Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7121 til 7140 af 11183
-
Alkohol (ethanol)
ForumindlægHej Har fået til opgave i min SSO, som jeg skriver i biologi, at beskrive alkohols opbygning og vurdere hvilken betydning det har for stoffets optagelse. - jeg ved at alkohol har formlen C2H5OH og det er vand- og fedtopløseligt.. Hvad mere kan jeg beskrive??? -
Fødekæde
ForumindlægHej :) jeg sidder med et biologi spg og har lidt svært ved at svare: Beskriv hvordan de forskellige organismer i en fødekæde skaffer sig energi til deres livsprocesser. er det fotosyntese og respiration, jeg skal fortælle om eller noget andet, som de leder efter? -
Eksamen - Hjælp :)
ForumindlægSkal til mudtlig biologi nu her fredag har styr på stort set det hele bortset fra processerne i en plantecelle... Har kigget på fotosyntese og respiration , men skal kunne forklare dette billede.. nogle der kunne hjælpe mi på vej og evt forkalre det for mig? -
Analyse af krydsningsskema
Forumindlæg"Forklar hvordan man opstiller og analyserer et krydsningsskema for to gener – hvor forældrene er fra F1generationen" Jeg skal op i biologi årsprøve her på onsdag, og er stødt på det her spørgsmål. Er der nogle der kan hjælpe mig? :) Ellers tak!!!! Håber nogle svare! -
Udspaltningsforholdet
Forumindlæg"Diskuter hvilke undtagelser der kan være i forhold til den klassiske udspaltning 9:3:3:1" Hej igen, skal stadig op i biologi på onsdag og er nu stødt på dette spørgsmål! Håber nogle kender svaret, for er helt blank her :( Ellers tak :) -
Koncentration af Laktat
ForumindlægHej er ved at skrive en rapport i Biologi som omhandler laktat (Mælesyrer) men er gået lidt i stå ;) a. Ved hvilke processer skaffer musklen energi, når arbejdsbelastningen udgør 5% af den maksimale statiske styrke? -
Forklaring af mutationer - HJÆÆÆLP!!!
ForumindlægJeg har en 24-timers forberedelse til en biologi eksamen og der er et bilag jeg simpelthen IKKE kan forstå! Jeg skal forklare om de to mutattionstyper der fremstår i figuren (som jeg har vedhæftet), men ved ikke hvad jeg skal gøre D: Er der nogen der hurtigt kan hjælpe mig???? Venlig Hi... -
Insulin eller malaria
Forumindlæghey allsammen jeg skal til at skrive SRP men jeg har to emner nemlig malaria og insulin og jeg vil skrive i Biologi A + Mat A er der nogen der har skrevet om dette eller er der nogen der ved hvilken af de to emner hvor der er mest matematik i. hilsen mig :) -
Alkohol - kroppens egen produktion
ForumindlægJeg sidder med en biologi 24-timers opgave omkring alkohol, og jeg har fået en artiklen der siger at kroppen selv producerer alkohol i forbindelse med metabolismen. Er der nogen der kan uddybe/forklare det? På forhånd tak! -
dominant henholdsvis recessiv egenskab
ForumindlægHej. Jeg har følgende spørgsmål til min biologi eksamen (c-niveau): - Forklar hvad der forstås ved at en egenskab er dominant henholdsvis recessiv. Der står kun meget kort om det i min bog, og vil gerne sikre mig, at jeg forstår det rigtigt. Hvordan ville i besvare spørgsmålet? -
Kvalitativ og kvantitativ
ForumindlægHej, jeg vil bare lige være sikker på at dette er korrekt. I biologi bruger vi den kvalitative og kvantitative metode, ikke? :) - Jeg bliver tit i tvivl om, hvornår vi gør brug af de følgende metoder, er der nogle der vil forklarer mig dette. Tak på forhånd. :) -
Rapport om en sø!! Diskussion?
ForumindlægHej alle (: jeg er igang med min første store aflevering i biologi 1.g. Men, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte min diskussion? Og hvordan skal man forklare sine resultatet under diskussionen, så det bliver flydende? Håber på at der er nogle derude der kan hjælpe mig (: Hilsen Maria. -
Økosystem - Hjælp de figurer! eksamen i morgen
ForumindlægHej. Jeg skal op i biologi i morgen kl 8. Har et figur som jeg ikke kan forstå. Vil I ikke hjælpe med at forklare. Som i kan se på bilag 7. Så forstår jeg ikke hvorfor fosfor at lavt omkring forår og sommer? -
sundhed og fedme
Forumindlæghej jeg skal lave en problemformulering om sundhed og fedme og håber på at få hjælp jeg skal skrive i fagnene biologi og kemi jeg har selv lavet en , men jeg ved ikke at den er passende : det er et problem at der i dag er mange overvægtige i vores samfund. ?? er den ok? -
Kemi om blod og hår?
ForumindlægHey ;) Jeg har en fremlæggelse i kemi, hvor jeg skal snakke om "Blod og Hår" inden for kemi og IKKE biologi. Nogle der evt har en tidligere opgave eller links til gode hjemmesider omkring det her emne? Takker :-* -
HJÆLP !
ForumindlægHey ;) Jeg har en fremlæggelse i kemi, hvor jeg skal snakke om "Blod og Hår" inden for kemi og IKKE biologi. Nogle der evt har en tidligere opgave eller links til gode hjemmesider omkring det her emne? Takker :-* -
Koffein og druesukker
ForumindlægHej, Hvilke forbindelser er der mellem Koffein og druesukker, og kylhydrater og stofskifte? Er til Biologi B mundtlig 24 timers prøver, og har fået denne artikel http://videnskab.dk/krop-sundhed/koffein-og-druesukker-oger-din-effektivitet -
Nedbrydning af glukose
ForumindlægHej, Jeg mangler lidt hjælp til følgende figur http://bioaktivator.systime.dk/fileadmin/filer/figurer_fra_Biologi_C_B/Modul_1-20/13_Omsaetning_af_kulhydrater/Figur_1_-_Nedbrydning_af_glucose.png Jeg er helt blank angående den, så hjælp ville bliver værdsat meget! -
hjælp
ForumindlægJeg skal skrive en biologi rapport. Jeg skal skrive en rapport, som henadler om : Fra abe til mennseke,! Er der nogle der vil hjælpe, med at give mig nogle forslag eller har lavet sådan en tidligere som vil sende mig den. Please hjælp, jeg er helt lost!. :b -
rusmidler
Forumindlæghej, jeg skal skrive en biologi rapport om rusmidler. vi har lavet et forsøg omkring rusmidler. Hvor en af forsøgspersonerne som er rygre skal ikke ryge en smøg i 24 timer og bagefter ryge en smøg.. hvad sker der når hun ikk ryger smøgen i 24 timer. altså i kroppen
