Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 6721 til 6740 af 23765
-
hjemmeside
ForumindlægEr der nogen der kender en fornem hjemmeside, hvor der bliver skrevet om fysik og kemi. Skal snart op til prøve. :s -
FSA
Forumindlægnogle som der ved hvor man kan prøve nogle fsa opgaver til fysik/kemi -
Landolts forsøg
ForumindlægHej.. Skal aflever en rapport om landolts forsøg - Og jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal få startet. mangler lidt inspiration? Er der nogen som har lavet en rapport om "landolt's forsøg" ??? - og må jeg evt. se den?? Håber I eller nogen kan hjælpe mig.. Har brug for jeres hjæl... -
regn
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive en rapport om klima. Jeg har fået udleveret et ark med diagrammer, hvor man kan se en bys årlige temperatur og årlige nedbør (altså fordelt over de 12 mdr.) Ud fra det skal jeg kunne sige hvilken slags nedbør der er i de forskellige byer, men hvordan skal jeg det? Er vir... -
INDUKTION HJÆLP
ForumindlægJeg har fået af vide af min fysik lærer at jeg skal vide hvilke strøm der bliver lavet ved induktion og hvorfor . Jeg har hørt at det er VEksel strøm men hvorfor er det lige vekselstrøm. mvh. moha2100 -
Syre, base, magnetisme & ioner
Forumindlæghej alle jeg ville håbe på at nogle kunne ligge nogle fysik/kemi dispotioner der omhandler syre, base, ioner og magnetisme da jeg skal op i min mundtlige årsprøve og gerne vil have noget inspiration :) på forhånd tak - Sebastian Nielsen -
Projekt opgave
ForumindlægHej vi har science uge i skolen. Vi har om “Den enkeltes og samfundets udledning af stoffer” som dækker over fysik kemi, biologi og geografi Jeg skal lave en problemstilling over “Den enkeltes og samfundets udledning af stoffer. Men jeg ved ikke hvad jeg kan skrive -
Oprensning af DNA
ForumindlægEr der nogen som ligger inde med en rapport/noter om oprensning af DNA? Jeg kan se at der ligger en på studienet, men vil helst ikke downloade den, da jeg to gange før har downloaded noget ubrugeligt! -
hjælp til teoriafsnit
ForumindlægHej skal skrive rapport, men ved simpelthen ikke hvad jeg skal nævne i teoriafsnittet. Den handler om damptryk og clausius-clapeyron-ligningen, synes ikke jeg kan finde så meget om dette. Er der nogen foreslag til hvad man kan komme ind på? -
hjælp til rettelse?
Forumindlæghej. jeg har skrevet en rapport. men jeg vil gerne have den rettet for sprogelige fejl og sådan nogle ting. den er ikke så lang. nogen der ku tænke sig hjælpe? jeg skal aflevere den i morgen. -
Kost.
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en rapport, men kan ikke komme videre. Jeg ved, at jeg har fået 8% fibre, men jeg ved ikke, om det er for lidt/for meget.. Mangler jeg nogle informationer eller? -
Spæningsrække
ForumindlægMit spørgsmål lyder således: Idet du får, at vide at metallet zink (Zn(s)) opløses i vandig opløsning af Tin-ioner (Sn^2+ (aq)) under dannelse af fast Tin (Sn(s)) og Zink-ioner (Zn2+(aq)), skal du gør rede for hvor metallet Tin står i spændingsrækken og opskrive reaktionsskemaet. ?? Håber nog... -
Virkningsgrad
ForumindlægHey Vi sidder i lortet til halsen, vi skal aflevare en fysik rapport søndag, og har brug ligningerne til udregning af virkningsgrad på; en el-kedel, en el-kogeplade og et el-modstandslegme? En hver hjælp er brugbar, da vores lærer ikke kan forklare det. -
Fossile brændstoffer
ForumindlægHej! Jeg sidder og arbejder på en fysik rapport og har brug for hjælp til 3 opgaver: - Stregtegning der viser et selvvalgt gasmolekyle -Den kemiske formel for oktan - kemisk reaktionsligning der viser hvordan CO2 skabes, når man brænder kul af Håber i kan hjælpe - på forhånd: ... -
Spektre
ForumindlægHej alle sammen er ved at lave en opgave til min fysik rapport om spektra håber i kan hjælpe og tak på forhånd Hvorfor og hvordan kan man bruge spektre til at undersøge, hvad himmelegemer er opbygget af? lyder min spørgsmål på. -
3-faset vekselstrøm
ForumindlægHej alle! jeg sidder netop i øjeblikket med en fysik-rapport som skal afleveres imorgen, men der er et såørgsmål som jeg synes er rimelig forvirret og ikke rigtig kan beskrive med mine egne ord - 3-faset vekselstrøm?? På fohånd tak maaanse -
Usikkerhedsberegning
ForumindlægSidder med en fysik rapport om gasloven(Gay-lussacs 1. lov og Boyle-marriots lov), jeg skal lave udsikkerheds beregning. Men kan ikke huske hvordan man laver det?MVHAnders U. Skovborg -
Hvad er ethanol?.
ForumindlægHej. Jeg er igang med en fysik/kemi rapport, og skal forklare hvad ethanol er. Jeg ved godt at det er alkohol, men ved ikke hvordan jeg kan skrive en sammenhængende tekst der giver mening. Så er der en venlig sjæl der kan skrive lidt om ethanol?:) -
Batteri - Tendenslinje - Imax
ForumindlægJeg sidder fast med en fysik rapport, kan ikke få Imax til at passe nogen jeg kan sende mine udregninger til?. Svar her så sender jeg udregningerne over kontakt. -
Det periodiske system og kemiske forbindelser
ForumindlægHeeeeej!!! Jeg skal til fysik/kemi prøve. Jeg kan komme op i bla. Det periodiske system (forstår ikke ret meget af det). Er der nogen der har en rapport, nogle gode notater, vigtige tinge at komme ind på eller..... Det ville virkelig være en stor hjælp!!! På forhånd tak
