Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 7561 til 7580 af 23765
-
Ikke kovalent binding
ForumindlægSidder og skriver og hæmoglobinets opbygning og og der er jo en hæmgruppe der er bundet til kæderne med en ikke kovalent binding. Men hvad betyder det helt præcist det med en "Ikke kovalent binding" , betyder det at sammenbindingen mellem to atomer har forskelligt elektronpar? -
den krumme overflade?
ForumindlægHejsa.. Den krumme overfolde, på fx. en keglestub, er det de to endeflader, der er den krumme overflade eller hvordan? Kunne godt tænke mig en definition? På forhånd tak =) -
Indre Modstand
ForumindlægNogen der kan komme med en god (gerne lang forklaring ;D)på hvad indre modstand er? Ikke hvordan man regner den, men HVAD det er -
Redoxreaktioner
ForumindlægHej. Som overskriften lyder, har jeg brug for hjælp til redoxreaktioner. Nogen der kan forklare mig det? Jeg ved godt, at en oxidation er en afgivelse af elektroner og reduktion er en optagelse af elektroner. Har f.eks. denne reaktion : 2 Na + Cl2 ---> 2 NaCl Hvordan finder jeg u... -
Hjælp modtages:)
ForumindlægHej jeg har fået opgivet: Salte Jordens Salte Magnetisme Radioaktivitet Lys Alkohol Aluminium Luftforurening Ren Kemi i huset og på kroppen Jeg har fundet opgaver som jeg vil fremføre til de fleste af tingene, men mangler nogle forsøg til: Alkohol Aluminium Luftforurening Ren Kemi i huset og p... -
Alternativt batteri?
ForumindlægHej! Jeg har lige netop sat en gang aluminat over i et elektrolyse kar, og tændt dette... efter et stykke tid kan man se boblerne, ved hhv. anoden og katoden... Jeg har så lagt et stykke aluminium ned i "sovsen", og guess what, aluminiummet omdannes til mere aluminat, under frigivel... -
Koncentrationselementer
Forumindlæg- Hvad bruges koncentrationselementer til i praksis? - Er der nogle som ved, om de bliver brugt til bestemte batterier? -
aluminium
ForumindlægHej, hvorfor var det man bruge aluminium i gamle dag? Altså det var mere 'værdifuldt' end guld.. -
hurtig kemi spørgsmål
ForumindlægOkay, jeg har et spørgsmål angående navngivning af ioner. Jeg har KMnO4 som hedder kaliumpermanganat, men jeg forstår ikke hvorfor der er et per og at i kaliumpermanganat. Burde den ikke hedde Kaliummanganoxid? Og hvad hedder K2MnO4 tak -
Syre og baser
ForumindlægHej :) Skal op i f/k i morgen. Har hørt at hvis man trækker "syre og baser" kan man resikere at skulle identificere en væske med en syre eller en base. Hvad kan man gøre for at finde ud af hvilen syre/base der er i glasset? Håber at i vil komme med nogle foreslag :D -
Atomets opbygning
Forumindlægnogle der kan forklare mig atomets opbygning? -
Hvordan ser magnesium ud?!?!
ForumindlægHej ! Jeg skal forklare med ord hvordan magnesium ser ud, men jeg ved ikke helt hvordan det skal forklares. En som kan hjælpe mig ? -
Røntgenstråling (anodemateriale?)
ForumindlægHej alle sammen. jeg har brug for jeres hjælp, da jeg ikke har nogen databog længere. Det er derfor svært at løse disse opgaver. Håber I gider hjælpe mig :o) Jeg har vedhæftet opgaven, da anodematerialet skal findes ved brug af grafen. På forhånd tak. -
Organiske og Uorganiske stoffer
ForumindlægHvad er et organisk og uorganisk stof? -
Opskriv et reaktionsskema for reaktionen
ForumindlægHejsa, Jeg har en opgave, hvor jeg skal skrive et reaktionsskema. Jeg får oplyst at, magnesium reagerer ved opvarmning med luftens dioxygen. Jeg ved dog ikke, hvordan dette skal skrives, da jeg ikke ved, hvordan jeg finder ud af, hvad de danner sammen. Når jeg har gjort dette, ved jeg at reakti... -
Resistivitet
ForumindlægHej formlen for resistans R=rho*L/A gælder den for alt - også resistorer? eller kun for ledninger Tak -
Renhedsbestemmelse?
ForumindlægHejsa Jeg er i gang med at forberede min kemi eksamens opgaver, og stødte på ordet renhedsbestemmelse, men jeg kan ikke finde ud af hvad det er. Er der nogen som kunne forklarer det? -
Redoxreaktion
ForumindlægEr følgende en redoxreaktion?? Da kobber og sølv ændrer OT, er det vel. Er bare lidt i tvivl for der er jo ikke nogle H'er eller O'er med, men ladningen er jo den samme på begge sider, så det gør vel ikke noget? Cu(s) + 2Ag+ (aq) --> Cu2+ +(aq) + 2Ag(s) -
Kemisk analyse - Procedure?
ForumindlægHej med jer. Så er jeg stort set klar til den sidste eksamen, nemlig fysik/kemi. Der er dog et af vores emner, jeg ikke er sikker på. Som i nok kan regne ud, så er det kemisk analyse. Jeg vil lige skrive den fremgangsmåde jeg ville lave, og så ville jeg være utrolig glad, hvis der var nogle af je... -
Privatlærer lektiehjælp
ForumkategoriHer kan du annoncere efter en privatlærer til privat lektiehjælp i fx matematik, fysik, kemi, dansk, engelsk eller et andet fag.
