Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 7141 til 7160 af 23765
-
AgCl=tungtopløsligt salt... hvorfor er EN-værdien kun 1,23??
Forumindlægder noget som undre mig I forbindelse med vores forsøg om udfældning af ioner. Vi har fået at vide at vi kan bestemme den kemiske bindings type ud fra EN-værdien: 0=ren kovalet Mellem 0 og 0,5 = upolær kovalent Mellem 0,5 og 2 = polær kovalent Større end 2 = ionbinding Men hvis man udregne... -
eksamen
Forumindlægskal til fysik eksamen i 9 klasse, og har brug for noget opfriskning på de forskellige områder.. nogle der har noter eller lignende? ville hjælpe meget. -
Enkeltfag ?
ForumindlægJeg er interesseret i at vide, om det er muligt at læse fysik B enkeltfag i sommerferien mellem 2.g og 3.g. -
Fotoelektrisk effekt
ForumindlægJeg er blevet stillet følgende opgave i fysik.Det oplyses, at røntgenstråling med energien 58.7 keV sendes mod en prøve af sølv, hvorved der udsendes elektroner med forskellige kinetiske energier. Det oplyses endvidere, at to af disse energier skyldes elektroner der er løsrevet direkte fra henhol... -
Magnetisme
Forumindlæghmm.. har problemer med følgende opg:"I et eksperiment sendes protoner og alfapartikler i cirkelbaner i et homogent magnetfelt. Protonerne har en kinetisk energi på 1.0 MeV. Hvilken energi skal alfapartiklerne have, hvis de skal følge samme bane?"Så vidt jeg husker er alfapartikler 4/2H... -
Statistik...
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvad følgende begreber går ud på:sættes størrelsestørste/mindste værditype intervalJeg ved det har noget med normalfordeling og stokastisk variabel at gøre...Hjælp! -
hvad menes med en mattematisk model?
ForumindlægJeg sidder med et spørgsmål der lyder.redegørelse fopr hadv der menes med en matematisk model, samt regression?Mvh kim -
haster: hjælp til kemiopgave;D
ForumindlægHej derude;) jeg har en opgave om titrering.. opgaven lyder: Beregn den formelle koncentration af ethansyreopløsningen ud fra den tilsatte stofmængde NaOH i ækvivalenspunktet.. jeg har beregnet stofmængden ud for NaOH, men det er koncentrationen af ethansyre jeg ikke kan regne ud.. Stofmængden af... -
Bograpporter! Argh!
ForumindlægJeg droppede ud af gymnasiet i sommers og tog på hf i stedet for. Jeg kunne påbegynde andet år da jeg havde afsluttet alt hvad der var at afslutte i 2.g. Nu sidder jeg bare med de skide 8 bograpporter hængende over hovedet og det er her jeg ber om hjælp. Sagen er jo, at hvis jeg ikke afleverer de... -
redox + alkohol
ForumindlægHej,Jeg skal afstemme nogle redoxligninger for oxidationen af 1-propanol og 2-propanol ved hjælp af dechromat-ioner.1-propanol:CH_3CH_2CH_2OH + Cr_2(O_7)^(2-) -> hva blir dette til?2-propanol:CH_3CHOHCH_3+ Cr_2(O_7)^(2-) -> hva blir det til?Jeg kan godt finde ud af at afstemme den, mangler ... -
Salt i havvand
ForumindlægHvorfor er der egentlig mere salt i havvand end i vand længere væk fra vandlinjen? -
Hjælp til samfunfagsrapport
ForumindlægHey vil i hvor man kan få lektie hjælp til at lave sin samfundfagsrapport. Jeg har ikke noget imod at betale. -
fraktaler
ForumindlægKunne godt tænke mig at høre om der var nogle af jer der havde skrevet en opgave om fraktaler? Kunne godt bruge noget inspiration -
SSO om PI
ForumindlægJeg skriver om pi og tænkte om der ik var nogle der kunne tænke sig måske at udveksle opgave, så man kunne se hvor man ligger i forhold til hinanden? Jeg har bl.a. om Archimedes, Viète og Monte Carlo metoden... Anyone?? -
Nyttevirkning
ForumindlægJeg har fået stillet denne opgave: Pu-238 henfalder ved en alfaproces. I kernebatteriet omdannes noget af den frigjorte energi fra alfahenfaldene til elektrisk energi, (5,592MeV). Batteriet afgiver elektrisk energi med effekten 60W. b) Hvad er kernebatteriets nyttevirkning? Hvordan regner jeg d... -
AT
ForumindlægHej folkens.... Nogen der kan hjælpe mig med at svare på dette spørgsmål ?? Hvordan behandles Anders Breivik som psykologisk case? -
diskutere
Forumindlæghvordan diskuterer man i sso når man har fundet sine kilder? -
AT årsprøve
ForumindlægHvad går en Almen Studieforberedelses årsprøve i 1.g ud på? -
Er du hardcore?
ForumindlægHvis du, kan du så fortælle mig en gennemgang af spektrofotometri/absorptionsfotometri hvor du inddrager absorption, farveteori og Lambert-Beers lov? -
Dyppekoger/varmekapacitet
ForumindlægHej.. Jeg har fysikrapport til imorgen.. men forsøget er så lang tid siden og jeg kan ikke huske fremgangsmåden.. Så håbede nogle måske har lavet det samme forsøg? Det gik ud på at vi skulle bestemme sammenhængen mellem tilført energi og temperaturstigning i en beholder med vand.. Vi brugte et th...
