Søgning på: analyse af digte. Resultater: 7821 til 7840 af 26633
-
HTX eller STX???? please hjælp mig
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder her og er virkelig forvirret, for jeg ved nemligt ikke hvilken gymnasial uddannelse jeg vil tage altså STX eller HTX. Og jeg har været til informationsaftner. Første gang da jeg skulle til at udfylde min uddannelseønsker valgte jeg HTX fordi der har de meget fokus på... -
Fordærv - Kirsten Thorup
ForumindlægHej, jeg ville høre om der var nogen der ude som havde lavet en analyse og fortolkning af Kirsten Thorup's novelle "fordærv". jeg synes den er meget underlig, og har svært ved at analyse og fortolke den, så håber der er nogen derude som kan hjælpe -
the mermaid
Forumindlægjeg skal analysere stilen the mermaid. er der nogen der har analyseret den før og kender nogle hovedtræk der er værd at tage med, altså kan finde nogle symboler fx mht. vind og vejr i forhold til hvordan de enekelte personer opfører sig eller føler. -
Dansk synopsis HJÆLP
ForumindlægHvad er forskellen helt præcis på "Disposition for fremlæggelsen" og "præsentation af analyse- og fortolkningspunkter"? For mit vedkommende ser det ud til at ens analyse- og fortolkningspunkter er alt det man skal tale om, hvilket så også burde betyde at de skulle stå under en... -
Analysering af "flugten fra opvasken"
ForumindlægSkal til dansk eksamen om to uger, hvor jeg skal analysere Tove Ditlevsens essay; "flugten fra opvasken", men jeg finder det ret svært. Er der nogen, der måske har analyseret den før, eller kan hjælpe mig? Ville jeg sætte kæmpe stor pris på! Tak:,) -
prøveform B Skagensmalerne
ForumindlægHjælp Skal vælge et billede og derefter analysere det. men er dårlig til den slags :( -
Hjælp en bror plz
Forumindlægkom med en analyse af novellen limbus pls b0ss? -
Huset i skoven
ForumindlægNogle der har læst eventyret Huset i skoven evt. analyseret? -
VIGTIGT!!
ForumindlægHvad er vigtigt at fokusere på når man skriver en analyserende artikel? -
Billedereklameanalyse
ForumindlægHvordan laver man en billedereklame analyse... har søgt over alt men kan ikke finde noget!! -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej er der nogen som ved hvilke analyser er gode at have med til eksamen. -
I morgen er alt muligt.
ForumindlægHeeey.. Er det muligt hvis nogle af jer som kan fortolke denne digt? Den hedder nemlig; ''I morgen er alt muligt'', Det ville være en virkelig stor hjæp hvis nogle gad. Tak på forhånd. :d -
Odysseen 9. sang
ForumindlægHej :) er det forkert af mig at tænke at den 9. sang handler om identitet? Jeg tænker at Odysseus gerne vil møde kyklopen som repræsenterer det ucivilicerede for at finde sig selv uden for kendte rammer. Derudover håber han at få gæstegaver hvilket tyder på at han har et ego og vil se om han ... -
Michael Strunge - Rebel
ForumindlægJeg sidder her og prøver at komme godt i gang med min SRP i Engelsk/Dansk med emnet 'punkkulturen'. Til det har mine vejledere givet mig min opgaveformulering, hvor en af dem lyder at jeg skal analysere og fortolke 6 selvvalgte tekster fra punkkulturen i USA, England og Danmark. En af de ... -
Die zwei gesellen....fatter 0.....
Forumindlæghejsa allesammen...jeg har virkelig et stort problem...og det er at jeg ikke fatter en skid af et digt som hedder: DIE ZWEI GESELLEN.....og det værste er at vi har opgivet den til eksamen...og jeg har på fornemmelsen at jeg kommer til at trække den.....såååååå pleasseeeee alle sammen derude vil i... -
Mie
ForumindlægJeg skal op til folkeskolensafgangseksamen snart, og har i dansk trukket overemnet Dan turell. Kunne godt bruge lidt hjælp til at finde en tekst at analysere! Tak på forhånd (må IKKE vælge "at være beat" "jeg holder af hverdagen" og "jeg skulle havde været taxachauffør&qu... -
Gys,splat og Freud- Hjælp
ForumindlægHejsa. Jeg har en opg i dansk som handler om gys. Jeg skal analysere gyseren Dracula af Bram Stoker, som handler under emnet det victorianske gys,. Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal kunne sætte de to ting sammen? Er der nogen som har nogle gode råd?? -
Fagsprog i tekstanalye?
ForumindlægHej Når man skriver en daske stil om en novelle skal man analysere og fortolke. Men når man skriver er det godt at benytte sig af fagsprog som fx. metafor/billedsprog, fortællersynsvinkel, flashback etc. Vil derfor spørge om nogen kan hjælpe mig med at finde andre af disse fagord? -
om at skrive essay
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive et essay, som indeholder en analyse af en short story. jeg har lave ind indlednig, som en appetizer. Skal forfatteren om hans baggrund præsenteres før eller efter denne indledning/appetizer? -
hjælp till stående bølger.
ForumindlægHej, jeg har lidt svært med fysik, nogen der hjlælpe mig. opgaven lyder hvilken sammenhæng er der mellem frekvens og svingningstilstand? lav en grafisk analyse og opstil en brugbar model. nogen der kan forklare mig, hvordan man laver en grafisk annalyse. har lagt grafen som fil. Tak på forhånd...
