Søgning på: analyse af digte. Resultater: 6641 til 6660 af 26633
-
HJÆLP -fortæller
ForumindlægHej. Jeg er i tvivl om, hvilken fortællertype, der er tale om i digtet: "det er blevet os pålagt" af Klaus Rifbjerg. Digtet består af 3 strofer, som alle begynder med "det er blevet os pålagt", hvilket netop gør mig i tvivl om fortællertypen. Da de 3 strofer ellers ligner hina... -
Dansk opgave
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive danskopgave om Inger Christensens digt "Det", men kan ikke rigtig fortolke eller analysere digtet ordentlig. Så jeg ville lige høre om der er nogen som har fortolket digtet før, og har lyst til at hjælpe mig med det. -
Hvilken betydning har Benny Andersen?
ForumindlægHej Alle Jeg sidder og skal analysere et digt til i morgen. Digtet hedder "Mit liv som indvandrer" og er skrevet i 1993 af Benny Andersen - hvilken betydning har disse oplysninger for digtet? Håber nogen har lyst til at hjælpe Hilsen Christina -
Dig - problemformulering
ForumindlægJeg er i gang med at lave en problem formulering af et digt.. til andre opgaver kan jeg sagtens lave en problemformulering :S men hvordan griber man det an når det kommer til et digt? Jeg har analyseret og fortolket digtet, jeg mangler bare at lave synopsen -
Bunden eller ubunden form?
ForumindlægJeg skal analysere digtet døden af Morten Nielsen, jeg er dog i tvivl om digtet er bundet eller ubundet. Skal et bundet digt have præcist samme antal vers i hver strofe, og skal rimene også komme regelmæssigt? Eller er det bare sådan cirka. -Tak på forhånd -
rettelse(PLZ)
Forumindlæghej alle sammen. er der nogen der gider rette en analyse af en bog..PLZ -
hvem har lavet...
ForumindlægHey alle..Hvem er det nu som har lavet digtet "Vesterbrogade" ?Kan ikke lige huske det, men er ret vigtigt...på forhånd tak. -
omformulering bedes!
ForumindlægEn der vil omformulere eller skrive hvad følgende betyder? "Dette grundlægger en regelmæssighed,der underbygges i digtets episke handlingsforløb" -
SHAKESPEARE
Forumindlæghejjjj Vi skal Have Om Shakespeare og hans digte i engelsk. Kan i sige nogle facts om shakespeare og hans berømte digte . :) -
H.C Andersens Land, Perspektiveringen
ForumindlægHej, jeg har til eksamen i Dansk, trukket Danmark/Danskhed og valgt digtet H. C Andersens Land af Benny Andersen, jeg har problemer med at finde en god perspektivering. Nogen der kan hjælpe? Tak :D Astrid -
Eksamenssættet august 2009 Dansk STX A
ForumindlægHej, Er der nogen der har skrevet en stil fra det eksamensæt hvor man kunne vælge imellem: Lykke-Per, Nattestemninger, Dansk sprogpolitik, og Virkelighed og subjektet Hvis i har, vil jeg hører om i gad at sende det til mig? Hvis i skriver herinde at i godt kan sende det til mig, sender jeg min ... -
Darwin og Fru Marie Grubbe(dansk metode)
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål, som jeg virkelig håber der er nogen der kan hjælpe mig med. I AT har jeg arbejdet med Darwins evolutionsteori og romanen Fru Marie Grubbe. Mit spørgsmål er: Når jeg under mit arbejde med romanen, analyserer/fortolker i forhold til de steder i teksten, hvor den darwinist... -
hejsa.
Forumindlægjeg mangler et svar på, hvor nora gik hen da hun gik ud? skal skrive en fortsættelse på "et dukkehjem". -
Muse
ForumindlægHvad er en muse? -
Prosa og Knækprosa?
ForumindlægHvad er forskellen mellem Prosadigte og knækprosa digte?? :) -
Hjælp til Nachts joseph von eichendorff HASTER!
ForumindlægHej kloge hoveder :) Jeg skal analysere dette digt: http://www.versalia.de/archiv/von_Eichendorff/Nachts.54.html og opgaven lyder på: Analysen skal indeholde en gennemgang af de typisk romantiske træk i digtet - samt en besvarelse af spørgsmålene: Hvad handler digtet om? Hvor befinder det lyriske... -
Samfundsfaglig/historie metoder
ForumindlægHej alle Tror vi er mange der er i samme båd, vi har skrevet i to humanistiske fag, hvor af historie er det ene, og nu skal vi så finden alt om metoder til den samfundsfaglige del af historie. Jeg er selv samfundsfaglig og "på tynd is"....Jeg har dog haft glæde af bøgerne Primus 1 og 2,... -
romantikken
Forumindlæghej jeg skal snart op til mundtlig dansk. jeg skal analysere - den lille pige med svovlstikkerne, men jeg ved slet ikke hvordan jeg skal starte eller hvad jeg skal lægge vægt på. nogen som kan hjælpe? tak på forhånd. -
Metaforer Hurtigt svar! Tak :)
ForumindlægHejsa jeg sidder her og skal analysere digtet Generation af Michael Valeur, og er nået til det punkt, hvor jeg skal finde metaforer.. :) Metaforer er ikke lige min stærke side, så ville hører om der var nogen der kan hjælpe mig med betydningen? Jeg har fundet 3 metaforer: Pistols i hjertet ... -
bygningsanalyse
ForumindlægHej... skal lave en bygningsanalyse stil og har ikke nogen anelse hvor jeg skal ende og slutte... Nogen der har en ide? eller en analysemodel liggende?? På forhånd tak
