Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 6941 til 6960 af 23765
-
Calcium og Vand
ForumindlægVi har lært at det stof i spændingsrække som er længst mod højre er det stof som helst vi og som bliver til fast form. Så så et spørgsmål her på siden hvor blev svaret at blandingen mellem Calcium og vand ender ud i at Hydrogen er på gas form og ikke fast form. Hvordan kan de være? Og hvordan kan... -
Opgave spørgsmål
ForumindlægEn venlig person der kan hjælpe mig med nedenstående? Nikkel er ikke anført i spændingsrækken. Gør rede for hvilke eksperimenter, du kunne gennemføre i et laboratorium for at finde nikkels placering i spændingsrækken. Tak på forhånd -
ionforbindelsers opbygning og egenskaber.
ForumindlægHeej når man skal tale om ionforbindelsers opbygning og egenskaber. kan man så komme ind på det med en +ion og en -ion kan tiltrækkehinanden og skabe forbindelser? men hvad kan man tale om deres egenskaber?? -
spørgsmål
ForumindlægHej igen!!!er der nogen, som vil forklare til mig hvad de forskellige farver på både periodisk system og kernekort viser.jeg går på 1.r og jeg har fået en som har blå, gul og grøn ( periodisk system) og den anden har gul, blå, rød, sort, grøn, lyse brune og hvid.altså på kernekort.jeg ved godt at... -
Salte
Forumindlæghar et spørgsmål i en kemirapport jeg ikk helt kan finde ud af at svare på... så det kunne være at i kunne hjælpe spøgsmålet er:"Hvad er et salt altid opbygget af ? kan du vise det med et forsøg?" -
Kovalente-bindinger og dobbelt-bindinger?
ForumindlægHej Når man snakker om kovalente -bindinger og dobbelt-bindinger, er det så ifh. en kemisk fobindelse, som er en molekyle..? På forhånd tak. -
Kemisk formel
ForumindlægHvad er den kemiske formel for magnesiumchlorid??Og er magnesiumchlorid en ion- eller molekyleforbindelse? -
Syrerester
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvad er syrerester er, og hvad det kan bruges til? -
krystal
Forumindlæghvilke stoffer er der i krystaller? fx ioner, molekyler osv.? -
Salte
ForumindlægJeg har fået stillet en opgave der går ud på at skrive så meget om salte jeg kan, inden for kemi. Kemi er ikke mit stærkeste fag, så derfor kunne jeg godt bruge lidt hjælp til hvad jeg kunne skrive om salt?.. fx. definition på hvad salt er, hvad det bruges til og mange andre ting, i lige kan k... -
Jern fra myremalm - redox
ForumindlægDet er nok lidt svært at skrive en redoxreaktion her inde, men når der laves jern af myremalm ved forbrænding: Fe2O3 + 2CO --> 2Fe + 3CO2 Håber i kan forstå reaktionen selvom alle tallene er store. men i denne reaktion reduceres Fe(III) til Fe(0), og Carbondioxid oxideres, men hvor mange el... -
Ioner
ForumindlægHeey med alle jer der ude. har lige et kloge Åge spørgsmål. Hvad er det kemiske tegn for en flour ion? please svar hurtigst muligt. Knuzzer fra Kirch33 -
Spændingsrækken - Hjælp.
ForumindlægHey, er der en der har tid til at forklare mig spændingsrækken? Skal til eksamen i morgen, og bogen forklarer den på en forvirrende måde... :-( -
Redoxreaktioner - opgave?
ForumindlægHejsa! Jeg fatter hat eller brille af hvordan disse opgaver skal løses, så jeg håbede at der var en som kunne forklare mig det, så jeg er med. Opgave 109) a) Zink i en magnesiumchloridopløsning b) Zink i en sølvnitratsopløsnign c) Sølv i en bly(||) nitratopløsning d) Bly ien kobb... -
Ioner????HJÆLP
Forumindlægjeg skal gøre rede for hvilke nedestående vandige opløsninger, der indeholder ioner? MgCl2 (aq) , CH3OH (aq), Cu(NO3)2(aq), C6H12O6(aq) opskriv reaktioonsskemaer for opløsningen af stofferne i vand. Barrrrrr???? har alle ikke Ioner? -
Jern og stål
ForumindlægHej. Jeg fik udleveret nogle forsøg af min lærer med svarene på, men hun sagde jeg skulle finde ud af hvorfor svarene blev det de blev dvs. forsøgenes teori... Hvis der er nogle der bare lige ville hjælpe mig med det her ene: Jern og stål (1) Formål: I skal undersøge elasticiteten af jern og stå... -
Ang. Grundstoffet guld
ForumindlægKender i nogle hjemmesider, hvor der står, hvad Guldet kan gå i forbindelse med? Eller andre steder hvor der står en forklaring af det periodiske system og ideen/systemet bag? -
Hvad er en messing bælg?
ForumindlægKan i forklare hvad en messingbælg er? -
NV - Prøven
ForumindlægHej alle. Jeg skal i 1.g efter sommerferien og er skide nervøs! Jeg sad her for nyligt og prøvede at undersøge hvor meget vi skulle igennem det første år mht. til prøver osv. Jeg faldt over noget kaldet NV prøve. Jeg prøvede at søge lidt rundt efter hvad det var, og fandt frem til at det er en ... -
Elisa test
ForumindlægHej. vi har lavet en Elisa test til biologi og skal derfor lave en rapport. under diskussionen er der et spørgsmål der hedder " hvorfor er der både en negativ og positiv kontrol i testen?"
