Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 6841 til 6860 af 25374
-
overordnet tema?
ForumindlægSidder med en engelsk stil "Sand", eksamenshæfte 2004 HN. Problemet er bare at jeg synes at hostorien er så tynd at jeg ikke kan finde noget overordnet tema. Jeg har set den stil der ligger herinde, men synes ikke den var til megen hjælp af nogen art. Hvis du har læst vil jeg meget gern... -
Eksamen - Verdensbilleder
ForumindlægJeg er så heldig at jeg i år skal op i mundtlig fysik.Her har min lærer dog opgivet 22 sider om "Verdensbilleder". Det er en historisk gennemgang af, hvordan der gennem tiden er blevet set på på verden omkring os, og hvordan naturfænomener er forklaret.Et emne inspireret af et kapitel i... -
Lignelser???
ForumindlægEr der nogen, der helt præcist kan fortælle mig hvad en lignelse er? i forbindelse med det nye testamente... -
Rote Armee Fraktion
ForumindlægHej. Jeg sidder med en fremlæggelse om RAF og jeg kan ikke finde nok om det på nettet. Det ville være dejligt hvis i ville hjælpe med at besvare spørgsmålene eller give mig et link så jeg selv kan finde dem :) -Hvorfor startede de? -Hvem støttede dem? -Hvad ville de? -Hvad har de opnået? -Hvad h... -
STIL HJÆLP!! DET HASTER!!
Forumindlæghej alle jer derude, jeg har virkelig brúg for jeres hjælp jeg har en geografistil jeg skal lave om Nordkorea men jeg kan ikke finde noget som helst om Nordkorea og jeg skal aflevere imorgen!! jeg ved ikke hvad jeg skal gøre vil i ikke være søde at hjælpe ((: -
kronologisk
ForumindlægKære jer derude! undskyld hvis jeg det er et totalt dumt spørgsmål, men er der nogen der ved hvad kronologisk betryder? der står dette i en analyse model til en novelle. på forhånd tak! kh IDA -
De taksonomiske niveauer
ForumindlægI en problemformulering skal der være tre niveauer: et redegørende, analyserende og vurderende. Det er let at klare i et fag som dansk; her kan du redegøre for postmodernismen, analysere en novelle af Naja Marie Aidt og vurdere, om novellen falder inden for postmodernismens rammer (eksempel). Me... -
Hvordan findes tiden i en handling??? HJÆLP
ForumindlægHej Når man skal beskrive, hvor lang tid handlingen strækker sig over, skal man så kun beskrive den tid, som er nævnt i selve teksten eller skal man også skrive om den tid, der bliver hentydet til i teksten? Nu tænker jeg på novellen forbrug af Ib Lucas, hvor handlingen ud... -
kilder
Forumindlæghvordan ved man om det er en første- eller andenhåndskilde? -
Bornholm (Rønne)
ForumindlægHej alle sammen... Jeg har brug for hjælp jeg har fået emnet Bornolm og jeg har delt emner i vores gruppe...en af mine emner er Rønne jeg har lavet spærgsmålene og beskrivelserne i den og jeg mangler sidste spørgsmål håber at i kan hjælpe jeg har prøvet at finde svaret har ledt på nettet men fand... -
kor
ForumindlægHvilken funktion har koret i en tragedie? Og hvad betyder det, at der er stofer samt modstrofer? At handlingen er modsat hinanden der? -
Taksonomiske niveauer
ForumindlægEr der nogle, som vil give mig eksempel på en synopsis med spørgsmål på de forskellige taksonomiske niveauer. Jeg skal op i morgen, og jeg synes, jeg er usikker på hvordan man egentlig gør. -
en eller anden byzan ?
Forumindlægfik at vide jeg skulle finde lidt information om en eller anden byzan, bysan , bycan ? ja ved ikke engang hvordan man staver navnet.. er der nogen der kender noget til ham ? -
temperaturændring
ForumindlægHey:) Jeg har en geografirapport med en masse spørgsmål, og der er et jeg ikke kan svare på. Det lyder således: "hvordan ændres temperaturen med højden over jorden i henholdsvis fugtig og tør luft pr. 100 m stigning"?? -
Kan der både benyttes fortællertid og fortalttid?
ForumindlægJeg er ved at skrive en litterær artikel, og sidder lidt fast. Jeg vil bare lige høre om en forfatter både kan bruge fortalt og fortællertid på en gang? -
En sag i vor tid
ForumindlægEn der kan skubbe mig igang med følgende spørgsmål. Jeg skal skrive om, vigtigheden af at få mediedækning af en sag i vor tid. Håber i kan hjælpe Mvh Mia -
Historieopgave - korstogenes start
ForumindlægJeg er i gang med at skrive historieopgave om korstogenes start og er blevet i tvivl om, hvordan en analyse skal se ud. Altså skal man skrive: en mener det, en anden mener det, eller skal man skrive som i redegørelsen bare mere uddybende og forklare hvad korstogene kan skyldes? Og så: Hvordan ... -
Tema og motiv
ForumindlægHej mennesker. Nogle der ved hvad forskellen på motiver og temaer er? -
AT-prøve imorgen, metoder?
Forumindlæghej jeg har virkelig brug for hjæl, da jeg ska op i AT imorgen! men er lidt på bar bund ang. metoder? hvad er det jeg skal sige om metoder og hvilke slags metoder er der ?? jeg sætter stor pris på din hjælp :) -
HURTIGT svar tak!. DK's internale placering i eu's sammenhæng
ForumindlægMit emne er DK's internationale placering i en eupæisk sammenhæng. Jeg har bl.a. fåer udleveret tekster om maastricht -og rom traktaterne. Om for -og imod meninger om EU. men er helt lost over hvilket problemstillinger jeg skal stille til emnet. PLEASE nogle hjælp mig.. alle ideer kan bruges....
