Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 6581 til 6600 af 23765
-
Er et salt altid en emulgator?
ForumindlægHejsa :) Sidder her med en dispostion der skal laves mht. salte. Er lidt flad for forsøg, da vi ikke har fået nogen om salte (udover sæbe) udleveret. Spørgsmålet består både i overskriften men også, ville det være relevant at komme ind på fremstil din egen sæbe og sæbes emulgator -evner indenfor ... -
KEMI
Forumindlægder kan ske en reaktion eller ej? hvor der kan ske en reaktion skal opskrive reaktionsskemaet. Zink i en magnesiumchloridopløsning Zink i en sølvnitratopløsning Sølv i en bly(II)nitratopløsning Bly i en kobber(II)chloridopløsning ???????? -
AlCl3
Forumindlægjeg er lidt i tvivl om hvilken metalion der indgår i saltet, AlCl3 nogen der kan hjælpe? -
Ionforbindelser, polære eller upolære?
ForumindlægHej, Jeg sidder med en opgave hvor jeg skal svare på, om der er tale om en ionforbindelse når det kommer til fx diiod der blandes med ethanol i et reagensglas og heptan i et andet (når det kommer til opløselighed). Og om der er tale om polære eller upolære molekyler. Mit spørgsmål er, hvordan f... -
Er det snyd?
ForumindlægJeg spekulerede over følgende:Hvis man fandt terminsprøve sættene fra de sidste 2 år, både vinter og sommer.Fx i fysik eller dansk.At man så lavede opgaverne fra samtlige sæt, og i dansk gennemanalyserede, og skrev halvstile (i notatform), og tog det med til terminsprøverne.Vil det så være snyd e... -
Orbit C - hjælp
ForumindlægOpgave 10: En metalblok vejer 2,5kg. En måling viser, at når blokken får tilført en energi på 62 kJ, stiger dens temperatur fra 15grader Celsius til 70 grader Celsius. Beregn metalblokkens vamefylde. Hvilket metal kan den være lavet af? Opg?ave 11: Danmarks største varmeakkumulatorta... -
Bindinger
ForumindlægSidder og læser til kemi eksamen men er blevet lidt i tvivl om noget. Altså det omhandler polaritet og bindingstyper, jeg forstår godt hvad et upolær og et polær stof er osv. også bindingerne: london, dipol, ion, metal og hydrogen bindinger men det jeg er i tvivl om de her 5 bindingstyper, er det... -
Hvordan får smoggen til at forsvinde?
ForumindlægEr der nogle bud heraf?Vi kan jo vente til udviklingen inde for brændsler er komme så langt, så det ikke længere er forurenings-stoffer der udledes fra vores biler og evt. også fabrikker.Hvordan tror Du man kan fjerne smoggen - Fx fra Beijing?..Jeg vil bruge jeres svar i en rapport om dette emne.... -
F(x) * a^deltax
Forumindlæghej alle sammen jeg er i gang med min matematik rapport og er gået i stå i denne opgave: jeg skal bestemme størrelsen f=x+deltax og forklare med ord hvad resultatet betyder (det er udfra den lineære funktion) jeg har så bestemt størrelsen og fået det til at være: F(x) * a^deltax men jeg kan ik... -
udlede formler
ForumindlægSkal man til eksamen i fysik udlede formler eller bestemmer man det selv? -
Help!
ForumindlægHvis man nu dumper i fx fysik B og så får topkarakter i kemi A og matematik A og får fx et snit på måske 9, 10 eller over kan man så godt komme ind på medicin-studiet (altså slem om man ikke har fået en god karakter i fysik). Og ved i hvad de mon vil sige til at man måske har dumpet i fysik? N... -
praksis anvendelse af spændingsrækken
Forumindlæghey derude, hva bruger man egentlig spændingsrækken til i praksis ? på forhånd taaak .. -
Reaktion
ForumindlægHey.. Er der nogen som ved om alimunum, jern eller zink reagere med saltsyre? - hvis ja hvad sker der?? På forhånd mange tak -
Binding i NaOH
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig en forklaring på HVORFOR NaOh er en ionbinding .. På forhånd tak -
Kærveslagsejhed forklaring
Forumindlæghej Jeg skal have hjælp til at forklaring af flg ord: kærveslagsejhed. Hvad vil det sige at et bestem materiale har kærveslagsejhed. I mp meget gerne henvise til en side eller forklare det . Har ikke haft held med google... mange tak på forhånd -
aluminium-spændingsrækken
Forumindlæghvorfor er aluminium stabilt i atmosfæren, selvom det står langt til venstre i spændingsrækken? -
ionbindinger.
ForumindlægHej med jer. Kaldes det stadig en ionbinding hvis et atom (Cu) reagerer med et grundstof (Br2): Cu (s) + Br2 (aq) ->Cu2+ (aq) + 2 Br- (aq)-> CuBr2 Tak for hjælpen :-) -
HAAASTEEER!! :(
ForumindlægNavngivningsregler af salte?? - Hvad menes der med det? -
Reaktion pilens retning
ForumindlægAnfør reaktion pilens retning (svaret skal begrundes) 1. Cu (s) + Fe2+ (aq) --><-- Cu2+ (aq) + Fe (s) = --> fordi at så bliver den afstemt? 2. Ca (s) + 2 H+ (aq) --><-- Ca2+ (aq) + H2 (g) = <-- fordi at så bliver den afstemt? er det rigtigt? -
Spændingsrækken (HASTER)!
ForumindlægHvorfor indgår H i spændingsrækken? Skal til eksamne i morgen?! :-O
