne hudkræft, og processen over, hvordan kræft bliver dannet i huden -
Forurening
ForumindlægHej ! :D Jeg har en biologi-aflevering, som jeg ikke forstår. Hvis der var en derude som ville hjælpe mig kunne det være kanon :D jeg har vedhæftet de 2 opgaver. Jeg ville være evig taknemlig, hvis der var en der kunne hjælpe mig (: -
AT6
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive AT6, årsprøve. Mit emne er Katastrofe og jeg vil gerne skrive i historie A og biologi A. Har I nogle forslag til hvad jeg kan skrive om? -
teori CO2
ForumindlægHej Alle. Vil nogen læse min gruppes teori igennem, som vi skal bruge til den fællesfaglige naturprøve, og give feedback (ville være en kæmpe hjælp!!!). Der indgår både kemi, biologi og geografi i den. Tusind tak på forhånd -
Celler
ForumindlægHej. :) Sidder med en biologi aflevering og mangler kun, at svare på et spørgsmål. Det er: hvad sker der i cellerne, hvis katalase hæmmes ? Har selv prøvet at lede på nettet og i bøgerne, men synes ikke jeg kunne finde noget. -
Hvordan gik jeres dansk skriftlig eksame ??
ForumindlægHvordan gik jeres dansk skriftlig eksame ?? Så er de skriftlige prøver færdige, nu mangler der bare udtræksfagene biologi eller geografii .. Vi skal op i geografi .. Er nervøøøs :(.. Hvordan kan man øve siig ?? -
alkohol
Forumindlæg-hej jeg skal skrive en opgave om alkohol i biologi. har følgende spørgsmål som jeg har svært ved at svare på. fremstilling af alkohol optagelse af alkohol omsætning af alkohol -
Genetik og proteinsyntese
ForumindlægHej, Skal op i biologi i morgen, men forstår ikke spørgsmålet "diskuterer hvordan en mutation i et gen kan ændre et færdigt protein som fx insulin" Håber i kan hjælpe mig!!!!! -
cellulase hvordan virker det ?
Forumindlæghej :) har en biologi rapport og har et spørgsmål der lyder således: hvad er cellulase ? og hvordan virker det ? jeg ved godt hvad cellulase er men ikke hvordan det virker ? håber der er nogen der kan hjælpe mig mvh Christina -
celledeling i væv
ForumindlægJeg er igang med at skrive en biologi rapport og har fået stillet spørgsmålet: Hvilke væv i den voksne organisme indeholder celler i deling? Jeg har ikke nogen ide? -
HJÆLP, kønshormon!!!
Forumindlæghej, jeg skal snart til eksamen i biologi og jeg har svært ved disse to spørsmål. "Hvad er kønshormonernes regulering? "og hvad kan vi bruge det til?" tak på forhånd: -) -
Enzymer teori!
ForumindlægVi lavede er forsøg med hovedvægt på enzymet Amylase, dertil skal en rapport skrives. Har i et par relevante forslag til havd teoriafsnittet kunne indeholde? NB: Biologi C -
Respiration..HJÆÆLP :(
ForumindlægHej alle Jeg håber virkelig I kan hjælpe mig med at forklare det her billede (vedhæftet) om respiration for jeg forstår det slet ikke. Biologi er ikke mit stærke fag. Tak på forhånd. Knus
