Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 7101 til 7120 af 23765
  • Magnetisme - eksamen

    Forumindlæg
    Nogen der har gode ideer om hvilke emner man kunne komme ind på ved magnetisme? Nogen der ellers kunne give et godt råd om hvad jeg kunne snakke om eller lave forsøg om som ville give gode point ved lærer og censor. tak på forhånd
  • organismetanken

    Forumindlæg
    Hej folkens! (rettere sagt godmorgen ;D) Hvad er organismetanken helt præcis? HVor bruges den? (eller hvad bruges den til?) Hvorfor er den så vigtig at kunne???? //På forhånd tak,,,
  • opløselighed i syre

    Forumindlæg
    på forhånd mange tusind tak!:) hvis et ukendt stof kan opløses i en saltsyreopløsning, betyder det så at det er en base fordi de reagerer?
  • opdagelse af hydrogen

    Forumindlæg
    Blev hydrogen ikke opdaget af: "Henry Cavendish" ? Har søgt på google, fandt det på wiki - vil være 100pct. sikker.
  • STRUKTURFORMLEN for sukker og salt , det hassssteeeer

    Forumindlæg
    hej , er der nogen der kan vise mig hvordan ser strukturformler for: -NaCl (køkkensalt) -Diiod (I2) -sukker C12H22O11 taaaak på forhånd :-)
  • MR-scanning

    Forumindlæg
    Hej biologiforum Jeg skal i forbindelse med biologieksamen (A-niveau) vide hvorledes en MR-scanning forløber. Jeg har surfet rundt på nettet, men synes det står ret uklart. Er der nogle der evt. kunne forklare det mere overskueligt, gerne detaljeret. Mvh Julie
  • Metallegeringer

    Forumindlæg
    Hvad er metallegeringer? Håber I vil svare. På forhånd tak:)
  • Hvilket konsekvensen af manglende ilt?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg arbejder med en opgave hvor jeg skal komme ind på hvilket konsekvenser der ville være ved manglende ilt i biologisk, kemisk og geologisk henseende? Kunne nogle komme med nogle forslag ville det hjælpe meget. Tak på forhånd
  • Identifikation af magnesium

    Forumindlæg
    Hey Jeg har et projekt, hvori et a punkterne er "identifikation af magnesium" Hvordan skal jeg gøre det? Håber der er nogen der kan hjælpe, på forhånd tak!
  • Kompleks

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kan fortælle mig hvad det vil sige at noget bindes kompleks? Hvad er kompleksitetskonstanten og kan man slå den op? Hvordan ved man at f.eks. tetracloroaurat(III)ioner er komplekse ioner? Og at dens kompleksitetskonstant er stor? På forhånd tak!
  • hydrogenbinding

    Forumindlæg
    hvad betyder hydrogenbindinge donor (D) og hydrogenbindings accepter (A) ?
  • Hvordan kan en ion eksistere?

    Forumindlæg
    Hvordan kan fx Na+ eksistere? Plusset indikerer at en elektron fra Na har bundet sig til et andet stof, men så kan Na jo netop ikke eksistere som et selvstændigt grundstof, når en af dens elektroner er bundet til et andet stof, og dermed udgør et stof af flere grundstoffer?
  • Kogepunkts bestemmelse

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal forklare hvorfor 2-methylpropan-2-ol har et kogepunkt mellem 80-85 C. Jeg ved godt, at man skal kigge på de intermolekylære bindinger, men vil da lige umiddelbart bare sige, at det er kovalent bindinger - Tager jeg helt fejl?
  • Salte og ioner

    Forumindlæg
    Hey! Nogle der kan fortælle mig lidt om Salte og ioner. Bl.a. - Hvordan bliver salt skabt? - Nogle med ionernes ladningerne? Osv... Hvorfor spaltes opløst køkkensalt i positivt ladede natriumioner, Na+, og negativt ladedechloridioner, Cl-?
  • spændingsforskel og strøm

    Forumindlæg
    Hejsa jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med. Det lyder således Forklar hvorfor I falder og U stiger når temperaturen stiger. Der er her tale om en graf i forhold til dette, som jeg vedhæfter hernede under
  • HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal op til eksamen i kemi og har trukket neutralisation.. Hvad kan man komme ind på undet det? jeg har allerede skrevet om syre, baser, pH og hvordan man neutralisere.. Kan man have titrering med? Hvis man kan.. hvordan hænger de så sammen? :) Har virkelig brug for hjælp! på forhånd...
  • Spiselig kemi eksamen!

    Forumindlæg
    Skal op i spiselig kemi til eksamen. Hvilke punkter syntes i jeg SKAL have med?
  • hurtigt spørgesmål

    Forumindlæg
    hej Hvad sker der, hvis man putter et stykke jern i en magnesiumchlorid opløsning? sker der en reaktion? vil gerne have det forklaret i forhold til spændingsrækken. tak på forhånd.
  • Elektrongas

    Forumindlæg
    Hejsa. Nogen der ved hvad elektrongas består af??
  • molekyler

    Forumindlæg
    Jeg sidder og læser til eksamen i kemi på c-niveau. Jeg har i et eksamensspørgsmål fået spørgsmålet: hvilke atomer danner typisk molekyler? Det er under emnet polære og upolære molekyler. Men svaret kan jeg simpelthen ikke gennemskue. Håber i kan hjælpe