Søgning på: analyse af digte. Resultater: 7161 til 7180 af 26633
-
Historie, Toeri og Metoder.
ForumindlægHej derude. Jeg skriver om Atombomben i fagene Hisorie og Fysik. Jeg er dog usikker om hvad jeg skal skrive under Teori og Metoder i faget historie? Nogen der kan komme med et forslag? -
Grantræet
ForumindlægSøger en analyse af grantræet skrevet af hc andersen.... håber i kan hjælpe.... thx.... -
reklame analuýser?
ForumindlægJeg skal til dansk eksameni morgen og mangler kun en reklame analyse. nogle der kan hjælpe? -
Nat i Berlin
ForumindlægHej..... Vil høre om nogen kender noget til det her digt og vil hjælpe mig med at fortolke den?? Digtet lyder som følgende: Hesteklapren! Hesteklapren! Hestesko og hestehov! Benne by er fuld af heste. Jeg skal sove. Hvem der sov! Min fornuft er som et vindue, der i blæst slår op og i. Bare ... -
Fortolkning - hvad er det
ForumindlægHej jeg er ved at lave en analyse og fortolkning af ulven og fårene, men hvad sådan helt nøjagtig består fortolkningen af- hvad skal jeg have med og så videre. det er en fabel - noget vigtig til analysen er også velkomment -
Opgave - kilder
ForumindlægJeg skal i gang med min dansk-historie opgave. Hvor jeg analyserer "Et Dukkehjem". Er det rigtigt, at man IKKE må analysere SELV? Altså skal man bruge hjælp udefra? Fra diverse kilder? -
Dansk resume.
ForumindlægJeg skal lave et resumé af digtet: "Guldhornene" af Adam Oehlenschläger digt fra 1802. Men uheldigvis forstår jeg ikke teksten..=( Nogen der kan hjælpe mig med at lave et mindre resumé af digtet? Tak på forhånd. Guldhornene De higer og söger I gamle Böger, I oplukte Höie Med speide... -
H.C Andersens land
ForumindlægHer er der et uddrag af digtet h.c andersens land. Jeg er lidt i tvivl om hvad det betyder, om han refererer til janteloven i forhald til danskere eller om det handler om højtudandede indvandrere der ende med at komme til danmark og blive taxachauførerer (ingen had til taxachaufører) Her er det ... -
Igang med dagbog, men forstår ikke opgaven :/
ForumindlægHej, er der en rar sjæl derude, som evt lige kunne fortælle mig, hvad opgaven mener, opgaven lyder; En dagbog handler om flere handlinger og refliktioner, hvad betyder det, har slået op flere steder, man kan bare ikke finde det Håber der er en, som kan fortælle mig det Mvh -
Gammels dansk ordbog
ForumindlægFindes der en ordbog, som kan oversætte gamle danske ord, til nudanske ord ? -
Rim
ForumindlægAAbb - parrim abab - krydsrim we der nogle der ved hvad man kalder denne rimrytme: abcb ? -
musikvideo
Forumindlæghej allesammen ville spørge om nogen har analyseret musikvideoen "engel af rasmus Seebach" -
artikler
Forumindlægkom til at tænke på, hvordan laver man analyse af en artikel og hvilke kilder bliver brugt -
emner til stile??? hjææælp!
Forumindlægvi har, i dansk, fået for at skrive 4 stile.. det er frit emne og skrivemåden er også fri.. essay, dagbog anything! de skal alle afleveres om 2 måneder..mit problem er så at jeg ikke kan finde på nogle emner de kan handle om.. har i nogle ideer? hvilke emner har i skrevet om som i synes var gode?... -
HJÆLP!
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig lidt hjælp til en problemformulering! Hvordan kan den lyde når jeg eventuelt har emnet Grundloven eller Københavns bombardementerne?! Jeg kan ikke komme på noget ordenligt synes jeg! -
fars pige
ForumindlægHej allesammen. Skal snart op i dansk, og jeg har valgt at analyserer fars pige af Vibeke Willumsen og ville være virkelig glad, hvis en ville sende mig en af deres analyse om fars pige. -
Syersken + Fabel af Marianne Larsen
ForumindlægHej.. Er der nogen derude, der har læst tekster om den overnævnte forfatter. Jeg ved godt i princippet hvad digtene handler om, men jeg ved ikke hvordan jeg kan skrive en hele del om det, og analyserer linje for linje.. på forhånd tak for hjælpen... -
"høst" af Tove Ditlevsen
ForumindlægHej allesammen!Jeg har sku virkelig brug for lidt hjælp her..Jeg skal lave en skriftlig analyse af digtet "høst" af Tove ditlevsen, og jeg er på bar bund..Håber der er nogen der kan komme med et par berigende ord eller sætninger :Dpå forhånd tak -
Fordybelses tekst
ForumindlægHej Jeg skal snart op i dansk eksamen, og skal have valgt en tekst/et billede at analysere Det må være novelle (5-10 nm helst), sang, digt eller et billede Mit emne er identitet, er der nogen der kender et tekst eller et billede jeg måske kunne bruge? Mange tak :) -
Perspektivering i dansk - hvordan gør man?
ForumindlægHej alle:) Jeg skal analysere digtet "Bare en regnvejrsaften" og vil gerne perspektivere til "Jeg er bare tretten år" og "Efter bikini". Jeg er bare lidt usikker på, hvad en god perspektivering skal indeholde. Er der nogle, der kan hjælpe mig med det? På forhånd tak
