Søgning på: historie noter stx. Resultater: 7561 til 7580 af 33650
-
Min Fremtid! :O
ForumindlægHej folks, Jeg er i en stor problem :-o Jeg ved ikke hvad jeg skal tage efter 9.klasse? Jeg ved ikke om jeg skal tage 10. klasse eller gymnasium? Jeg synes bare, at det er en svær besluting :/ Jeg har tænkt mig, at være "programmør". Men jeg ved ikke hvad jeg vil tage efter 9. klass... -
Hvilken dato?
ForumindlægHvilken dato bliver 3.g'ernes skriftlige eksamens karakterer oplyst? -
Optagelsesprøve HTX
Forumindlæghej allesammen Her på Mandag skal jeg til optagelsesprøve ind til HTX, og ville meget gerne høre hvad man skal til prøven? Jeg kunne selv forestille mig det var Dansk,Matematik og Fysik... Men Vil rigtig gerne høre fra nogle der har været op til sådan en optagelsesprøve Hilsen Victor -
Strengeinstrumenter
ForumindlægHey. Jeg skal op i Fysik imorgen efter frokost. Så hvis der er nogen der vil være søde at hjælpe mig, hurtigst muligt, ville være skønt. Jeg skal præsentere emnet "Strengeinstrumenter" Og derefter tale om Bølgefart, Interferens, stående bølger og patrialtoner. Er der nogen der kan hjælp... -
HHX??
ForumindlægHej Jeg ved ikke helt om jeg skal vælge HHX. Altså tænker det fordi jeg ikke er så god til de naturfaglige fag og dem skal man ha på alle andre uddanelser. Hvaad kan jeg med en HHX? -
"Studierapport"
ForumindlægJeg talte med en ven, som går på en anden skole, i går. Hun sagde, at studierapporten (den, hvor man skriver om sine AT-forløb, og som skal bruges til AT-eksamen i 3.g) kun må fylde højst 3 sider. Min fylder indtil videre 5 sider, og jeg går kun i 2g!! Så er der nogen der ved, om der er begrænsni... -
Forberedelse til Engelsk Mundtlig Eksamen (B-niveau)
ForumindlægJeg har en engelsk mundtlig eksamen her på fredag (b-niveau) skal der snakkes om en ukendt tekst som vi trækker. Jeg undrer mig kraftigt, om hvordan jeg bedst ville kunne forberede mig til denne eksamen, for jeg har ingen ide. For det første er alle hjælpemidler tilladt, så mht. dette v... -
Hvordan klager man over censor?
ForumindlægHej. Vores klasse har været MEGET uheldige med vores censor, der bedømte os virkelig urealistisk, så urealistisk at min lærer informerede mig om, at jeg havde muligheden for at klage. Desværre var jeg lidt omtåget, da jeg fik det afvide grundet nerver og fik derfor aldrig spurgt om, HVORDAN man... -
3.G næste år!
ForumindlægHej Da jeg grundet nogle dårlige skriftlige eksamer og derfor er rykket en del ned i snit har jeg valgt at tage 3.G om, men hvorhenne har de samlet den gamle reform til næste år? Jeg bor i KBH området.. Er ikke så vild med at tage et studenterkursus da det er 2 år. BlackBetty -
Har jeg dumpet dansk?
ForumindlægVed godt i er trætte af det her spørgsmål, men jeg tænker på at søge ind på ITU, og ét af min linjes krav er at jeg skal have bestået dansk. Jeg kigger på mit karakter skema, og kan ikke helt få det til at give mening. Jeg har fået 00 mdt. og 02 i skr. som årskarakter, og fik 4 til skr. eksame da... -
dansk eksamenssæt fra 2009 ..
ForumindlægEr der nogen som vil fortæl mig hvad de forskellige stile fra dansk eksamen hedder i sommers .. -
Hvordan ville i valuere jeres daværende studierapport?
ForumindlægHvordan ville i valuere jeres daværende studierapport? Har i nogle tanker til det? -
Epidemier
ForumindlægHej, Jeg skal skrive om epidemier i srp med fagkombinationen matematik A. Hvordan kan man vinkle sagen mest muligt til samfundsfag B? og hvilke teorier kan man inddrage hertil? -
Hvordan er matematiken på HHX?
ForumindlægHey alle <3 Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge i forhold til ungdomsuddannelser. Jeg interesserer mig særlig meget for matematik og overvejer stærkt HHX. Min eneste bekymring er om Matematik A på HHX kun er økonomi og salgs fokuseret eller om det er almen matematik med fokus på &qu... -
Eksamenssæt
ForumindlægHej, er der nogen der ved, hvor man kan se eksamenssættet for dette års tysk skriftlige eksamen. Jeg vil nemlig gerne se sværhedsgraden, da jeg har valgt tysk på A-niveau... -
EKSAMEN 08
ForumindlægHej allesammens Jeg skal på i mundtlig dansk og i den sammenhæng har jeg søgt lidt rundt i dansk-forum. Men det giver en million resultater, og halvdelen af dem angår folkeskolen! Så, jeg tænkte om vi ikke kunne starte EN god tråd, hvori man kan komme med input, eksempler og erfaring. Vores lær... -
Hvilken gymnasial uddannelse skal jeg vælge?
ForumindlægHej Jeg vil gerne vide hvilken gymnasial uddannelse der passer bedst til det jeg vil, og lige nu tænker jeg på at være fysioterapeut, men alt kan ændre sig. Jeg har hørt at det er godt at have en plan. B. Jeg har ikke nogen ideer selv på hvad jeg ellers vil arbejde med, men jeg er meget glad for... -
Bestem en forskrift..
ForumindlægHej allesammen Tabellen viser sammenhørende værdier af trykket P, målt i Pa og temperaturen t målt i oC. Det oplyses, at trykket, målt Pa, med god tilnærmelse kan beskrives ved en lineær funktion g af t. t 5,0 10,1 29,9 40,0 70,2 90,1 P 231,1 235,1 251,1 260,2 285,1... -
naturvidenskabelig grundforløb
ForumindlægHej :D Jeg står og skal vælge et emne i det naturvidenskabelige grundforløb, men ved ik rigtig hvad jeg skal vælge Jeg kunne godt tænke mig noget med kemi, men ved ik helt hvad der kunne være godt og spændende at vælge af emne og problemstillinger indenfor kemi. Det skal helst indeholde et godt o... -
Goethe periode????
ForumindlægHej. Jeg har læst bogen "den unge Werhters lidelser" og er lidt i tvivl omkring perioden. Jeg skal perspektivere til den danske periode. Jeg ved at den er fra den tyske Sturm-und_Drang-perioden... Hvordan hænger det sammen med den danske periode?? Et sted står der at Goethe påvirkede d...
