Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 761 til 780 af 57177
-
Dansk bog
ForumindlægHejsa..Jeg ville høre om der er nogle af jer, som har læst bogen "Liebhaverne" af Nikoline Wender, som har nogle noter til den?! Eller henvise til sites?Alt har interesse..På forhånd tak.Mvh Marie. -
Det danske retsopgør
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive 3g-opgave om retsopgøret i DK efter 1945. Er her nogle, der har nogle noter, opgaver, kilder eller bogtitler på dette område? Eller vil du diskutere emnet med mig, så er du velkommen til at skrive! -
Årsprøve i dansk
ForumindlægNogen der kan hjælp mig med lidt noter om "den moderne familie", "mediehistorie" og "iscenesættelse"? Eller nogle gode sider hvor man kan finde noget relevant til de tre emner? På forhånd tak! -
Fravær STX
ForumindlægHej :) Er der en regel for at man ikke kan komme til eksamen i et fag, hvor man har over 10% fravær, når man snakker stx? Mvh -
Gruppearbejde på STX?
ForumindlægHej Jeg har hørt at der er rigtig meget gruppearbejde på HTX... Er det også sådan på STX? Jeg spørger, fordi jeg elsker at arbejde i grupper.. -
Romantikken- DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej alle! Jeg har været så heldig at trække 'romantikken' til min mundtlige dansk eksamen, hvilket jeg egentligt er ret glad for, men jeg ANER ikke hvad jeg vil bruge som prøveoplæg? Jeg har tænkt på et maleri fra romantikken, men synes bare det virker alt for oplagt og vil gerne bruge n... -
Skriftlig dansk; Hvordan er det nu lige..?
ForumindlægHejsa alle I kloge hovedet herinde. Jeg havde noget terminsprøve sidste år, og i dansk fik vi så nogle papirer, hvori man kunne vælge hvilken opgave man ville skrive. Vi har så nu igen fået disse papirer, men det er bare som almindeligt lektier, som vi vil tage fat i senere på året. Jeg har så de... -
Optagelsesprøve til STX
ForumindlægHej. Min lille søster skal op til optagelsesprøven på STX er der nogen af jer der var op sidste år som kan give nogen gode råd og evt. kan forklare lidt om selve prøven, og niveauet. det kunne være en stor hjælp. -
noter til eksamen
ForumindlægHejJeg skal til mundtlig eksamen i tysk A.Så jeg vil lige høre om der er nogle som har nogle noter til de ting jeg skal op i. Jeg har selv en masse noter så det er primært for at supplere mine egne noter og evt. få alternative fortolkninger. De tekster jeg søger noter til er:Christoph Hein: leb w... -
Franske noter, hjælp?
ForumindlægHej folkens, er begyndt på fransk og skal have det i 3 år. Er der muligvis nogle der har nogle noter omkring gramatikken, sætninger? Alt kan bruges. Tak på forhånd. -
Eksamen (STX) hvad skal man?
ForumindlægNår man skal op til eksamen i historie (STX. 24 timers forberedelse) får man en tekst udleveret, hvad skal man med den? Hvad skal man forberede, hvordan skal man i det hele taget gribe sagen an? Ved ikke hvordan historie eksamen foregår og hvad man skal! :-S -
Engelsk noter.....[haster]
ForumindlægHejsa!er der nogen der har kort referat til følgende tekster:Three Shots af Ernest Hemingway (novelle)Indian Camp af Ernest Hemingway (novelle)Among the ashes (artikel)The Weary Blues af Langston Hughes (poesi)I too af Langston Hughes (poesi) -
Dansk eksamenskompendium 2009
ForumindlægHej alle. Jeg står overfor min AT-eksamen i næste uge, og jeg mangler derfor hjælp til at finde et tekstuddrag. Det er et uddrag af Henrik Pontoppidans værk 'Lykke-per' og jeg ved at det forefindes i dansk eksamenskompendiet fra 2009. Ligger nogle inde med dette kompendium eller på anden ... -
Htx / Stx ?!
ForumindlægHej! Jeg går i 9. kl og skal snart finde ud af, hvilket gymnasium jeg skal vælge. Dermed har jeg MEGET svært ved at træffe en beslutning! Altså jeg står i det dilemma, at jeg ikke kan finde ud af, om jeg skal vælge stx / htx. Derfor tænkte jeg på, om der er nogen, som vil fortælle / hjæl... -
HHX eller STX?
ForumindlægJeg er meget i tvivl, om jeg skal vælge HHX eller STX efter 9. klasse. Bagefter vil jeg gerne læse Samfundsøkonomi, eller en anden samfundsvidenskabelig uddannelse. Derfor begyndte jeg at overveje HHX frem for STX, da der jo er flere fag, som har med økonomi at gøre. Men alligevel er jeg meget ... -
Skriftlig årsprøve Dansk
ForumindlægHejsa allesammen vil meget meget gerne vide, om man kommer op i noget man har haft om eller noget helt nyt emne til Dansk skriftlig årsprøve ? nogle der har en anelse? -
Hvordan forbereder man sig til terminsprøven i dansk?
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til terminsprøve i dansk i morgen (3.g), og jeg vil gerne forberede mig lidt så det bliver rigtig godt. Problemet er at jeg aldrig rigtig har fundet ud af hvordan man forbereder sig til skriftlig dansk. Så jeg ville bare lige høre om der var nogen der havde nogle idéer? :) -
Forberedelse + noter??
ForumindlægHej Jeg vil gerne allerede nu begynde at forberede lidt til min eksamen så jeg kan blive klar. Problemet er dog at jeg ikke helt ved hvordan. Føler ikke at skolen giver mig nok, så kender i nogle gode hjemmesider/bøger/yt-videoer eller sådan noget som kan hjælpe mig? Måske evt. nogle andre gode... -
Fra HF til STX?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg står i en meget svær situation lige nu. Jeg går i 1.hf på et gymnasium, men havde i sommerferien fortrudt mit valg, jeg kunne ikke ringe op til kontoret og få det ændret, da der var lukket. Da sommerferien var slut gik jeg op til kontoret, men de sagde at der ikke var fle... -
HTX eller STX?
ForumindlægHej, jeg en pige i niende klasse med et karaktersnit på ca. 9,6. Jeg har valgt HTX som ungdomsuddannelse, men har været virkelig i tvivl. Jeg er meget selvstændig og elsker skriftlige opgaver frem for praktiske. Jeg tænker meget visuelt og kan lide at tegne, lave film, osv. - i det hele tage væ...
