Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7621 til 7640 af 11183
-
Tvivl på valg af medicin uddannelsen efter gym
ForumindlægHej alle. Jeg står her med et lille men opbyggende dilemma. Jeg studerer på samf/engelsk retningen ( stx) og interesserer mig meget for naturvidenskabelige fag. Jeg overvejer at læse medicin på uni men ved ikke helt om jeg kan gøre det med den retning og de fag som jeg har lige nu. Er der nogen a... -
SRP om medicinsk cannabis i USA
ForumindlægHejsa :) Jeg har i december afleveret min SRP om medicinsk cannabis, og havde egentlig en ret god fornemmelse af den. Nu er jeg begyndt at tvivle på den, og kan ikke helt finde ud af, om jeg synes den er god nok og hvor den ville ligge i forhold til karakterskalaen. Opgaven er skrevet i fagene b... -
Hvad kan man tjene hvis man har kandidat i...
ForumindlægJeg ved godt at der findes statistiker på nettet omkring hvad forskellige kandidater tjener men det er jo overordnet f.eks. hvis man kigger på læge løn så dækker den over alle læger og f.eks. ikke kun de praktiserende læger. Jeg vil så høre om der nogen herinde der ved hvad følgende kandidater tj... -
Forslag til hvad jeg kan skrive om?? :S
ForumindlægHejsa! :) Jeg sidder lidt med en tanke her, da jeg skal skrive en rapport som omhandler muskelstyrke. Rapporten skal jo være et mix mellem fysik og biologi, men problemet er bare teorien til rapporten. Altså, i biologi er det jo let at skrive om selve musklernes opbygning osv. Men hvad så me... -
NV Eksamen
ForumindlægHej alle sammen.. :) Jeg skal snart op til NV eksamen, og skal op i biologi og fysik.. Jeg vil gerne vide, hvordan man starter sin fremlæggelse, eller hvordan man starter emd at fortælle de ting mang gerne vil snakke om, for synes man for så meegt at vide på gymnasiet som man går i folkesko... -
Jeg er i tvivl! :S
ForumindlægHej alle .. Jeg sidder her og skal til at skrive AT - Og jeg er bare på bar bund .. Efter vi fik af vide at vi IKKE udelukkende måtte beskæftige os med en metal rejse, har jeg været i vildrede. Ville have skrevet i psykologi og biologi of stoffer (Rejsen i rusens verden!) .. Det må jeg desværre i... -
metoder
ForumindlægJeg skal skrive et medtode afsnit i biologi og historie der er det ved metode jeg aldrig har fattet.. kildekritik - jeg har ikke nogle bestemte kilder sådan som vi kender dem fra historier..? det er materiale fra historier bøger der fortæller om nogle forhold som jeg skal inddrage biologi jeg sk... -
Jeg er helt tabt
ForumindlægHej alle... Jeg har valgt at skrive i fagene Historie A og Bioogi B til AT- eksamen...Som emne vil jeg gerne have noget om Darwin og hans evolutionsteori..Problemet er at jeg ikke helt hvad jeg kan skrive som problemformulering..Har i nogle ideer? Jeg har forsøget at lave 2 forskellige, men mine ... -
PRIVATUNDERVISNING SØGES
ForumindlægJeg er en ung pige på 22 år. Jeg går på VUC i Nykøbing F og leder efter en person der har tjek på biologi B. Jeg skal op til eksamen til maj og kan ikke fatte noget af biologien. Min lærer er desværre i den situation at hun ikke kan lære fra sig. Hendes dumpeprocent er på 65, og jeg vil ikke være... -
HJÆLP!
ForumindlægHej :) i min klasse, har vi de sidste par år haft en lærer som ikke har lært os noget som helst i biologi!!! så nu da jeg skal til at lave en biologi aflevering, er jeg helt på spanden, og håber jeg måske kunne få lidt hjælp her. 1) er der nogle som kunne uddybe åens økosystem lidt? har læst lid... -
hjælp til HF -Naturfag eksame
ForumindlægHej er der nogen af jer der har været op i Naturfag eksame i HF- og har I nogle eksame's sæt ligge hos jer- jeg vil meget gerne se- hvordan eksamen forgår- da jeg skal forbereede mig i tre fag- geografi- biologi og kemi. jeg ender ikke hvordan jeg skal dække de tre fag sammen hvis jeg kom op ... -
Hjælp til nervesignalet med fokus på natrium-kalium pumpen
ForumindlægJeg skal til Biologi B-eksamen imorgen, og jeg har trukket et spørgsmål til emnet, som lyder "nervesignalet med fokus på natrium-kalium pumpen". Med udgangspunkt i denne artikel: http://infolink2003.elbo.dk/Naturvidenskab/dokumenter/doc/8837.pdf , skal jeg redegøre for de biologiske fo... -
AT eksprter søge..
ForumindlægJEg skal efter påskeferien op til en lille AT-prøve og ville defor lige høre hvad jeg burd ekomme ind på til den mundtlige prøve? Jeg har om nanoteknologi som overordnet emne og mit underemne er kræftforskning med fagkombinationen Biologi C og Dansk... I dansk har vi læst i roman hvorimod vi i bi... -
Hjælp til NV-evaluering
ForumindlægHej, jeg tænkte på hvordan kommer denne her eksamen/evaluring til at foregå? Skal man i praktiskvis lave de forsøg man har lavet eller bare forklare dem teoretisk??? Jeg skal op i Kemi og Biologi. Men skal jeg så snakke om dem hver for sig eller kombinere dem sammen?? plus giver det mening så ... -
HJÆLPPPPPPP HAAAAASTER!!!!!!!!!
ForumindlægHej, jeg tænkte på hvordan kommer denne her eksamen/evaluring til at foregå? Skal man i praktiskvis lave de forsøg man har lavet eller bare forklare dem teoretisk??? Jeg skal op i Kemi og Biologi. Men skal jeg så snakke om dem hver for sig eller kombinere dem sammen?? plus giver det mening så ... -
tværfaglig problemform. hjælp!
Forumindlægjeg håber virkelig I kan hjælpe mig! til AT-eksamens i år (emne: katastrofen), har jeg valgt at skrive i biologi og engelsk. Har gjort mig nogen tanket indenfor emnet omkring genmanipulation, hvor jeg ønsker at beskrive det i biologi og inddrage engelsk fiktion til at belyse, hvor grænsen ... -
Eksamen opgaver-
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal meget snart op til biologi eksamen på C niveau. I den anledning ville jeg spørger, om der er nogen der har nogle biologi eksamen opgaver fra tidligere eksaminer som jeg kan bruge til at øve mig med. Det skal helst være indenfor: Celler, økologi og skov i dk, sundhed, liv... -
Antal eksamener, hvilke puljer osv.
ForumindlægHej! Jeg er kommet lidt i tvivl om hvor mange (og hvilke) eksamener man skal op i, i henholdsvis 1.-, 2.- og 3.g. Jeg har Samfundsfag på A, Engelsk på A og matematik på B som linje. Derudover har jeg tysk fortsætter på B, biologi på C, fysik på C og mediefag på C. Er det rigtigt for... -
AT-temaet 2012
ForumindlægHej, hej Jeg ville høre, om der er nogen, som har valgt at kombinere historie + biologi og arbejde med atombomberne over Hiroshima samt Nagazaki under 2. Verdenskrig: Hvilke skridt har I taget indtil videre og hvad med erfaringerne? Jeg ser det ikke svært af få biologi med ind i sagen, me... -
huntington Chorea
ForumindlægHej .. Sidder med lidt af et problem. Jeg er igang med min forberedelses tid på 24-timer til biologi B eksamen. Jeg har om huntington chorea, men jeg synes ikke selv der er sååå meget biologi i min forklaring. Det spørgsmål jeg mener kunne uddybes er noget omkring hvad der sker mere, jeg ved at d...
