Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 7501 til 7520 af 14598
-
Radioastronomi og metode?
ForumindlægHej, Når vi lytter efter radiosignaler med kunstigt skabte matematiske mønstre (dvs. søgen efter liv andetsteds i Universet'), hvilken metode er der da tale om? (metode mht. videnskabsteori). Hypotetisk-deduktiv, empirisk induktiv el. noget helt andet? Mvh adsafadfdsafdasf -
Har brug for hjælp til spansk-oversættelse! Det drejer sig om 2 sætninger..! Anyone der kan hjælpe...?
ForumindlægHey.. Dette skal oversættes:- Hvordan kan en krop, der af kliniske grunde er død, fostre liv?- ...at han vil komme til at gå.Kan i hjælpe mig, er lidt i tidnød...Her er mit eget bud:- Como puede un cuerpo, que de causas clínicas es(esta) muerto, engendrar vida?-...que el vá a caminar otra vez.På ... -
Eksamen sygdom
ForumindlægHej ifm med et eksamensspm skal jeg svare på nogle spørgsmål vedr. Huntingtons Chorea, der først kommer til udtryk i 30 års alderen. Derfor undrer jeg mig over hvorfor nogle sygdomme først kommer til udtryk senere i livet, selvom man har sygdomsgenet fra fødslen (genetisk arvet), og hvad gør det... -
Tacones Lejanos
ForumindlægHejsa!Jeg skal til spansk eksamen på fredag og kunne godt bruge et par idéer til et emne.Mit spørgsmål er: Hvorfor har Rebeca valgt at leve hendes mors liv? Jeg ved det er et fortolkningsspørgsmål, men tænte at der måske var nogle der havde en lille anelse. Håber at høre fra jer:) -
Stilemne hjælp!
ForumindlægHej. Hvornår er stilemnet "jorden kalder" fra. Opgaven lyder: forestil dig, at en fjern og fremmed civilisation i rummet kan modtage budskaber fra jorden. Du får til opgave at vælge, hvad der skal fortælles om livet på vores planet. Skriv, hvad du vælger at fortælle om, og hvorfor. MA... -
Grammatik, gerne en hjælpende hånd
ForumindlægHvordan oversætter man følgende sætninger til tysk? En mand er på vej hjem. Det er om natten, og han er helt alene på gaden Krigen er gået forbi dette hus, og et øjeblik kan den hjemvendte soldat kun forestille sig, at livet bag denne dør er forblevet det samme Håber i kan hjælpe :) -
Hvilken sang er bedst, mens man laver lektier
ForumindlægHvilken sang er den bedste til at holde dit humør højt mens du laver lektier? Jeg vil selv bidrage med: Paul Stanlay - Live to Win, holder virkelig gejsten oppe når, lektierne ser uendelige ud. Rickroll, er bare god hvis man ikke er i humør til noget som helst, men skal aflevere en rapport næste ... -
Selvbiografi - litterær eller faglitterær?
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal til at analysere et uddrag af en selvbiografi om en slaves liv. Men da det er AT, er der selvfølgelig vægt på metode - er der nogen, der ved, om en selvbiografi skal analyseres som fiktion eller som faglitteratur...?? Eller noget helt tredje? Og kan jeg nævne, at selv... -
kort sætning, oversættes..
ForumindlægEr gået i stå i min engelske stil omkring en Interrail-tur. Sætningen jeg vil ha' ind, skal lyde "nogenlunde" som denne:....-på dette tidspunkt, vidste vi ikke, hvor stor en indflydelse de oplevelser vi nu engang ville få, kunne komme til at få i/på vores liv senere hen" På for... -
kan nogen hjælpe mig med nogle spørsmål som jeg skal bruge i min blodtype raport som skal være inde i morgen?
ForumindlægHej jeg har 4 spørsmål som jeg ikke rigtigt kan finde ud af. jeg håber at nogen kan hjælpe mig !1: hvad siger bagrunden for blodtype kost?2: hvorfor har vi den blodtype som vi har ?3: hvordan er blodtyperne fordelt om i verden? og hvad er grunden til dette?4: hvad er din mening om at bruge blodty... -
digte
ForumindlægDa jeg har fået til opgave at analysere og fortolke et af følgende digte, kunne jeg godt tænke mig at høre, hvilket et i synes er bedst, for må indrømme, at digte ikke høre til min stækeste side.1) Thøger Larsen - Den danske sommer2) Cecil Bødker - Følgesvenden3) Klaus Rifbjerg - Livet i badevære... -
hvilken teori ville virke bedst?
Forumindlægjeg skal skrive en opgave om skole skderrierne i USA med fokus på Jeff Weise, og jeg skal finde forskellige teorier og lægge ned over ham og hans liv men jeg kan umildbart kun komme på Eriksons fase teori, og jeg skal mindst bruge en teori mere, hvis de er nogetn der har et forslag ville det væ... -
Bogen Sleepers af Lorenzo Carcaterra
ForumindlægHej.Jeg skal snart skrive større skriftlig opgave i 3g.Jeg vil gerne skrive om bogen Sleepers af Lorenzo Carcaterra, men jeg ved ikke om der er sekundær litteratur nok og jeg ved heller ikke hvilket emne jeg skal vælge at beskæftige mig mest med; børnemishandlig, livet/straf i datiden New York, h... -
Spansk oversættelse ?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig i at oversætte dette : Arbejdsløshed er et alvorligt problem i hele verden. Mange unge kan ikke finde et arbejde. Rapporten fortæller at 25% af de unge mellem 18 og 24 år i det sydamerikanske land Argentina hverken studerer eller arbejder. Udelukkelsen fra udda... -
Livssyn i Odyseen
ForumindlægHej alle,\n\nJeg sidder og roder med en opgave ang. livs- og menneskenesynet i odyseen, men jeg er desværre gået lidt i stå. Ved ikke helt hvordan jeg skal behandle emnet.\n\nHvis der er nogle, der kunne være lidt behjælpsomme og måske give mig nogle stikord eller lidt forklaring, så jeg kunne sk... -
empirisk eller formel viden
Forumindlægjeg sidder med en opgave der lyder således: - hvad er der galt med dette argument arbejder i empirisk eller formelt for at komme frem til svaret? "Darwins evolutionslære har indtil videre kunnet forklare en lang række observationer. derfor er der ikke brug for andre forklaringer på livets... -
Skal der vedlægges et cv til en jobansøgning?
ForumindlægHej Jeg går i 9.klasse, og jeg er i gang med at lave min første jobansøgning. Jeg har ingen erhvervserfaring, og har gået på en alm. folkeskole hele livet, så der vil ikke rigtig være noget at skrive på det. Bør jeg lave et cv og vedlægge alligevel? Hvis ja, hvad kan jeg så ellers skrive på cv... -
Emne til SRO-opgave.
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved at finde et emne til min SRO. Fagene er engelsk og samfundsfag, indenfor identitet og sociologi. Har fået nogle tekset der primært handler om livet i en storby selvfølgelig med et fokus på identitet. Jeg har fået at vide jeg skal inddrage forskellige sociologer, ... -
Forslag til tekst - haster lidt.
ForumindlægHej. Er der nogle der har forslag til en novelle, digt eller en reklame der går under emnet/temaet "livet på godt og ondt?" teksterne kunne f.eks. være om "mobning, svigt, identitetsdannelse, den indre rejse,misbrug og vold. et eksempel selv jeg har er eventyret, den grimme ælling.... -
Overskrift
ForumindlægJeg skal skrive en baggrundsartikel om kunsten i perioden, hvor ungdomsoprøret forgik. Kunsten i daværende tidspunkt var meget farverigt og livlig i en kultur med iblandt med hippier og unge oprørsmennesker. Jeg har skrevet selve stilen, men problemet er bare, at jeg har svært ved at finde på e...
