Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7201 til 7220 af 11183
-
Spørgsmåæ
ForumindlægJeg har et lille problem med et biologi spørgsmål, som jeg håber nogen vil hjælpe mig med. Det lyder: Forklar hvordan det kan være lungerne fyldes med luft, når vi aktiverer indåndingsmusklerne? Håber nogen kan hjælpe mig :) -
HJÆLP! !!
Forumindlægjeg har virkelig brug for hjælp! jeg skal have nogle ideer til en problemstilling hvor jeg bruger historie og biologi!! Emnet er antibiotika eller antibiotika ressistens. nogle ideer :O! Kan bare ikke finde nogle gode historiske begivenheder der omhandler antibiotika eller ressistensen? -
Celler og organsystemer?
ForumindlægHej allesammen Det er sådan at jeg skal op i biologi c mundtligt her i 1.g. Og et af de mange emner vi kan trække på selve dagen er "celler og organsystemer" Har i bekendskab til hvilken spørgsmål man kan blive stillet ? -
Fællesfagligtfokusforløb forsøg
Forumindlæghej vi har Fællesfagligtfokusforløb (blanding af fysik,biologi og geografi) hvores over emne er bærdigdygtit produktion og hvores emne er fra forbrug til spild og vi skal bruge et forsøg omkring hvores emne nogle ideer tar imod dem med kys hånd :)) -
Skelet
ForumindlægHejsa Jeg har en opgave om Skelet i biologi. Jeg skal skrive om; hva et skelet er, hvad man bruger det til osv.. Er helt blank, aner ikke hvordan jeg skal skrive det op osv. Kan heller ikke finde noget ordenligt på nettet. Nogle som gider komme med noget? Evt. gode hjemmesider om det? tak :) -
Hjælp til figur
ForumindlægHej, Er der nogle søde mennesker som kan hjælpe mig med at forklare figuren30 i RAM biologien på s.40. I opgavenn står der at jeg skal analysere og forklare den. Håber i kan åbne den vedhæftet fil -
Hjælp til eksamen!!
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at forberede mig til biologi eksamen. Jeg ville høre om nogle kunne forklare mig hvad sammenhængen er mellem antigener og antistof? Ville sætte stor pris på det, da jeg ikke kan fine noget om det.. -
reaktionsligning - hjælp
ForumindlægJeg skal til eksamen i biologi, og det ville være super rart, hvis der var en der gad at hjælpe og evt. fortælle mig hvad der sker i reaktionen. På forhånd tak ! Enzymet lactase ) er et hydrolytisk enzym der specifikt katalyserer nedbrydningen af disaccaridet lactose (=mælkesukker) til monosacca... -
Pest
ForumindlægHej har fagene Biologi A og historie A har valgt emnet pest og mennesker, men ved ikke hvad sammenhængen er til overemnen "mennesket forhold til naturen" En sød sjæl der kan koble de to ting sammen? :((( -
Indentitet
ForumindlægJeg skal have projektopgave om et par mdr. vores overordnede emne vil være "Identitet" så jeg tænkte på om i ikke har nogle underemner, der er lette at arbejde og fremlægge. Jeg vil gerne have noget med meget biologi, da jeg er rigtig god til det. På forhånd tak :D -
Prokaryote og Eukaryote celler
ForumindlægSkal til biologi eksamen lige her rundt om hjørnet og er igang med at læse op, kan simpelthen ikke forstå hvad prokaryoter og eukaryoter er iforhold til dyreceller og planteceller, syntes godt nok det står en masse sløret om det men forstår bare ikke, altså er de, de samme celler bare andre navne... -
Hjælp til naturfaglig opgave om stivelse
ForumindlægMig og min gruppe har fået en naturfaglig opgave, som skal indeholde arbejdsspørgsmål om stivelse fra fysik/kemi, biologi og geografi. Problemet er, at vi simpelthent ikke kan finde ud af, hvad man kan skrive til stivelse fra den geologiske vinkel. På forhånd tak:)) -
Li-Fraumenis syndrom!
Forumindlæghej! jeg er ved at lave en eksamens opgave i biologi, om Li-Fraumenis syndrom http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-6-2.pdf det er opgave 1.B. Er der nogen som kan hjælpe mig med at svare på et af spørgsmål. på forhånd tak -
Gennemlæser/vejleder i SRP
ForumindlægJeg skal til at skrive min SRP, og vil rigtig gerne have en til at læse den igennem når jeg engang er færdig. Selvfølgelig en professionel. Jeg skriver i fagene biologi og engelsk, om fedme i USA: Er der nogle der kan anbefale en vejleder? -
Hjælp med Puffer + opgave
ForumindlægJeg har lige skrevet opgave i kemi + biologi. Jeg kunne godt tænke mig noget kritik af opgaven. Den omhandler hovedsageligt blodets pH, og hvordan den reguleres. skriv hvis du kunne tænke dig at hjælpe mig. :) Mvh Mia. -
ph... hjælp
ForumindlægJeg har lige skrevet opgave i kemi + biologi. Jeg kunne godt tænke mig noget kritik af opgaven. Den omhandler hovedsageligt blodets pH, og hvordan den reguleres. skriv hvis du kunne tænke dig at hjælpe mig. :) Mvh Mia. -
AT-synopsis problemstilling
ForumindlægHej allesammen! Jeg har valgt at skrive om GENSPLEJSNING i fagene biologi og historie, men jeg synes, det er svært at skrive en god "one-liner"-problemformulering? Håber nogen kan hjælpe/inspirere. Mvh. Ove -
Hjælp med kartoffel
ForumindlægHej jeg sidder netop og laver biologi opgave, og er kommet til min 4. opgave, som omhandler antisenseteknik, hvilket jeg ikke forstår. Kan nogle rare sjæle hjælpe mig med 3 spørgsmål? ( se vedhæftet dokument) -
Hjælp til AT
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal skrive i biologi og samfundsfag om genmanipulation, herunder designer babyer. Egentlig ville jeg spørge andre, som også skal skrive i samme emne, om hvordan jeres problemstilling er og hvad I har tænk jer at konkludere. Derudover hvordan I fletter samfundsfag ind i emnet. -
Opgave om antibiotika - er BLANK!
ForumindlægHey hvis der er nogen der kan komme med nogle gode ideer til en synopsis omkring antibiotika er de meget velkomne, fordi jeg er simpelthen BLANK! Jeg skriver i historie og biologi. Altså den her AT eksamen er sku da en joke, ikk nok med det, de har også afskaffet den til næste år....
