Søgning på: historie noter hf. Resultater: 7501 til 7520 af 33009
-
Det gode samfund synopsis
ForumindlægEr der en der vil hjælpe mig med at finde frem til en problemformulering der er indgår samfundsfag, religion, Historie. inde for det gode samfund. Jeg har allerede skrevet to problemstillinger op. men det kunne være rart hvis man kunne komme med nogle forslag til en problemformulering. det j... -
oversæt til korrekt engelsk
ForumindlægDisse sætninger skal omskrives til korrekt engelsk: a) Being in large crowds was always making him feel nervous. b) Off course she didn't knew something about his past. c) He is loving to go to the cinema every thursday evening. d) Jake and Jill starts to yell to each other. e) They want... -
Hvad har jeg af muligheder?
ForumindlægHej alle. Nogen der måske kunne hjælpe mig med et par spørgsmål. Lige for tiden går jeg på VUC for at tage en HF. Men jeg er blevet sygemeldt pga. angst. Det er sådan at jeg ikke rigtig gider og har brug for en HF, så mens jeg har været hjemme, har jeg undersøgt hvad det er jeg skal bruge for at ... -
Muligt opgaveemne indefor flg emner - 2g opg.
Forumindlæg• Roms historie i oldtiden• Opdagelserne ca. 1400 – 1700Jeg hælder selv til noget indenfor opdagelserne, måske noget med baggrunden for de europæiske opdagelser.Har i nogle interessante opgaveemner? -
Romeo og Juliet
ForumindlægKender i en 'nutids' historie, der handler lidt om Romeo og Juliet? Eller andre 'lovers' der ikke kunne få hinanden, pga. deres kultur/religion. -
DIO opgave! :S
ForumindlægHej Alle sammen! -Kunne godt bruge hjælp til nogle gode emner, skal skrive DIO opgave i engelsk/historie. Håber I har nogle gode emner, som jeg måske ku bruge :) På forhånd tak.. -
Brug for et emne!
ForumindlægHej alle sammen. Er ret på bar bund med et emne til AT eksamen nu her. Har valgt historie(samfundsfaglig) og Engelsk som fag, men har intet emne. Nogen der ligger inde med nogle forslag? Tak! -
AT-Hjælp
Forumindlæghej med jer. som i nok så er vores store er Katastrofe. mit så spg. er så om i kender nogle fede emner til fag som dansk og historie, dansk matematik? håber du vil hjælpe! -
3 sætninger oversæt :)
ForumindlægKan ikke de her 3 sætninger 1. sætning - fx en sætning i historien 2. den blev lavet i 1937 3. det var det første eventyr der blev skrevet -
Hjælp til afgangseksamen
ForumindlægHvilket underemne kan man bruge i Historie til Danmark i 1800-tallet? Hvilket underemne kan man bruge i Samfundsfag til demokrati? Hvilket underemne kan man bruge i Kristendom til Kirke og samfund? -
Renæissancen og reformationen
ForumindlægHej, Sidder og er ved at læse op på historie. Det her er nok et dumt spørgsmål og mange vil ryste på hovederne, men er renæissancen og reformationen det samme? Lidt svært at skille ad.. Vil meget gerne have hjælp!:) -
Perspektivering hvor vigtig???
ForumindlægJeg sidder med min franske eksamenstekst, og er meget i tvivl om hvor meget jeg skal perspektivere til undervisningen.. da ejg ikke rigtigt har nogle konkrete historier at perspektivere til.. Håber på hurtig hjælp... Sofie -
METODER
ForumindlægJEG SKAL SNART OP I AT OG VIL GERNE HØRE OM I ´KAN HJÆLPE MIG MED AT FORSTÆLLE MIG HVAD JEG KAN SIGE OM METODERNE I BIOLOGI OG HISTORIE. JEG FATTER HAT! -
OSO fremlæggelse
Forumindlæghej Jeg har lige afleveret mit oso produkt om IT. jeg skal i gang med fremlæggelsen, og tænkte på at tage it-historie. kan jeg godt eller er der andre der har nogle forslag?? mange tak for hjælpen -
Nye kategorier
ForumindlægHej, Jeg synes det ville være passende at oprette kategorierne: - Astronomi - Statik og styrkelære - Teknikfag (Proces- og levnedsmiddelteknik, Design og produktion, Byggeri og energi, kommunikation (?)) Er det mon noget, der kan holde? -
Efterskole i 9. Klasse
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har et problem. Jeg vil gerne på efterskole i 9. klasse og jeg går i 8. klasse nu. Min far gider ikke betale for efterskolen.... laaang historie, så det er lige meget. Vi har regnet ud at det vil komme til at koste oppe omkring en 50.000 kr. for et år på efterskole... -
Deling af kameler
ForumindlægOpgaven lyder: Deling af Her er historien om den gamle araber, der døde og efterlod sig tre sønner, samt 17 kameler, som sønnerne skulle dele. Den gamle araber havde bestemt følgende i sit testamente: Ældste søn skulle have ½ af kamelerne Mellemste søn skulle have 1/3 af dem Og ... -
Trak Fysik C til eksamen!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har nu, efter lang tid, kommet mig over chokket - da jeg trak Fysik C til eksamen. Men kan ikke komme udenom det, skal op til Fysik om 8 dage, og jeg har VIRKELIG brug for hjælp! Vores grundbog hedder, "Vejen til Fysik" - Knud Erik Nielsen og Esper Fogh Jeg kan... -
Tysk resume af teksten studenter - gramma hjælp!
ForumindlægHej alle sammen. Skal aflevere tysk stil imorgen og kan virkelig godt bruge hjælp til at få den rettet og nogen kommentar til dens indhold. Teksten jeg har læst på dansk handler om studenters dag, hvor de kører i lastbil o.s.v. Hvad der er vigtigt er at en tysker skal kunne forstå det - de kende... -
Det hvide snit/lobotomi
ForumindlægHej derude! Jeg skal til at skrive SRP i biologi og historie , og jeg har valgt at skrive om Det hvide snit/lobotomi, men jeg mangler noget historiefagligt. Jeg vi gerne kigge på noget med menneskerettigheder, menneskesyn, og den politiske tankegang bag Det hvide snit. Min historielærer syntes j...
