Søgning på: analyse af digte. Resultater: 7081 til 7100 af 26633
-
Besjæling og personificering
ForumindlægHej venner :) Nogen der kan hjælpe ift. besjæling og personificering i følgene digt: (se link) http://www.rasmusskovborring.dk/grafik/Hvorfor%20er%20du%20saa%20dejlig%20node+tekst.pdf Det ville hjælpe utroligt meget, da analyse af digte ikke lige er min stærke side. tak på forhånd <3 -
Perspektiveringer til Natmaskinen af Strunge?
ForumindlægHej gutter! Sidder ligenu og bakser med en dansk synopsis, der skal afleveres i morgen! Har analyseret, fortolket osv. "Natmaskinen" af Michael Strunge, og nu er jeg næsten kommet til enden. BUM, jeg er blank! Har ingen anelse hvad jeg kan perspektivere digtet til? Er der nogle med ken... -
Hjælp, det er en NØDSITUATION
ForumindlægJeg skal analysere et digt, men kan virkelig ikke, digtet lyder sådan her: Den musikalske ål Asken slås af solen. Ærefrygtigt kredser sneglens øje: Hvilke afstande! Anden lander på søen støjende som nålen der sættes i en udspillet plade. Ålen forlader søen for s... -
Hjælp, det haster!
ForumindlægJeg skal analysere et digt, men kan virkelig ikke finde ud af det, digtet lyder sådan her: Den musikalske ål Asken slås af solen. Ærefrygtigt kredser sneglens øje: Hvilke afstande! Anden lander på søen støjende som nålen der sættes i en udspillet plade. Ålen forlader søen for stedse. Ser... -
Perspektivering af "Et jævnt og muntert, virksomt liv på jord"
ForumindlægHJÆLP, HJÆLP, HJÆLP Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg skal op til mundtlig dansk eksamen, hvor jeg har trukket Romantikken. Jeg har valgt, at analysere digtet "Hist, hvor vejen slår en bugt" af H.C. Andersen. Jeg skal perspektivere til "Et jævnt og muntert, virksomt liv på jor... -
AT - Anoreksi
ForumindlægHej Alle. jeg skal til at skrive AT, i fagene : Engelsk & Psykologi. overemnet er mad & mennesker , og mit emne er så : Anoreksi. Ville hører om der var nogle der havde nogle gode ideer samt hvordan jeg kan bruge psykologi. har også et digt som jeg tænker jeg ville lave et digt anal... -
Det døende barn!! - hjælp
ForumindlægHeej, jeg er i gang med at forberede min dansk mundtlige eksamen, og har valgt digtet "det døende barn", af H.C Andersen Jeg sidder lidt fast i selve analysen, bl.a budskab osv. Tænkte derfor på, om der er nogen, der har nogle noter eller noget interessant omkring digtet, I gerne vil d... -
Neologisme, selvdannet ord
ForumindlægHej Jeg er ved at analysere et digt, i digtet er det ord som "Identitetsprojekt", "Samtalehæk", Omsorgstærte", "Sølvtøjsglorier" og "Hverdagssynder" Er der nogle der kender termet for dem, ligesom andre sproglige virkemidler kaldes metafor, symbol, ... -
Bagudsyn
ForumindlægHej! Jeg er ved at analysere en digtet: "Morgen-Vandring" af Adam Oehlenschäger, og blev i tvivl om dette: Hvis digtet er bygget op af bagudsyn (datid), skabes der så mere perspektiv og forståelse i teksten? Eller skabes der en distance til læseren, fordi det er en handling der er sket?... -
Knækprosa
ForumindlægKnækprosa er bygget op på den måde, at man starter med en konkret situation, en idé og efterhånden bygges der mere og mere på for til sidst at nå frem til en erkendelse altså en form for konklusion. \n\nkan man godt sige det om knækprosa. -
Nogle gode råd til hvordan man skal læse op til dansk eksamen.
ForumindlægHej SP Jeg vil gerne vide om nogen af jer har gode råd til at læse op til dansk? Det vigtigste er selfølgelig at have fulgt med hvilket jeg har, men jeg vil jo gerne være ekstra godt forberedt. Hvor laver man typisk fejl? hvad vil være en god ide at læse op? Ved godt der er individuelt men sådan ... -
De taksonomiske niveauer
Forumindlæghej :) Jeg forstår ikke helt de taksonomiske niveauer, på det redegørende niveau stiller man så spørgsmål som redegør kort for fodboldens historie f.eks. ?? eller hvis det er dansk faget vil det så være en redegørelse for hvad teksten handler om og allerede der præsenter man også teksten.. ? også... -
Disposition af "Danmark mit fædreland"
ForumindlægHey alle... Jeg er i gang med at analysere digtet "Danmark mit fædreland" skrevet af H.C. Andersen, og nu skal jeg begynde at skrive en disposition omkring det. Jeg skal forklare, hvorfor jeg har valgt netop dette digt osv... Problemet er, at de digte jeg ellers havde kigget på var for... -
eksamination ? 25 min fordeling ?? pls..
ForumindlægHej jeg er lidt usikker De første 10 min er en præsentation af ens tekst og de næste 10 min er en samtale mellem elev censor og lærer. Derefter går der 5 min på bedømmelsen og karaktergivning. Jeg har følgende 5 punkter i min synopsis forfatter og resume stykke til oplæsning Analyse/fortolkni... -
Hjælp
ForumindlægHvem kan hjælpe mig med at analyse novelle ? -
kortfilm
Forumindlæghej jeg vil gerne have en analyse af kortfilmen Eksamen. Tak på forhånd. -
Dansk opgave
ForumindlægHej allesammen! hmm.. jeg skal snart vælge en bog til den "stor danskopgave" i 1.g.. jeg ville hører om der er nogen der har en god bog de vil anbefalde?? -
Lav karakter SRP?
ForumindlægHey SP Jeg fik SRP karakter igår - et 4 tal hvilket jeg synes er en anelse for lidt. Er der nogen herinde der ville kigge opgaven igennem og give deres mening om karakteren, inden jeg går videre med den til diverse lærere osv.? Det ville jeg sætte meget stor pris på. Hilsen Niclas Min prob... -
Hvilke en af de to passer mest?
ForumindlægHej er der ikke nogen som vil være søde og fortælle mig, hvilkke af de to begyndelses punkter af et litterær artiekl er rigtigt, så jeg kan lave stilen ordentlig skal aflever mandag: 1.”Jylland mellem tvende have og et tilbageblik om en del årtier ” er lyriske digte, der indeholder noget episk.... -
Bunden form eller frie vers
ForumindlægHej. - hvilken betydning har det for digtet at det er bunden form eller i frie vers? - fx til digtet REBEL
