Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 7341 til 7360 af 160716
  • Matematik

    Forumindlæg
    Er fuldstændig tom oveni. Hvordan er det jeg finder 2/7 dele af 49? Gerne med udregning.
  • Matematik - Hjælp!

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg håber nogle kan hjælpe mig med at løse denne opgave... Jeg skal ved håndkraft vise at, F(x) = 2x^5 - 5x^2 + exp(-x), er en stamfunktion til f(x) = 10(x^4-x) - exp(-x) Hvordan skal dette gøres? Jeg er "lidt for dum" til at løse opgaven, så jeg håber nogle kan hjælpe mig med det...
  • matematik ?

    Forumindlæg
    -x+8y=2(2x-y)+2-5(x+2y)=2,5x+?5y+7 sider her og bøgler lidt med denne ligning er der nogen der kan hjælpe mig :) og kan den overhovede løses ?
  • Matematik Haster.

    Forumindlæg
    Hej oprettede først en tråd hvor jeg spurgte om. 1)4+5*2 fik et svar som lød: du gang først 5*2=10 så pluse du med 4 og d gir 14, men i regnstykket jeg skrev, er der et 1 tal forst i stykket. i den halve parentes, hvad skal jeg gøre med det 1 tal skal man slet ikke bruge det? Håber på hurtigt sv...
  • Matematik

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en opgave, hvor jeg har et billede af en parabel(ingen værdier oplyst, blot et billede der viser hvordan ser ud), ud fra denne skal jeg kunne sige hvad fortegn C har .....hvad er c i en andengradsligning(ved en parabel)???
  • Matematik

    Forumindlæg
    Halløj derude.. :) Er der nogen af jer der har nogen former for erfaring med Georg Mohr konkurrencen?
  • matematik

    Forumindlæg
    ½y>6-y
  • Matematik

    Forumindlæg
    Snoren til en drage står i en vinkel på 57 grader i forhold til vandret. Hvor højt er dragen oppe, når snoren er 450 m lang ? Nogen der ved hvad jeg skal gøre?
  • Matematik !!!

    Forumindlæg
    Ved en prøveregning fik eleverne i 8.klasse disse karakter: 8 5 8 6 9 11 9 11 8 6 10 8 10 5 7 7 9 8 10 Hvor mange elever deltog i prøven? Dette er indskrivning - Håber nogle kan hjælp, PÅ FORHÅND TAK! :D
  • Lidt matematik

    Forumindlæg
    Her er nogle opgaver som jeg har svært ved at løse, så håber lidt på at der er nogen som kan forklare og hjælpe mig i menneskesprog. En funktion f er bestemt ved f (x)= 5x-e^x, -4<_x<_8 *Hvordan bestemmer jeg funktionens maksimum? Om tre variable x, y og z oplyses følgende: z er ligefrem ...
  • matematik !!

    Forumindlæg
    - For en bestemt person er sammenhænge mellem alkoholpromille og tid givet y=1,6-0,2 x, Hvor y er alkoholpromillen, og x er tiden målt i timer. Beskriv metydningen af konstanterne 1,6 og 0,2 Hvad skal jeg her????
  • matematik!

    Forumindlæg
    hej, jeg har virkelig brug for hjælp da jeg ikke aner hvad jeg skal gøre. Hvad er fattigdomsgrænsen i absolutte tal for klassen ved 50% af medianindkomsten? 60%? - hvordan skal jeg regne dette her ud? jeg er virkelig på bar bund?
  • Matematik ?

    Forumindlæg
    Hej - Jeg har lidt problemer med denne: Bevis at h2 = x * y (I det to små trekanter ABC og CDB?)
  • Matematik

    Forumindlæg
    8*(-4)+30 Hvordan regner jeg det ud o:?
  • matematik

    Forumindlæg
    bestem værdien af udtrykkene : 20%af70kr= kr
  • Matematik

    Forumindlæg
    Skal give tekstforklaringer på dette bevis. Jeg forstår bare ikke hvad jeg skal skrive. Kan en eller anden hjælpe?
  • hjælp matematik

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal komme med et eksempel på kapitalformlen, hvor ma låner penge fra en bank. Er der nogen der kunne komme med et eksempel? Ville være en stor hjælp! Tak på forhånd!
  • matematik

    Forumindlæg
    Please hjælp skriv over indbakke
  • Matematik

    Forumindlæg
    jeg har målt klassens højde og længden af deres fødder. - er det så ikke fødder som er afhængige variabel ? - og højde som afhængige variabel ??
  • Matematik

    Forumindlæg
    En flink og rar mand køber en ny bil i år 2014. Bilens værdi er givet ved forskriften y=200000*0,7^x x er antal år efter 2014 og y er bilens værdi i kr. Hvor mange procent taber bilen i værdi om året?